2000-ųjų pradžioje vyravo nuomonė: „Kinai? Neabejotinai žemos kokybės“. Tačiau specialistai iš Kinijos įdiegė modernias technologijas, išstudijavo pirmaujančių gamintojų patirtį, ir situacija pasikeitė. Dabar kiniškos padangos gali konkuruoti su gerai žinomų prekės ženklų gaminiais.
Lietuvos rinkoje yra daug kiniškų padangų, kurios priklauso biudžetinių ir vidutinių kainų segmentui. Kai kuriuos modelius galima montuoti į automobilius be baimės. Kodėl ne visus? Todėl, kad kiniškų prekių ženklų skaičius jau viršijo penkias dešimtis.
Kokie yra kiniškų padangų privalumai?
Pasak eksperto, yra trys pagrindiniai privalumai:
- Kaina. Įeidami į rinką ir pritraukdami klientus, Kinijos gamintojai stengiasi išlaikyti kuo mažesnes kainas. Tačiau kai jie įgyja gerą reputaciją, kaina tampa daug didesnė. Kiekvienas naujas gaminys – tai galimybė susilyginti kaina su B segmentu. Pavyzdžiui, „Haohua Tire Group“, kuri 2023/2024 m. žiemai parduoda nebrangius naujus gaminius su „Lanvigator“ prekės ženklu ir garsesnius bei brangesnius „Aplus“.
- Platus dydžių diapazonas. Gamintojai („Viatti“, „Cordiant“, „Kama“) gamina iki 19 colių dydžio padangas, o kinų „brolių“ padangų sėdynių skersmuo siekia 22 colius. Tai leidžia rinktis nebrangias padangas visureigiams, šeimos automobiliams ir kitoms didelėms transporto priemonėms.
- Greitai pakeiskite pagal poreikius. Vos tik rinkoje pasirodo patobulintas modelis, Kinijos gamintojai nukopijuoja daugelį sprendimų. Pavyzdžiui, protektoriaus raštą, lamelių vietą ir tipą.
Aukštos kokybės neįmanoma užtikrinti vien tik šiuo pagrindu, nes taip pat svarbu gumos mišinio sudėtis, karkaso tankis ir kiti kriterijai. Tačiau įmanoma pasiekti vidutinį sukibimą ir stabdymo kelią. O tai yra puikus rezultatas biudžetiniam segmentui.
Kodėl neverta pirkti kiniškų padangų?
Vertinant neigiamas kiniškų padangų puses, verta atsižvelgti į tai, kad toliau išvardyti veiksniai taikomi ne visiems prekių ženklams. Tačiau daugelis jų, palyginti su europietiškais žieminiais modeliais ir rusiškomis padangomis, atkreipia dėmesį:
- triukšmas;
- greitas nusidėvėjimas;
- prastesnės sukibimo, traukos ir stabdymo kelio charakteristikos ant ledo ir šlapių kelių.
Pagrindinė priežastis – junginio sudėtis. Gerai žinomi gamintojai jau daugelį metų ją tobulina: eksperimentuoja su procentiniu santykiu ir prideda naujų komponentų. O Kinijos gamintojai daugeliu atvejų kopijuoja galutinį rezultatą. Tačiau sunkumų kyla dėl to, kad vulkanizacijos metu vieni elementai išgaruoja, kiti transformuojasi. Ir neįmanoma rasti bei pakartoti tikslaus „recepto“.
Kita problema – padangų garantija. Gerai žinomų prekių ženklų padangoms suteikiama ne tik vienerių metų garantija, bet ir išplėstinės programos dėl žalos. Kinijos gamintojai nesuteikia jokių garantijų, todėl kyla abejonių dėl gaminių kokybės.
Kaip sutaupyti pinigų perkant kiniškus produktus?
Pirkdami padangas norite gauti kokybę už mažą kainą. Tačiau ar tai realu, kai naudojami kiniški modeliai? Atsakome iš karto: taip, bet jei nesielgsite spontaniškai, o į pirkimą žiūrėsite protingai.
Ieškokite pasiūlymų didžiuosiuose parduotuvių tinkluose, oficialiuose pardavimuose arba turgavietėse, kad sutaupytumėte iki 80%, palyginti su panašiais kitų prekių ženklų modeliais. Didieji turgaus dalyviai dažnai siūlo nuolaidas, nemokamą padangų aptarnavimą ir pinigų grąžinimą.
Rinkdamiesi prekės ženklus pirmenybę teikite gerai žinomiems gamintojams. Taigi, biudžetinėje klasėje gerai žinomi „Kapsen“, „Sailun“, „Lanvigator“. Jų kokybę patvirtina aukšto lygio gamybos kontrolė, nuosavų technologinių centrų plėtra. Palaipsniui populiarėja „Autogreen“ prekės ženklas, pasižymintis aukšta gaminių kokybe.
Padangos su „Triangle“ arba „Linglong“ prekės ženklu jau konkuruoja su vidutinio kainų segmento modeliais. Tai buvo pasiekta vykdant vidaus plėtrą ir mokslinius tyrimus.
Kita vertus, „Nankang“ arba „Evergreen“ prekės ženklai laikomi elitiniais. Jie gali konkuruoti su pirmaujančiais pasaulio B segmento padangų gamintojais, tai patvirtina nepriklausomi bandymai.
Labiausiai nusidevėjimui atsparios padangos
Vartotojų ir ekspertų nuomonės šiuo klausimu išsiskiria. Pirmieji mano, kad kinų modeliai yra prastesni už Europos gamintojų. O ekspertai teigia, kad „kinų“ atsparumas dilimui yra vienu žingsniu priekyje. Kuo tikėti? Pasitikrinkite patys.