Kai kurie automobilių gamintojai reklamuoja elektromobilius, kurie pasirodys tik po kelerių metų, „Toyota“ tą patį daro ir su vidaus degimo varikliais. Gerokai anksčiau, nei jie bus pradėti naudoti serijiniuose automobiliuose, naujieji keturių cilindrų vidaus degimo varikliai gegužės pabaigoje buvo pristatyti kaip nebaigti kurti. Dabar Japonijos automobilių gamintojo vyriausiasis technologijų vadovas pateikia daugiau informacijos apie tai, kas laukia ateityje.
Kalbėdamas su „Automotive News“, Hiroki Nakajima naujus 1,5 ir 2,0 litrų variklius pavadino „sprendimu, galinčiu pakeisti žaidimo taisykles“. Jis teigė, kad jie bus „visiškai kitokie“, palyginti su dabartiniais vidaus degimo varikliais. Nors vandeniliniai automobiliai dar nėra labai populiarūs, „Toyota“ teigia, kad lėtai parduodamo „Mirai“ kūrimo darbai padėjo inžinieriams daugiau sužinoti apie variklio šilumos efektyvumą.
Nakajima nesiaiškino konkrečių šiluminio efektyvumo rodiklių, tačiau „Toyota“ prieš kelerius metus pasiekė 40 proc. lygį. „Nissan“ nurodo dar didesnį – 50 proc. – efektyvumą, nes naudoja „e-Power“ technologiją, pagal kurią vidaus degimo variklis tarnauja kaip generatorius, maitinantis akumuliatorių, o ne varantis ratus. Kitas Japonijos automobilių gamintojas, „Mazda“, laikosi panašaus požiūrio, nes MX-30 – elektrinis krosoveris, kurio veikimo spindulys didinamas – turi rotorinį variklį.
„Toyota“ technikos direktorius minėjo, kad naujieji varikliai turės trumpesnę stūmoklio eigą, o tai buvo „labai sudėtinga užduotis“. Visi šie eiliniai keturcilindriai varikliai bus mažesni, kad „iš esmės pakeistų transporto priemonės pakuotę“, o optimizuojant oro srautą būtų galima sumažinti priekinę dalį ir užtikrinti geresnį efektyvumą. Šio proceso metu prarastą sukimo momentą kompensuos akimirksniu reaguojantis elektros variklis. Šie nauji varikliai pirmiausia kuriami atsižvelgiant į hibridinius automobilius.
Kada į gatves išvažiuos pirmieji automobiliai su naujaisiais varikliais, galima tikėtis, kad jie pasirodys apie 2027 m. „Toyota“ kuria jėgaines, kurios galėtų būti varomos ne tik iškastiniu kuru, bet ir biodegalais, vandeniliu ir net sintetiniais degalais. Nakajima teigia, kad ši nauja variklių šeima „turi daug erdvės žaisti“, o tai rodo, kad yra daug inžinerinių gudrybių, kurių bendrovė kol kas neatskleidžia.
„Nissan“ turi visiškai kitokią strategiją, nes neseniai paskelbė, kad nebeskiria pinigų vidaus degimo variklių kūrimui. Ji ketina kurti tik elektrinius automobilius, o vidaus degimo varikliai, kuriais galima padidinti ridą, bus tik tarpinė priemonė.