BMW atsidūrė dar vienų karštų diskusijų centre, šį kartą dėl to, kad iš klientų imamas mokestis už tai, ką jų automobiliai jau turi. Galbūt prisimenate panašų triukšmą, kilusį prieš kelerius metus, kai BMW Korėja bandė apmokestinti klientus už tai, kad jie įjungtų šildomas sėdynes, kurios jau buvo sumontuotos jų automobiliuose. Šį kartą ginčas kilo dėl daug svarbesnės funkcijos: Adaptyvioji pakaba.
Kas tai yra?
Neseniai pasirodė netikėtų pranešimų, kad BMW siūlo galimybę savininkams už tam tikrą mokestį atrakinti adaptyviąją pakabą savo automobiliuose. Taip, perskaitėte teisingai. Jei pastaraisiais metais įsigijote BMW automobilį ir pirminio pirkimo metu nepasirinkote „Adaptive Suspension“, pasirodo, vis dar galite ją turėti. Tačiau problema yra kita. Turėsite sumokėti BMW, kad ją aktyvuotumėte.
Apie šį atradimą iš pradžių pranešė „Motor1“ po to, kai internete apie tai prabilo BMW savininkai Slovėnijoje, ir tik tada paaiškėjo, kad tokia pati praktika taikoma ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Remiantis „Motor1“ pateiktu pareiškimu, JAV rinkoje parduodamų BMW automobilių adaptyvioji pakaba gali būti „atrakinta“ per „Connected Drive“ parduotuvę, todėl savininkai gali aktyvuoti funkciją, kuri jau yra fiziškai įdiegta jų automobiliuose.
Kaip tai veikia?
BMW siūlo du būdus, kaip įjungti adaptyviąją pakabą:
- Mėnesinė arba metinė prenumerata: Mokėkite periodinį mokestį, kad laikinai atrakintumėte funkciją.
- Vienkartinis mokėjimas: Sumokėkite 500 JAV dolerių iš anksto, kad visam laikui įjungtumėte adaptyviąją pakabą.
Nors tai skamba paprastai, vis dar yra daug neatsakytų klausimų. Pavyzdžiui, kas nutiks, jei, aktyvavę funkciją per prenumeratą, parduosite automobilį? Ar naujasis savininkas turi pradėti mokėti iš naujo, ar funkcija lieka atrakinta? Be to, tiksli prenumeratos kaina JAV klientams lieka neaiški, nes ji nenurodyta BMW vartotojų svetainėje, jei nėra tinkamo automobilio.
BMW dar labiau pasaldina pasiūlymą, siūlydama pirmąjį mėnesį nemokamai, kad klientai galėtų išbandyti šią funkciją. Tačiau pasibaigus šiam mėnesiui, jei norėsite ir toliau naudotis adaptyviąja pakaba, teks mokėti nuolatinius mokesčius.
Kodėl BMW tai daro?
Iš pirmo žvilgsnio mokestis už jau įdiegtą funkciją gali atrodyti kaip nereikalingas pinigų grobstymas. Tačiau šį žingsnį lemia kelios praktinės priežastys. Visuose automobiliuose montuodama tą pačią techninę įrangą ir tiesiog atrakindama funkcijas programine įranga, BMW supaprastina gamybos procesą. Mažiau dalių ir surinkimo variantų, o tai gali sumažinti išlaidas ir padidinti efektyvumą.
Pati funkcija – adaptyvioji pakaba – leidžia vairuotojams reguliuoti automobilio važiavimą nuo sportiškesnio, standesnio iki patogesnio, ramesnio. Neįjungta pakaba veikia numatytuoju režimu be vairuotojo reguliavimo galimybių.
Atsakomoji reakcija
Kaip ir tikėtasi, internetas į šią naujieną reagavo ne itin palankiai. Entuziastai ypač aktyviai reiškia savo nuomonę, kad tai yra dar vienas automobilių gamintojų bandymas iš klientų išspausti daugiau pinigų. Mintis, kad už automobilį galima sumokėti tūkstančius ir tik tada sužinoti, kad norint naudotis jau turimomis funkcijomis, reikės mokėti daugiau pinigų, labai suerzino.
Tačiau svarbu pažymėti, kad labiausiai pasipiktinę šia naujiena gali būti nebūtinai tie, kurie perka šiuos automobilius. Dar neaišku, ar plačioji rinka pritars šiai nuotaikai, tačiau akivaizdu, kad BMW strategija siekiama generuoti pajamų srautus po įsigijimo.
Kas toliau?
BMW strategija užrakinti aparatinę įrangą už mokamos sienos nėra visiškai nauja, tačiau šio metodo pasekmės dar tik aiškėja. Bendrovė patvirtino, kad nuo 2019 m. modelio metų transporto priemonės gali turėti šias „atrakinamas“ funkcijas, o tai rodo, kad ši praktika gali būti plačiau paplitusi visoje BMW gamoje.
Kol laukiame daugiau informacijos apie konkrečius modelius, kainodaros schemas ir šių funkcijų perkėlimą vėlesniems savininkams, aišku viena: BMW yra pasiryžusi taikyti šį prieštaringai vertinamą verslo modelį. Ar jis ilgainiui atsipirks, ar paskatins klientus pereiti pas konkurentus, dar neaišku.