Kai lauke karšta, automobiliai yra pavojinga vieta, ypač vaikams, pagyvenusiems žmonėms ir naminiams gyvūnams. Taip yra todėl, kad temperatūra automobilyje gali labai greitai pakilti net ir pavėsyje. JAV mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad vos per 1 valandą temperatūra automobilyje gali pakilti 17 °C. Tuo tarpu vairuotojų įpročiai gali sugadinti automobilio oro kondicionierių, kuris yra vienas svarbiausių saugios kelionės priedų.
2018 m. žurnale „Temperature“ paskelbtame tyrime JAV mokslininkai nagrinėjo tris vienodus automobilius, kuriuos pastatė saulėje arba pavėsyje. Jie nustatė, kad temperatūra automobilyje, stovinčiame visiškoje saulėje, vos per 1 val. pakilo nuo 30 °C iki 47 °C. Dar po valandos automobilio vidus jau buvo įšilęs iki 59 °C. Tuo tarpu pavėsyje stovinčio automobilio salono temperatūra per pirmą valandą pasiekė 38 °C. Kartu pastebėta, kad automobilio salonas įkaista daug greičiau nei aplinka, nes pro langus į automobilį patenka saulės spinduliai, tačiau šiluma nebegali pasišalinti. Įdomu tai, kad kito tyrimo, savo ruožtu paskelbto žurnale „Pediatrics“, rezultatai rodo, kad net ir tada, kai automobilio langai buvo nuleisti iki pusės, vidaus temperatūra toliau kilo.
Veikianti oro kondicionavimo sistema yra išsigelbėjimas, turintis įtakos ne tik keleivių komfortui, bet visų pirma vairuotojo savijautai ir reakcijai. Tikrindami automobilius prieš juos įsigyjant ir siekdami perparduoti, pastebėjome, kad didelė dalis oro kondicionavimo sistemų patiria gedimus, kuriuos ne visada lemia dalių nusidėvėjimas, bet blogi vairavimo įpročiai. Verta pasirūpinti šiuo svarbiausiu automobilio įrangos elementu, siekiant jį parduoti ateityje.
Dažniausiai pasitaikančios automobilio oro kondicionavimo problemos yra senstantis kompresorius, sumažėjęs aušinimo pajėgumas, oro kondicionieriaus sistemos nesandarumas arba radiatoriaus ventiliatoriaus gedimas. Tačiau, be automobilio dalių sukeltų gedimų, oro kondicionavimo sistemos veiksmingumui įtakos turi ir blogi vairuotojų įpročiai, kurie dažniausiai padaromi nesąmoningai.
„AAA AUTO“ mechanikai, kurie kasdien patikrina dešimtis naudotų automobilių, atkreipia dėmesį į keletą iš jų:
- Atidarytas langas, kai įjungtas oro kondicionierius – automobilio kompresorius veiks dažniau nei turėtų, todėl jis ne tik greičiau susidėvės ir suges, bet ir padidės degalų sąnaudos.
- Netinkama oro kondicionieriaus ir variklio išjungimo seka – likus kelioms minutėms iki stovėjimo vietos, oro kondicionierių reikia išjungti ir įjungti natūralų oro tiekimą, kad oro kondicionavimo sistemoje pakiltų temperatūra ir būtų pašalintas temperatūrų skirtumas su aplinka, kad oro kondicionieriaus sistema būtų sausa ir joje nesidaugintų bakterijos.
- Dulkės automobilyje – patekusios į oro kondicionieriaus filtrą, laikui bėgant jis greičiau genda, todėl verta palaikyti švarą automobilyje.
- Netinkamas kvapiųjų medžiagų naudojimas – venkite gelio pavidalo kvapiųjų medžiagų, kurios užkemša oro kondicionierių filtrus. Geriausia naudoti skystus kvepalus.