Akumuliatorių elementų kaina per metus sumažėjo perpus, nes juos gaminančios bendrovės kovoja su pertekliniais pajėgumais ir mažina kainas, kad išlaikytų rinkos dalį.
„BloombergNEF“ (BNEF) analitikų duomenimis, 51 proc. sumažėjusią akumuliatorių elementų kainą lėmė šie veiksniai: sumažėjusios žaliavų, pavyzdžiui, ličio, kainos ir mažesnė nei prognozuota paklausa dėl perėjimo prie elektra varomų automobilių, kuris vyksta lėčiau, nei tikėjosi akumuliatorių pramonė.
Kinijoje jau jaučiama, kad daugelyje transporto priemonių segmentų automobilių su elektrinėmis jėgainėmis kaina yra „tokia pati arba mažesnė už vidaus degimo varikliais varomų automobilių kainą“, be to, elektromobilių kainos gerokai sumažės ir pas mus.
„Beveik du trečdaliai Kinijoje parduodamų elektromobilių jau dabar yra pigesni nei jų analogai su vidaus degimo varikliais, – praneša BNEF, – o daug pigesnių elektromobilių planuojama pradėti gaminti už Kinijos ribų 2025 ir 2026 m.“.
Neseniai prognozuotojas apskaičiavo, kad 2023 m. pasaulinė ličio jonų akumuliatorių paklausa 2023 m. bus maždaug 950 gigavatvalandžių, o pasauliniai gamybos pajėgumai, kurių didžioji dalis yra Kinijoje, jau dabar yra daugiau nei dvigubai didesni. Analitikų prognozėmis, pastangos Vakaruose plėtoti akumuliatorių gamybos pajėgumus, kad prilygtų Kinijai, tik pagilins pajėgumų pertekliaus problemą.
BNEF teigia, kad tai gera žinia vartotojams ir mano, kad mažesnės kainos atsispindės pigesniuose elektromobilių modeliuose, kuriuos planuojama pradėti gaminti per ateinančius kelerius metus.
Nors paprastai manoma, kad mažesnės elektromobilių kainos didina paklausą, todėl akumuliatorių kainos pasaulyje vėl padidėja, „Bloomberg“ analizė rodo, kad yra ir kitų veiksnių, kurie rodo, jog kainos dar kurį laiką bus mažesnės. Svarbiausias iš jų yra tai, kad Kinijos ir kitos pasaulio bendrovės toliau investuoja dideles sumas į mokslinius tyrimus ir plėtrą, automatizuotą gamybą ir naujas gamyklas. BNEF teigia, kad tikisi, jog dėl to „žemos kainos išliks bent kelerius ateinančius metus“.