12 voltų akumuliatorius išsikrauna ne tik žiemą, bet ir vasarą. Jei jis bus apleistas, gali atsisakyti paklusti per didžiausius karščius. Kodėl? Paaiškiname.
Temperatūra, gerokai besiskirianti nuo 20 laipsnių C, visada kenkia akumuliatoriui ir nesvarbu, ar ji žemesnė, ar aukštesnė. Pastaroji pagreitina akumuliatoriuje vykstančią elektrocheminę reakciją ir kartu sustiprina natūralų savaiminio išsikrovimo reiškinį. Po „saulėje“ stovinčio automobilio variklio dangčiu būna taip karšta, kad apleistas akumuliatorius dažnai visiškai išsikrauna.
Tik nedaugelis vairuotojų supranta, kad didžiausią žalą akumuliatoriui padaro vasarą vyraujanti aukšta temperatūra. Dėl karščio akumuliatorius stipriai koroduoja ir savaime išsikrauna. Jei toks akumuliatorius kaip nors atlaiko vasaros laikotarpį, tai žiemą, kai jam tenka didesnis krūvis, jis atsisako paklusti. Tačiau ne žiema ir žema temperatūra, o vasara ir aukšta temperatūra jį pribaigia.
Esant aukštai temperatūrai, akumuliatorius iš karto paruoštas naudoti, jo talpa nesumažėja, o cheminiai procesai pagreitėja dvigubai sulig kiekvienu 10 laipsnių Celsijaus padidėjimu. Deja, dėl to akumuliatorius taip pat greičiau genda, tiksliau, koroduoja tinkleliai. Taigi dėl aukštos temperatūros akumuliatorius sensta greičiau nei žiemą, ir tai įvyksta prieš rudens-žiemos laikotarpį, kai reikia geriausios įmanomos akumuliatoriaus būklės. Taigi galima lengvai apibendrinti, kad žiemą akumuliatorius „suyra“ ne todėl, kad žema temperatūra jį pabaigia, o todėl, kad jis visą vasarą sunkiai dirbo ir susidėvėjo, o žema temperatūra tai tik išryškino.
To galima lengvai išvengti
Akumuliatoriui, kaip ir daugeliui kitų automobilio komponentų ir dalių, reikalinga reguliari priežiūra. Akumuliatoriaus techninė priežiūra apima gnybtų valymą ir akumuliatoriaus įkrovimą, neatsižvelgiant į įkrovos lygį. Tuomet elektrolitas susimaišo ir, taip sakant, atnaujina akumuliatorių.
Jei automobilį statote ne garaže, o vasarą visada stovi saulėje ir juo naudojatės labai retai arba labai dažnai, bet nedideliais atstumais, tai blogiausias įmanomas scenarijus akumuliatoriui. Jam nepakenksime, jei įkrausime jį pavasarį, vasarą ir rudenį. Įkrovimas pavasarį atnaujins akumuliatorių po žiemos, vasarą palaikys jo gerą būklę per karščius, o rudenį paruoš jį žiemai. Jei turime gerą akumuliatorių ir tinkamai juo rūpinamės, galime pamiršti apie bet kokias automobilio užvedimo problemas. Verta tik nepamiršti gero įkroviklio ir – nepaisant visko – periodinės patikros.