BMW yra vienintelis automobilių gamintojas, gavęs Europos Sąjungos finansavimą vandenilio projektams pagal 1,4 mlrd. eurų (1,52 mlrd. JAV dolerių) valstybės pagalbos paketą.
Kiti dotacijų gavėjai yra „Michelin“ ir „Airbus“. Tikimasi, kad pradinis finansavimas padės pritraukti dar 3,3 mlrd. eurų privačių investicijų, antradienį pranešė Europos Komisija.
Pagalbos paketas, pavadintas „Hy2Move“, yra ketvirtasis dotacijų, susijusių su vandeniliu, kuris, kaip tikimasi, atliks svarbų vaidmenį siekiant 2050 m. ES anglies dioksido neutralumo tikslo, etapas. Daugiausia dėmesio skiriama judumo projektams. Vandenilis paskelbtas svarbiu bendro Europos intereso projektu (IPCEI). Tarp kitų IPCEI yra puslaidininkiai ir elektromobilių baterijos.
Išsami informacija apie BMW projektą ir finansavimo sumą bus paskelbta netrukus, kai bus galutinai patvirtintas paketas ir išspręsti visi apribojimai, susiję su verslo paslapčių pateikimu, teigė Komisija. Automobilių gamintojas yra vienas iš nedaugelio, remiančių vandenilio kuro elementų technologiją. Jis pradėjo bandomąjį vandeniliu varomų X5 visureigių parką.
Hibridinis kuro elementas ir baterija
„iX5“, kaip vadinamas šis modelis, turi hibridinę akumuliatoriaus ir degalų elementų pavarą, kurios bendra galia – 401 AG arba 295 kW. Dviejuose 700 barų talpyklose iš anglies pluoštu sutvirtinto plastiko telpa apie 6 kg vandenilio, todėl pagal WLTP ciklą automobilis gali nuvažiuoti 504 km (303 mylias). BMW dar neįsipareigojo pradėti serijinės iX5 gamybos.
Vandenilį remia ir kiti automobilių gamintojai: „Toyota“, gaminanti Mirai kuro elementais varomą sedaną, „Renault Group“, kuri teigė, kad vandenilis galėtų naudoti vidaus degimo variklius jos sportiniuose automobiliuose „Alpine“, „Hyundai Group“ ir „Honda“.
„Hy2Move“ apdovanojimus finansuos Estija, Prancūzija, Vokietija, Italija, Nyderlandai, Slovakija, Prancūzija ir Ispanija.
Iš viso 11 įmonių dalyvaus 13 projektų. Tikimasi, kad juos įgyvendinus iki 2031 m. bus sukurta 3 300 darbo vietų, teigė Europos Komisija.