Aplinkinių nuomonėse dažnai teigiama, kad šiuolaikiniai akumuliatoriai yra prastos kokybės ir jų tarnavimo laikas yra tik 3-5 metai. Todėl juos reikia keisti dažniau nei anksčiau. Tačiau ekspertai nurodo, kad akumuliatoriai gali tarnauti gerokai ilgiau.
Ekspertų patarimai rodo, kad tinkamai valdant akumuliatorių galima užtikrinti net 10 metų baterijos veikimą, o savininkas gali dėti minimalias pastangas. Tačiau, kaip pabrėžia ekspertai, labai svarbu imtis apsaugos priemonių, ypač prieš prasidedant žiemai ir vasarai. Vasara jau visai netoli, todėl verta pradėti galvoti apie automobilio akumuliatoriaus priežiūrą.
Kaip prižiūrėti akumuliatorių? Įkraukite du kartus per metus
Specialistai rekomenduoja reguliariai įkrauti akumuliatorių du kartus per metus, vieną kartą prieš žiemą ir vieną kartą prieš vasarą, taip galima gerokai pailginti jo tarnavimo laiką, net du kartus. Tačiau svarbu naudoti tam tinkamą įkroviklį.
Nors dauguma vairuotojų vis dar turi omenyje akumuliatoriaus priežiūros sąsają su žiema, vasaros sezonas yra dar sudėtingesnis, kai kalbama apie akumuliatoriaus priežiūrą. Kodėl reikėtų rūpintis akumuliatoriumi prieš vasarą, jei intuityviai atrodo, kad žiemą jis labiau pažeidžiamas?
Atsakymas stebina, nes akumuliatoriui labiausiai kenkia aukšta vasaros temperatūra. Trisdešimties laipsnių karštis kelia didžiulį pavojų akumuliatoriui. Jie jį veikia intensyvūs korozijos procesai ir savaiminis išsikrovimas. Tai ypač aktualu apleistiems arba seniems akumuliatoriams.
Kita vertus, žiema sukelia visas galimas vasaros aplaidumo pasekmes. Būtent tada išryškėja problemos, kylančios dėl netinkamo akumuliatoriaus naudojimo ištisus metus.
Problema yra ne tik įkrovimo trūkumas, bet ir specifinis transporto priemonės naudojimas. Jei automobilis daugiausia naudojamas trumpoms kelionėms, akumuliatorių gali tekti įkrauti net kas tris mėnesius, nes užvedus variklį generatorius nepakankamai įkrauna akumuliatorių. Pamiršdami tai padaryti, rizikuojame sutrumpinti jo tarnavimo laiką.
Ką iš tikrųjų reikia daryti su akumuliatoriumi, kad jis ilgai tarnautų?
Pagrindinė akumuliatoriaus priežiūra (jei įmanoma) apima elektrolito lygio papildymą ir valymą, o naudojant turimus įrankius taip pat rekomenduojama patikrinti elektrolito tankį – geriausia prieš planuojamą įkrovimą.
Gnybtams ir poliams valyti galite naudoti švitrinį popierių arba specialų nebrangų įrankį, nepamiršdami reguliariai valyti akumuliatoriaus korpuso, kad išvengtumėte šliaužimo srovių. Tokios procedūros tikrai nepakenks ir gali padėti prailginti akumuliatoriaus tarnavimo laiką.
Įtampų tikrinimas
Įtampai patikrinti galima naudoti paprastą elektros skaitiklį (multimetrą), tačiau verta įsitikinti, kad jo akumuliatorius įkrautas, nes tai svarbu siekiant užtikrinti matavimų patikimumą. Ką tiksliai turėtume išmatuoti?
- Ramybės įtampa – 12,55-12,8 V, kai transporto priemonė išjungta.
- Užvedimo įtampa – mažesnė nei 10 V, o užvedant automobilį – ne mažesnė nei 8,5 V.
- Įkrovimo įtampa – 14,0-14,5 V, matuojama veikiant varikliui.
- Įtampos kritimas – ne daugiau kaip 200 mV, išmatuotas tarp generatoriaus ir akumuliatoriaus; tai ypač svarbu senesnėse transporto priemonėse, turinčiose akumuliatoriaus įkrovimo problemų.
Kaip matote, kasmetinė akumuliatoriaus priežiūra nereikalauja daug laiko. Tačiau juo tikrai verta pasirūpinti, kad vėliau žiemą nekiltų panika, kai automobilis neužsiveda.