Praėjusiais metais buvo baigta gaminti keletas gerai žinomų modelių. Sužinokite, su kuriais automobiliais atsisveikinome per pastaruosius 12 mėnesių.
2023 m. naujų automobilių pardavimų statistikoje Lietuvoje ir Europoje pastebimas ryškus pagyvėjimas. Po kelerių prastesnių metų, kuriuos lėmė iš pradžių COVID-19, o vėliau – karas Ukrainoje, krizė, padėtis rinkose pradeda stabilizuotis. Tačiau tikrai negalima teigti, kad ji grįžta į prieš 2020 m. buvusią padėtį, nes naujų automobilių kainos yra gerokai didesnės nei prieš pandemiją, o daugelio koncernų modelių gamos buvo stipriai pertvarkytos.
Gamintojai daugiausia dėmesio skiria visureigiams, krosoveriams ir elektromobiliams, o kitų segmentų atstovai pamažu traukiasi į užmarštį. 2022 m. iš rinkos išnyko daugiausia vidutinės klasės limuzinai ir minivenai, o per pastaruosius 12 mėnesių, be kita ko, baigta daugelio pripažintų sportinių automobilių gamyba. Čia apžvelgiami svarbiausi modeliai, kurių 2024 m. nebebus galima užsisakyti.
Audi R8
Pirmasis „Audi R8“ buvo pristatytas 2006 m., o jo įpėdinis debiutavo po devynerių metų. Abi Ingolštate pagaminto superautomobilio kartos dalijosi komponentais su „Lamborghini“ modeliais (atitinkamai „Gallardo“ ir „Huracan“). Antroji R8 versija buvo gaminama tik su atmosferiniu V10 varikliu (pirmtakas buvo komplektuojamas ir su V8), kuris, priklausomai nuo versijos, išvystė nuo 540 iki 620 AG. Galbūt modelis dar sugrįš su elektrine versija kaip vadinamasis aureolės automobilis.
Audi TT
„Audi TT“ sulaukė pirmiau aprašyto R8 likimo ir taip pat dingo iš konfigūratoriaus. Paskutinis šio sportinio kupė egzempliorius gamyklą paliko praėjusių metų lapkritį, taip simboliškai užversdamas vieną markės istorijos skyrių. Per ketvirtį amžiaus TT sulaukė trijų kartų ir buvo pagaminta šiek tiek mažiau nei 700 000 vienetų. Galingiausio varianto galia siekė 400 AG, o „šimtuką“ jis pasiekdavo per mažiau nei keturias sekundes nuo pat starto.
Chrysler 300C
Naujausia „Chrysler 300C“ versija debiutavo 2011 m. ir buvo gaminama iki 2023 m. gruodžio mėn. Ne visi šiandien prisimena, kad šis modelis oficialiai buvo parduodamas Europoje, tačiau pakeistu pavadinimu. Iš tiesų 2011-2014 m. jį buvo galima įsigyti kaip „Lancia Thema“, o pirkėjai galėjo rinktis dyzelinį arba benzininį V6 variklį. Kita vertus, visi automobiliai su „Chrysler“ ženklu yra importuojami. Kai kurie buvo importuoti nauji, kiti atkeliavo apgadinti. Šiuo metu šios markės asortimente yra tik minivenas „Pacifica“.
Dodge Challenger
Po 15 metų, praleistų rinkoje, „Dodge Challenger“ išėjo į užtarnautą poilsį. Šį automobilį buvo galima įsigyti tik su V6 ir V8 benzininiais varikliais, o radikaliausias jo variantas išvystė daugiau nei 1000 AG. „Dodge“ ruošia įpėdinį, kuris gaus bus varomas elektra.
Dodge Charger
Paskutinė „Dodge Charger“ versija buvo konstrukciškai susijusi su „Challenger“ ir, kaip ir jis, jau baigė savo karjerą, užleisdama vietą elektriniam įpėdiniui. Beprotiškiausia šio amerikietiško sedano versija turėjo daugiau nei 800 AG, nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 3,6 s ir pasiekdavo beveik 330 km/val. maksimalų greitį. „Charger“ sulauks naujos kartos, tačiau ji atsisakys benzininio automobilio ir pereis prie elektrinio.
