Žieminės padangos skirtos važiuoti esant žemesnei nei 7-8 laipsnių Celsijaus temperatūrai. Jų naudojimas vasarą gali turėti daug nemalonių pasekmių.
Žieminės padangos nuo vasarinių pirmiausia skiriasi savo mišinio sudėtimi. Jų sudėtyje yra daugiau natūralios dervos, todėl jos išlieka pakankamai lanksčios tipinėmis žiemos sąlygomis.
Dabar lauke jau būna šilčiau ir artėja tas laikas kada reikės keisti padangas. Vis dėlto kai kurie vairuotojai gali nuspręsti „davažinėti“ savo jau ir taip intensyviai naudojamas žiemines padangas ir palikti jas naudoti ir vasarą.
Taip jie sutaupytų vasarines padangas ir prieš žiemą investuotų į naujas žiemines padangas. Tačiau toks mąstymas yra klaidingas.
Žieminės padangos vasarą: ilgas stabdymo kelias
Vasarą važiuojant žieminėmis padangomis gali kilti daug pavojingų situacijų, panašių į tas, kurios kyla važiuojant sniegu su vasarinėmis padangomis. „Pirelli“ praneša, kad stabdymo kelias tokiomis padangomis šiltomis dienomis gerokai pailgėja.
Kiek? Suomijos žurnalas „Tekniikan Maailma“ tai patikrino atlikdamas stabdymo bandymus nuo 80 km/val. greičio, lyjant vasaros lietui. Rezultatas? Automobilis su vasarinėmis padangomis jau spėjo sustoti, o automobilis su žieminėmis padangomis dar judėjo 40 km/val. greičiu.
Žieminių padangų sukibimas su kelio danga pablogėja esant maždaug 10 laipsnių Celsijaus temperatūrai. Tuomet jos pastebimai blogiau sukimba nei vasarinės padangos važiuojant posūkiuose arba greitėjant.
„Žieminė padanga, kurios mišinio sudėtis kitokia, o lamelių skaičius didesnis, šiltu oru greičiau įkaista, todėl praranda sukibimą. Žieminės padangos turi ne tik minkštesnį mišinį, bet ir minkštesnį kordą. Dėl to vasarą kordas gali labiau išsiplėsti, o kraštutiniais atvejais – įtrūkti arba išsipūsti“, – praneša vienas ekspertas.
Žieminės padangos vasarą: mažiau komforto
Saugumas yra vienas dalykas, o vairavimo patogumas – kitas. Važiavimas su žieminėmis padangomis vasarą taip pat reiškia didesnį triukšmo lygį ir didesnes degalų sąnaudas – net keliais litrais 100 km.
Tokiu atveju ekonominė žieminių padangų naudojimo vasarą nauda išnyksta. Ypač jei nuvažiuojama daug kilometrų.
Be to, susidūrimo atveju gali kilti problemų dėl draudimo išmokos iš autoįvykio draudimo. Tai yra adekvati situacija tai situacijai, kai žiemą važiuojama su vasarinėmis padangomis.
Kaip dėl universalių padangų?
Jei nenorite „žaisti“ su sezoniniu padangų keitimu, visada yra tarpinis sprendimas. Tai – visasezonės padangos, dar kitaip vadinamos universalios padangos, kuriose suderintos žieminių ir vasarinių padangų savybės.
Taip pat skaitykite: „Universalios padangos – kam verta naudoti, o kam ne?“
Šiuolaikinės universalios padangos savo galimybes įrodė daugelyje bandymų, kurių metu buvo įrodytas tinkamas jų saugumo lygis įvairiomis sąlygomis.
Tačiau jos turi ir trūkumų, pavyzdžiui, vidutinis sukibimas esant labai žemai ir labai aukštai temperatūrai arba polinkis greičiau susidėvėti. Dėl šių priežasčių daugelis vairuotojų vis dar dvejoja prieš įsigydami visasezones padangas.