Važiuojant vairas trūkčiojo, o iš po automobilio apačios pasigirdo stuksenimo garsas. Jau žinojau, kad su vairu kažkas negerai, bet niekas negalėjo sulūžti. Galbūt jis buvo atsuktas? Tikroji priežastis pasirodė esanti žemiška, bet kartu ir netikėta.
Oras iš padangos gali ištrūkti dviem būdais – per skylę padangoje arba per sugedusį vožtuvą. Visureigyje yra dar vienas būdas – per padangos ir ratlankio sąlytį, kai važiuojama esant mažam slėgiui. Šiuo atveju atsitiko tai, ko visiškai nesitikėjau, nors supratus priežastį ji atrodė labai akivaizdi.
Na, bandomajame „Toyota Hilux“ automobilyje iš tiesų važiavau esant mažam slėgiui, kai įveikiau sudėtingą smėlėtą vietovę. Slėgis buvo apie 1,5 baro. Išvažiavęs iš vietovės, nuvažiavau apie 60 km asfaltuotais keliais ir nieko nenutiko. Nebuvo laiko pripumpuoti, todėl nusprendžiau tai padaryti tik atvažiavęs ir atlikęs reikalus.
Nuvykus į vietą ir pastačius automobilį daugiau nei valandai, slėgis vis dar buvo 1,5 baro. Nuvažiavau į degalinę, kad slėgis būtų pakoreguotas iki rekomenduojamo 2,3 baro, tada išvažiavau. Po kelių minučių važiavimo staiga iš padangos dingo oras.
Skylės paieškos padangoje
Pakeitęs ratą ir grįžęs namo nusprendžiau pats ieškoti priežasties. Pripūčiau ratą ir pradėjau ieškoti skylės. Nes tai buvo vienintelis tikėtinas scenarijus. Deja, nieko neradau. Per vožtuvą oras taip pat nesiveržė. Įdomu tai, kad po 24 valandų slėgis išliko nepakitęs.
Visiškai nesupratau, kokia galėtų būti priežastis. Parodžiau rato nuotrauką žmogui, turinčiam daugiau patirties bekelėje nei aš. Jis iškart atkreipė dėmesį į vieną detalę ir mano nuostabai paklausė: „ar važiavote ant smėlio?“. Patvirtinau, nors pridūriau, kad oras išėjo gerokai vėliau, jau pripūtus padangą. Jam jau viskas buvo aišku.
Jis atkreipė dėmesį į vieną detalę ir parašė: „Jūs neturite dangtelio, todėl į vožtuvą pateko smėlio. Pripūtėte padangą, smėlis pateko į vožtuvą ir kurį laiką jį užblokavo, todėl staiga oras dingo. Kai oras išėjo, jis išstūmė dalį smėlio. Likusi dalis tikriausiai buvo pašalinta, kai padangą pripūtėte antrą kartą.“
Apibendrinant galima pasakyti, kad žmogus mokosi visą gyvenimą ir tokie dalykai yra tokie akivaizdūs, kad net neateina į galvą. Patyręs visureigių vairuotojas sakė, kad visada reikia turėti dangtelį, nes purvas irgi gali padaryti žalos. O jei jo neturite, prieš pripučiant padangą pravartu išleisti šiek tiek oro – taip iš ventilio išpūsite purvą.