Fiat 500X
2014 m. pradėtas gaminti „Fiat 500X“ sulaukė daugybės įdomių variantų, įskaitant sportišką „Sport“ variantą arba versiją su minkštu atidaromu stogu. Nepaisant to, itališkam automobiliui nepavyko užkariauti miesto krosoverių segmento ir jis atsisveikino su rinka. „500X“ vietą „Fiat“ asortimente iš dalies užima šiek tiek mažesnis „600“ modelis.
Ford Fiesta
1976 m. „Ford“ gamą papildė „Fiesta“, o kiekviena vėlesnė karta tapo rinkos hitu. Nepaisant to, konglomerato vadovybė nusprendė nutraukti šio modelio gamybą – tai įvyko praėjusių metų birželį. Miesto „Ford“ pralaimėjo vidinę konkurenciją su vis labiau populiarėjančia „Puma“ ir turėjo užleisti vietą elektriniam krosoveriui, apie kurį bus paskelbta šiais metais.
Ford Galaxy
Trečiosios kartos „Ford Galaxy“ buvo pristatytas 2015 m. ir buvo gaminamas iki praėjusių metų balandžio mėn. Kaip ir ankstesniais metais iš rinkos dingę konkuruojantys minivenai, aprašytas modelis taip pat pralaimėjo susidūrime su visureigiais. Į savo karjeros rinkoje pabaigą „Galaxy“ pasirodė su hibridine jėgaine, pasiskolinta iš „Kuga“.
Ford S-Max
„Ford S-Max“ techniškai glaudžiai susijęs su „Galaxy“ modeliu, tačiau, palyginti su juo, yra daug patrauklesnio dizaino. Šio miniveno gamyba taip pat baigta 2023 m. balandį ir pastaraisiais metais jis taip pat buvo siūlomas tik kaip hibridas. Kaip ir minėtasis „Ford Galaxy“, „S-Max“ nesulaukė įpėdinio.
Honda e
2019 m. pasirodęs „Honda e“ patraukė dėmesį savo įspūdinga retro išore, kurios dizainas priminė pirmąjį 1970-ųjų „Civic“. Tačiau tai neatsispindėjo pardavimų rezultatuose, todėl prieš kelis mėnesius japoniškas elektromobilis galutinai išnyko iš asortimento. Šiuo metu vienintelis elektrinis automobilis „Honda“ salonuose yra „e:Ny1“ modelis.
Kia Rio
Praėjusiais metais be didelio atgarsio iš prekybos buvo pašalintas paprastos konstrukcijos, palyginti pigus ir funkcionalus „Kia Rio“. Šis modelis iki pat pabaigos buvo siūlomas su 1,2 varikliu su natūralaus įsiurbimo varikliu ir galėjo būti komplektuojamas su suskystintų dujų sistema. Rio neturi įpėdinio – pirkėjai gali rinktis tarp krosoverio „Stonic“ ir kompaktiškojo „Ceed“.
Kia Stinger
„Kia Stinger“ debiutavo 2017 m. Pastaraisiais metais Korėjos markės flagmanas buvo siūlomas tik su galingiausiu 3,3 l V6 varikliu, išvystančiu 366 AG, kol galiausiai jis apskritai išnyko iš gamos. Atsisveikinimui gamintojas išleido specialų „Tribute Edition“ leidimą, kurio tiražas buvo ribotas – 1 000 vienetų ir kuris, be kita ko, išsiskyrė matinės pilkos spalvos dažais.
Mercedes CLS
2004 m. pasirodęs „Mercedes CLS“ pradėjo keturių durų kupė madą. Modelis iš viso sulaukė trijų kartų, o gamyba baigta praėjusių metų rugpjūčio pabaigoje. Iš tiesų aptakus siluetas nepadėjo pardavimams, o pastaruoju metu CLS populiarumu gerokai nusileido E klasei arba mažesniam „CLA“.
Renault Megane R.S.
Kasmet rinkoje vis labiau mažėja „karštųjų hečbekų“ skaičius. Per praėjusius metus atsisveikinome su „Renault Megane R.S.“, kuris trečioje laidoje turėjo 300 AG ir „šimtuką“ pasiekdavo greičiau nei per 6 sekundes. Gamybos pabaigai buvo parengta speciali „R.S. Ultime“ versija, kurios buvo pagaminti tik 1976 egzemplioriai.