Praėjusią savaitę prekyboje pasirodė naujoji 3500 dolerių kainuojantys papildytosios realybės akiniai „Apple Vision Pro“ ir žmonės jau piktnaudžiauja ja. Tiksliau, panašu, kad Venno diagramos centre yra nemažai sutampančių žmonių, tarp kurių yra „Apple Visio Pro“ savininkų ir dviejų su viršum tonų „Tesla“ (be kitų automobilių) vairuotojų, kurie rimtai nežiūri į vairavimo saugumą.
Jei tai nebuvo pakankamai aišku, kai kurie vairuotojai, įskaitant „Tesla“ savininkus, rašantys socialiniuose tinkluose, užsideda naująsius „Apple“ akinius ir sėda prie savo automobilių vairo.
Think different. #applevisionpro pic.twitter.com/dEALUsntS8
— Dante (@lentinidante) February 2, 2024
Iki „Apple Vision Pro“ pristatymo vakaro 21-erių Dante Lentini „X“ platformoje paskelbė vaizdo įrašą, kuriame jis su akiniais sėdi už „Model Y Performance“ vairo. Vaizdo įraše taip pat buvo matyti, kaip automobilis stovi, o šalia jo – apšviestas policijos automobilis.
Neaišku, ar Lentini buvo sustabdytas dėl to, kad dėvėjo akinius, ir ar jam kilo kokių nors pasekmių dėl vairavimo su „Vision Pro“. Internete pasklido teiginių, kad Lentini buvo suimtas, tačiau nei policija, nei Lentini to nepatvirtino. Lentini nėra aiškiai pareiškęs, kad buvo suimtas, nors į pranešimus, kuriuose tai užsimenama, atsakė tokiais komentarais: „Tai aš! Mano klaida.“
Tai ne vienintelis internete platinamas vaizdo įrašas. Kitas „Model S“ vairuotojas buvo pastebėtas darantis tą patį, taip pat „Audi“ vairuotojas, vienas „Mercedes“ vairuotojas ir dar vienas „Subaru“ vairuotojas. Ir, žinoma, „Cybertuck“ vairuotojas.
We’re so fucked. pic.twitter.com/3Zz9QydLzm
— blake (@blakestonks) February 4, 2024
Prieš kam nors klausiant, 2024 m. „Tesla Cybertruck“ elektromobilyje, kurio įsigijimo kaina šiuo metu siekia 100 000 JAV dolerių, dar nėra įjungta autopiloto ar visiško savarankiško vairavimo funkcija. Kitame vaizdo įraše matyti, kaip šis vairuotojas, stovėdamas su „Cybertruck“, aiškiai mėto į orą perdėtus rankų gestus – esame linkę lažintis, kad šis vaizdo įrašas buvo surežisuotas.
Gana neaišku, ar „Apple Vision Pro“ veikė, kai buvo daromi šie vaizdo įrašai. Kai kurie naudotojai praneša, kad „Vision Pro“ neįjungia savo virtualios realybės funkcijos, jei akiniai pajunta judesį arba aplink esanti scena pradeda judėti.
Būtent tai Niujorko metro pademonstravo YouTuberis Casey Neistat. Einant gatve „Vision Pro“ atleisdavo savo meniu, o traukiniui pajudėjus „Apple Vision Pro“ pranešė, kad jos stebėjimas nepavyko, kaip tik po to, kai Casey žiūrėdamas siuntė „YouTube“ vaizdo įrašą į vagoną.
Dabar „Vision Pro“ turi vadinamąjį kelionės režimą, kuris pakeičia kai kurių judesio jutiklių naudojimo būdą sekimo tikslais. Gali būti, kad šie vairuotojai prieš pradėdami važiuoti įjungė kelionės režimą.
Bet kuriuo atveju šiandien vairuoti su VR akiniais ne tik kvaila, bet „Apple“ aiškiai įspėja to nedaryti:
Naudojimo metu visada stebėkite aplinką ir kūno padėtį.
[…]
Niekada nenaudokite „Apple Vision Pro“ važiuodami važiuojančia transporto priemone, dviračiu, sunkiasvoriais mechanizmais ar kitais atvejais, kai reikia atkreipti dėmesį į saugumą. Naudojant prietaisą prasto apšvietimo sąlygomis, gali padidėti susidūrimo su aplinkoje esančiais objektais rizika.
„Apple“ tikrai turėtų apsvarstyti galimybę pakeisti savo fokusavimo režimo pavadinimą iš „Vairavimas“ į kokį nors kitą, o „Vision Pro“ yra įrengta taip, kad atgrasytų žmones nuo tokių veiksmų.
Ar ateityje VR akiniai galėtų būti naudingi vairuojant? Žinoma. Galėčiau pamanyti apie daugybę šaunių galimybių, skirtų lenktynių trasoms, – pagalvokite apie „Forza“ tipo mokymą, kai matote posūkio, viršūnės ir išvažiavimo iš važiuojamosios linijos posūkius, o viršuje yra prietaisų skydelis. Tačiau ši technologija dar nėra sukurta.