Vairuotojai kartais nepakankamai įvertina kuro filtrą, o jo nepakeitus įvyksta rimti gedimai. Štai simptomai, kurie rodo, kad užsikimšęs kuro filtras.
Nors automobilių naudotojai nepamiršta reguliariai keisti alyvos ar oro filtro, neretai visiškai pamiršta degalų filtrą. Kaip ir kitus automobilio filtrus, jį taip pat reikia keisti, o kartais tai padaryti netgi paprasčiau nei sumontuoti naują alyvos ar oro filtrą. Pamiršus arba sąmoningai nekeičiant degalų filtro, galiausiai gali kilti rimtesnių pasekmių, nes, priešingai nei atrodo, jis atlieka labai svarbų vaidmenį variklio veikimui. Šioje medžiagoje apžvelgsime simptomus, kurie gali rodyti, kad reikia keisti automobilio degalų filtrą.
Kuro filtras ir jo vaidmuo automobilyje
Kaip galite numanyti, degalų filtro paskirtis – išvalyti į variklį tiekiamus degalus nuo bet kokių galimų priemaišų, pavyzdžiui, dulkių ar nešvarumų, paimtų iš degalų bako. Tačiau tai ne vienintelis jo vaidmuo. Degalų filtras taip pat ištraukia degaluose esančias vandens daleles ir surenka jas specialiame separatoriuje. Todėl šis elementas daro tiesioginę įtaką kitų degalų sistemos komponentų, įskaitant itin tiksliai pagamintus (ir todėl brangius) purkštukus, veikimo kokybei. Jei jis veikia netinkamai (užsikimšęs ar tiesiog susidėvėjęs), jis negali izoliuoti visų nešvarumų ir vandens dalelių. Tai gali turėti pražūtingų pasekmių, ypač žiemą: tuomet vanduo filtre užšąla ir apriboja filtro pralaidumą, todėl sutrinka įpurškimo siurblio ir purkštukų veikimas.
Užsikimšęs kuro filtras – simptomai
Užsikimšęs kuro filtras gali sukelti daugybę būdingų simptomų, tačiau sunku nustatyti, ar degalų filtras iš tikrųjų sugedo – kartais jie atsiranda dėl kito komponento gedimo. Bet kuriuo atveju degalų filtro gedimą rodo šie simptomai:
- Sunkiai užvedamas variklis. Neefektyvus „sukimasis“ neigiamai veikia starterio būklę ir galiausiai iškrauna akumuliatorių.
- Netolygi variklio eiga tuščiąja eiga. Pasireiškia variklio sūkių dažnio „šokinėjimu“ stovint.
- Blogėjančios eksploatacinės savybės. Kuro filtras taip pat gali būti pastebimai silpnesnis variklio galingumas arba sunkumai, kylantys greitėjant, ypač įkalnėje.
- Variklis trūkčioja. Dėl sutrikusio degalų tiekimo variklis gali pradėti trūkčioti, prarandant tolygų galios perdavimą.
- Didesnės degalų sąnaudos. Taip dažniausiai atsitinka dėl padidėjusios variklio apkrovos, nes jam tenka sunaudoti daugiau energijos degalams ištraukti per užsikimšusį filtrą.
Pakitęs variklio garsas ir padidėjęs dūmingumas iš išmetimo vamzdžio taip pat gali reikšti užsikimšusį degalų filtrą. Kai kurie nurodo, kad „kartais“ gali būti jaučiamas variklio alyvos kvapas.
Kokie pavojai gresia nekeičiant kuro filtro?
Ilgalaikis važinėjimas su užsikimšusiu kuro filtru ilgainiui gali sukelti rimtą purkštukų, kurie laikomi vienu iš brangiausių automobilio variklio komponentų gedimą. Tai didžiulės išlaidos, turint omenyje, kad degalų filtro pakeitimas (įskaitant naują detalę) autoservise neturėtų kainuoti daugiau kaip 50 eurų, o paprastai jis atliekamas atliekant kitus techninės priežiūros darbus. Užsikimšęs kuro filtras neigiamai veikia ne tik purkštukus, bet ir degalų siurblio, uždegimo sistemos ar degimo kameros būklę. Todėl geriau neatidėlioti jo keitimo. Kaip dažnai turėtumėte keisti degalų filtrą? Tai aptariama šiame straipsnyje: Kaip dažnai turėčiau keisti kuro filtrą?