Lengvesnis ir judresnis. Būtent toks turėtų būti naujasis „Formulės 1“ bolidas, kuris trasoje pasirodys jau 2026 m. FIA atskleidė naujus techninius reikalavimus. Ir sąrašas skamba tikrai įdomiai. Peržiūrėkite jį patys.
„Formulės-1“ automobilio kūrimas – tai lenktynės su technologijomis ir fizikos dėsniais? Iš esmės taip. Tik kad šios lenktynės vyksta pagal griežtai inžinierių nustatytas taisykles. Šie inžinieriai neturi daug laisvės, tiesą sakant, jų rankos surištos. Nes FIA nustatyta sistema yra griežtai ribojanti. Todėl automobilio projektavimas nė iš tolo neprilygsta sportinio kupė projektavimui.
Kaip pasikeis „Formulės 1“ bolidai 2026 m.?
Lenktyninių automobilių konstravimo taisyklės kartkartėmis atnaujinamos. Paskelbta, kad kita ribojančių taisyklių peržiūra įvyks 2026 m. O FIA ką tik paskelbė išsamią informaciją. Kas keisis F-tuose automobiliuose? Konstruktoriai turės:
- suprojektuoti 10 cm siauresnę transporto priemonę ir 20 cm trumpesnę ratų bazę.
- sumažinti transporto priemonės svorį 30 kg. Jis sumažės iki 768 kg. Vos 768 kg!
- naudoti 25 mm siauresnes priekines padangas. Galinių padangų plotis bus sumažintas 30 mm.
- priekiniuose ir galiniuose sparnuose įdiegti aktyvius aerodinaminiai elementus. Jie pritaikys pasipriešinimo lygį pagal dabartinius vairuotojo poreikius.
- jėgos agregato galia sumažėja virš 290 km/h.
- persekiotojų automobilis gaus papildomą 350 kW galios padidinimą. Šis galės važiuoti iki 337 km/val. greičio. Tai reiškia, kad atsiras aplenkimo režimas, kurio paskirtis – palengvinti aplenkimą ir kartu padaryti jį įspūdingesnį.
- pertvarkytiautomobilio grindis. Jos turės tapti lygesnės.
- pavaros agregate dingsta MGU-H, kuris yra kintamosios srovės generatorius ir nedidelis elektros variklis viename. Jis surenka kinetinę energiją ir užtikrina galios padidinimą.
F1 technologinis, bet grįžtantis į praeitį. Tai yra geras dalykas!
Pakeitimų sąrašas ilgas ir gana reikšmingas. Preliminarūs skaičiavimai jau rodo, kad juos įdiegus automobiliuose prispaudžiamoji jėga sumažės net 30 proc. Kartu aerodinaminis pasipriešinimas sumažės 55 proc. Tai reiškia, kad F1 bolidai taps greitesni ir manevringesni, bet taip pat… reiklesni. Todėl jų važiavimas galbūt nebebus panašus į automobilio, tiesiog priklijuoto prie asfalto, judėjimą. Skirtumai bus ne tik greičio, bet ir, visų pirma, įgūdžių. Jie taps dar svarbesni. Tai, savo ruožtu, turėtų lemti sugrįžtantį jaudulį ir, svarbiausia, didesnį statymų persiskirstymą.