„Toyota“ transporto priemonių sertifikavimo skandalas Japonijoje išsiplėtė, kai reguliavimo institucijos nustatė naujų pavadinimų pažeidimų, todėl automobilių gamintojas buvo priverstas sustabdyti daugiau tiekimų.
Liepos 31 d. „Toyota“ pranešė, kad sustabdys „Noah“ ir „Voxy“ žmonių pervežimo mikroautobusų tiekimą Japonijoje dėl naujausių Japonijos transporto ministerijos išvadų.
Tą pačią dieną ministerija „Toyota“ išleido taisomąjį įsakymą, kuriuo Japonijos gamintojui nurodė imtis „drastiškų reformų“, teigiama bendrovės pranešime spaudai.
„Labai apgailestaujame, kad negalėjome tinkamai atlikti sertifikavimo operacijų“, – sakė „Toyota“. „Mes ir toliau imsimės tinkamų priemonių visais atvejais.“
Naujos išvados padarytos po to, kai ministerijos inspektoriai atliko tyrimus „Toyota“ gamyklose ir nustatė papildomų atvejų, kai bendrovė netinkamai sertifikavo transporto priemones. Iš viso jie nustatė aštuonis naujus procedūrinius pažeidimus, susijusius su septyniais modeliais.
Tai paaiškėjo po to, kai birželio 3 d. buvo paskelbta, kad „Toyota“ ir dar trys automobilių gamintojai – „Mazda“, „Honda“ ir „Suzuki“ – transporto priemonių bandymus atliko nesilaikydami ministerijos nustatytų sertifikavimo standartų.
Skandalo randai
Tačiau po ankstesnių „Toyota“ grupės įmonių, įskaitant sunkvežimius gaminantį padalinį „Hino“, dukterinę mikroautomobilių įmonę „Daihatsu“ ir variklių bei dalių tiekėją „Toyota Industries Corp.“, sertifikavimo klaidų „Toyota“ patyrė ypač daug nepatogumų.
Besitęsiantys nusižengimai suteršė „Toyota“ įvaizdį ir atitraukė jos dėmesį nuo kasdienės veiklos, nes ji ieškojo būdų, kaip išspręsti ir ištaisyti problemas.
Skandalas taip pat sukėlė investuotojų reakciją prieš bendrovės pirmininką Akio Toyodą birželio mėn. vykusiame metiniame akcininkų susirinkime, kai ilgamečio bendrovės vadovo palaikymo rodiklis nukrito iki rekordiškai žemo lygio.
Tuo tarpu „Toyota“ priverstinis gamybos sustabdymas dėl nusižengimo prisidėjo prie 13 proc. pasaulinės gamybos sumažėjimo birželio mėn. Dėl sulėtėjimo galėjo sumažėti balandžio-birželio pirmojo fiskalinio ketvirčio pelnas, kurio rezultatai bus paskelbti rugpjūčio 1 d.
Nauji atvejai
Dėl birželio mėn. nustatytų pirminių pažeidimų „Toyota“ buvo priversta sustabdyti trijų vis dar gaminamų paveiktų automobilių: „Corolla Fielder“, „Corolla Axio“ ir „Yaris Cross“ – tiekimą. Kelių paveiktų modelių, įskaitant „Crown“, „Isis“, „Sienta“ ir „Lexus RX“, gamyba jau buvo nutraukta.
Liepos 31 d. „Toyota“ pranešė, kad planuoja atnaujinti „Corolla Fielder“, „Corolla Axio“ ir „Yaris Cross“ gamybą rugsėjo viduryje, kai ministerija patvirtins, kad jie atitinka reikalavimus.
Liepos 31 d. paskelbti naujai nustatyti pažeidimai susiję su keliomis vis dar gaminamomis transporto priemonėmis, tačiau kelios iš jų buvo sertifikuotos ne Japonijoje ir, matyt, jų sustabdyti nereikia.
Tačiau furgonai „Voxy“ ir „Noah“ yra Japonijos rinkai siūlomi modeliai, todėl jų gamyba bus sustabdyta.
Šiuose modeliuose „Toyota“ netinkamai atliko keleivių apsaugos įtaisų bandymus, susijusius su navigacijos ekranais. Bendrovė teigė, kad bandymai buvo atliekami su masinėje gamyboje nenaudojamomis dalimis. „Toyota“ teigė liepos 29 d. sustabdžiusi tiekimą ir nežinanti, kada jis bus atnaujintas.
Kitos netinkamai sertifikuotos transporto priemonės: „Lexus RX“ 2015 m., RAV4 2017 m., Camry 2017 m., krosoveris „Toyota Harrier“ 2022 m. ir furgonas „Lexus LM“ praėjusiais metais.
„Toyota“ kaltę dėl šių trūkumų prisiėmė vietoje ir dėl vadovų aplaidumo.
Problemos buvo susijusios su neaiškiomis vidaus veiklos taisyklėmis, taikomomis rengiant sertifikavimo paraiškai reikalingus dokumentus, ir nepakankamu informuotumu apie sertifikavimo darbo svarbą.
„Toyota“ taip pat teigė, kad vadovybė neturėjo visiško supratimo apie sertifikavimą ir nedalyvavo jame.