„Mercedes“ techninės plėtros vadovas Markusas Schäferis interviu Jungtinės Karalystės leidiniui „Autocar“ pripažino, kad netikėti ličio jonų akumuliatorių patobulinimai yra tokie perspektyvūs ir novatoriški, kad dėl jų gali kilti abejonių dėl tolesnės kietojo elektrolito elementų plėtros.
Kietųjų elektrolitų akumuliatorių technologiją ekspertai jau seniai apibūdina kaip proveržį šioje srityje. Buvo žadamas didesnis energijos tankis, mažesnis taros svoris ir mažesnės gamybos sąnaudos. Tačiau paaiškėjo, kad tie, kurie taip teigė, nepakankamai įvertino nei skysto elektrolito ličio jonų elementų potencialą, nei kietojo elektrolito elementų komercializavimo iššūkius.
Už „Mercedes“ mokslinius tyrimus ir plėtrą atsakingas Markusas Schäferis interviu Jungtinės Karalystės leidiniui „Autocar“ sakė, kad „nemano, jog kietojo elektrolito elementai turėtų didelį ekonominį ar energetinį pranašumą“. Jis pripažino, kad šiuo metu vykstantis elementų kūrimas yra „lenktynės, kurių nugalėtojo šiuo metu nežinau“. Taip pat skaitykite: „500 km įkrovimas per 15 min. Ši baterija gali tapti revoliucija“.
Nors puslaidininkių technologija turi saugos pranašumą, panašaus patobulinimo tikimasi ir iš ličio elementų, kuriems šiuo metu daugiausia dėmesio skiria pasaulinių korporacijų ir mokslinių institutų tyrimų centrai. Šių pastangų rezultatai duoda stebinančių ir netikėtų rezultatų – tiek, kiek jie gali prilygti kietojo kūno akumuliatoriams pagal kainą ir energijos tankį. Tuo tarpu kietųjų elektrolitų baterijų tobulinimo srityje dar laukia ilgas kelias.
Schäferis palygino šį kelią su autonominio vairavimo funkcijų plėtojimu, kur iš pradžių prognozės taip pat buvo labai optimistinės, tačiau dabar šioje srityje pastebimi dideli vėlavimai, o pramonė atsiriboja nuo pradinių pažadų greitai užtikrinti visišką autonomiją serijiniuose automobiliuose.
Tačiau „Mercedes“ neatsisako kurti kietojo elektrolito elementų – Vokietijos bendrovė investavo į pradedančiąsias įmones, kuriančias šio tipo elementus JAV ir Korėjoje.
Argi didelis proveržis nėra jau toks didelis? Panašios nuomonės laikosi ir „Volvo“ generalinis direktorius Jimas Rowanas, kuris dar prieš metus interviu „Autokult“ pripažino, kad kietojo elektrolito akumuliatoriai duos tik naudos saugumui.
Priešingai „Mercedes“ ir „Volvo“ pozicijai yra „Toyota“ ir „Nissan“, kurios šiuo metu dirba su kietojo elektrolito akumuliatoriais ir, jų teigimu, pasiekė daug žadančių rezultatų, susijusių su svoriu ir energijos tankiu. Remiantis abiejų bendrovių pareiškimais, serijinė transporto priemonių su naujo tipo elementais gamyba turėtų prasidėti 2028 m. Tačiau „Toyota“ pripažįsta, kad lygiagrečiai plėtoja ličio jonų baterijas ir tai bus vyraujanti technologija ateinantį dešimtmetį. Žinoma, kad „Toyota“ kietųjų elektrolitų akumuliatoriai bus skirti brangesniems, nekomerciniams automobiliams.