JAV elektromobilių gamintojas antradienį paskelbė apie Austrijos padalinio bankrotą. Agentūra „Reuters“ praneša, kad „Fisker“ kreipėsi dėl apsaugos nuo skolininkų po to, kai žlugo derybos su stambiu automobilių gamintoju dėl galimų investicijų.
„Fisker“ kurį laiką vedė derybas su „Nissan“, tačiau antradienio pareiškimas rodo, kad jos nutrūko, o tai buvo tariama vinis į Austrijos elektromobilių prekės ženklo karstą.
Tačiau „Fisker GmbH“ patikino, kad kitiems filialams restruktūrizavimo procesas įtakos neturės ir jie tęs įprastą veiklą, nors jų padėtis yra ne mažiau sudėtinga. Nuo vasario mėn., kai buvo įspėta apie galimą bankrotą, „Fisker“ patyrė spaudimą. Tuo metu bendrovės akcijos smuko 97 proc. Bendrovės padaliniams teko susidurti ne tik su vis stiprėjančia konkurencija Europos rinkoje, bet ir su sumažėjusiomis klientų išlaidomis dėl sunkios ekonominės padėties ir sumažėjusios elektromobilių paklausos.
Pateikdama prašymą iškelti restruktūrizavimo bylą per savivaldą, „Fisker Austria“ įgyja manevravimo laisvę, kad galėtų apsaugoti savo verslą per didžiausią vertę didinantį strateginį sandorį arba parduodant kitą turtą.
sakoma „Fisker“ atstovo spaudai pranešime.
„Fisker“ ir toliau kruopščiai tiria visas galimas alternatyvas, kad maksimaliai padidintų savo pasaulinio verslo vertę. Balandžio 23 d. elektromobilių gamintojas pareiškė, kad per 30 dienų gali būti priverstas kreiptis dėl apsaugos nuo bankroto, jei negaus tinkamos kreditorių paramos ir pakankamo likvidumo dabartiniams ilgalaikiams įsipareigojimams įvykdyti.
Kartu „Fisker“ patikino, kad padalinys ir toliau mokės atlyginimus darbuotojams, parduos ir aptarnaus transporto priemones.
„Fisker“ jau kartą bankrutavo
„Fisker“ 2005 m. Kalifornijoje (JAV) įkūrė danas Henrikas Fiskeris ir vokietis Bernhardas Koehleris. Bendrovė, pavadinta „Fisker Coachbuild“, daugiausia dėmesio turėjo skirti automobilių aksesuarų ir dviejų mažos apimties sportinių automobilių gamybai. Pirmasis iš šių automobilių buvo pristatytas 2008 m. Taip gimė „Karma“. Tačiau automobilio gamybos pradžios klientams teko laukti iki 2011 m.
2012 m. pabaigoje „Fisker“ susidūrė su rimtomis finansinėmis problemomis. Tokios rimtos, kad 2013 m. bendrovė paskelbė bankrotą. Tuomet skolą išpirko Kinijos automobilių dalių magnatas „Wanxiang Group“. Tačiau šis neturėjo teisių į „Fisker“ vardą. Todėl 2016 m. Henrikas Fiskeris grįžo su nauja automobilio koncepcija. Jis grįžo kaip „Fisker Inc.“ Tačiau dabar atrodo, kad bankroto šmėkla sugrįžo.