Dvi bendrovės – „Toyota“ ir „Chevron“ – sukūrė naujo tipo benziną, kuris šiuo metu bandomas „Toyota“ automobiliuose. Siekiama, kad jis sumažintų CO2 emisiją ir tiktų beveik visiems benzininiams varikliams.
Naujasis benzinas turėtų būti mažai anglies dioksido į aplinką išskiriantis alternatyvus kuras, kuris, pasak jo kūrėjų, per visą gyvavimo ciklą turėtų 40 proc. sumažinti CO2 išmetimą. Skirtingai nei vandenilis, kurį „Toyota“ jau daug metų bando diegti transporto priemonėse, naujasis benzinas nereikalauja beveik jokių investicijų, kad jį būtų galima platinti. Tam galima panaudoti esamą infrastruktūrą – tereikia įrengti papildomą skirstytuvą.
„Toyota“ ir „Chevron“ bendradarbiavimas prasidėjo 2021 m. ir iš pradžių buvo sutelktas į vandenilio technologijas. 2023 m. pavasarį buvo atlikti pirmieji bandymai keliuose, kuriuose dalyvavo hibridinis „Toyota Camry“, iš tinklo įkraunamas hibridinis „RAV4 Prime“ ir visureigis „Toyota Tundra“. Automobiliai buvo visiškai pripildyti „Chevron“ mažos taršos benzinu ir važinėjo viešaisiais keliais Teksase ir Misisipėje.
2024 m. Portlande mažai taršus benzinas pilamas į naujų automobilių bakus prieš juos toliau gabenant pardavėjams, taip patvirtinant produkto kokybę. Kiekvieną dieną iš centro išsiunčiama 450 automobilių, kurie vėliau keliauja pas klientus įvairiose JAV dalyse. Todėl klientai, įsigiję naują „Toyota“ automobilį, jo eksploataciją pradės važinėdami naujaisiais degalais.
Mažesnis CO2 kiekis, bet ne iš išmetimo vamzdžio
Gaminant naująjį mažai taršų benziną, kurio gyvavimo ciklo metu išmetamo CO2 kiekis sumažintas iki 40 proc., palyginti su įprastu benzinu, naudojamos atsinaujinančios žaliavos. Taigi kalbama ne apie pačių automobilių, o apie benzino gamybą ir naudojimą. Daugiau kaip 50 proc. preparato sudaro biodegalai, pagaminti iš žemės ūkio produktų ir augalininkystės bei gyvulininkystės atliekų.
Norima sumažinti anglies dioksido išmetimą jau parduodamuose automobiliuose ir dabar bei ateityje parduodamuose automobiliuose, naudojant eterį taip, kad sumažėtų išmetamo CO2 kiekis. Vidutinis automobilio amžius JAV yra 12 metų, o vidutinė eksploatavimo trukmė – 20 metų. Tai reiškia, kad net jei dabar būtų uždrausta prekiauti benzininiais automobiliais, jie būtų naudojami vidutiniškai iki 2044 m.
Bendradarbiavimas su „Chevron“ kuriant naujus mažai CO2 išmetančius degalus turėtų būti dar vienas „Toyota“ požiūrio, kad 2050 m. bus siekiama anglies dioksido neutralumo tikslo, o ne vien tik elektromobilių, patvirtinimas. Koncernas teigia, kad klientams reikia kitokių, įperkamų ir praktiškų sprendimų.