Koks yra didžiausias elektromobilių trūkumas? Žinoma, sudėtingas jų įkrovimo procesas. Kornelio universiteto mokslininkai sukūrė bateriją, kuri įkraunama per penkias minutes. Automobiliams tokia naujovė viską pakeistų.
Geriausiu atveju apie 30 minučių, bet dažniausiai 1-2 valandas. Tiek laiko užtrunka įkrauti įprastą elektromobilį. Dėl šio fakto ir vis dar labai netinkamos infrastruktūros daugelis vairuotojų iš anksto atmeta idėją įsigyti elektromobilį. Vairuotojai baiminasi, kad automobilio neįmanoma pakrauti kelyje arba tiesiog dėl ilgo įkrovimo laiko. Todėl gamintojai didina jų ridą. Tam, žinoma, reikia didesnio akumuliatoriaus, todėl automobilis tampa absurdiškai brangus ir sunkus. Taip pereiname prie visų elektromobilių trūkumų.
Tačiau JAV Kornelio universiteto mokslininkų išradimas gali daug ką pakeisti. Kaip praneša įdomioji inžinerija, darbui vadovavęs Lyndenas Archeris paskelbė, kad darbe daugiausia dėmesio skirta jonų kinetikai įkrovimo metu. Jie tikėjosi naudoti indį akumuliatorių elementams gaminti. Šis elementas skatino daug greitesnį akumuliatorių įkrovimo procesą.
Taigi mokslininkai sukūrė ličio jonų akumuliatorių, kurį galima įkrauti per penkias minutes. „Jei per tiek laiko galima įkrauti automobilio akumuliatorių, nereikia automobilio, kurio rida siekia 500 km“, – sakė mokslininkas. Tai reiškia, kad automobilių akumuliatoriai galėtų būti mažesni ir dėl to automobiliai taptų pigesni, nes akumuliatoriaus kaina turi kapitalinę reikšmę galutinei automobilio kainai. Taip pat skaitykite: „500 km įkrovimas per 15 min. Ši baterija gali tapti revoliucija“.
Taigi proveržis? Tik iš dalies. Mechanizmo, leidžiančio itin greitai įkrauti, atradimas yra sėkmė. Tačiau problema ta, kad indis yra labai sunkus metalas. Iš jo pagamintas automobilio akumuliatorius, tiesa, būtų greitai įkraunamas, tačiau jo svoris nuviltų. Dabar JAV mokslininkai tiria, ar yra lengvesnių medžiagų, iš kurių būtų galima gauti panašų rezultatą.