Viskas prasidėjo nuo rugpjūčio pradžioje kilusio gaisro, per kurį sudegė elektrinis „Mercedes“.
Seulo valdžios institucijos paskelbė gaires, pagal kurias visiškai įkrautiems elektriniams automobiliams neleidžiama įvažiuoti į požemines automobilių stovėjimo aikšteles. Taip pat draudžiama visiškai įkrauti požeminiuose įkrovikliuose. Kodėl?
Sprendimas, kuris oficialiai turėtų įsigalioti rugsėjo pabaigoje, yra atsakas į socialinius neramumus, kilusius po gaisro elektriniame „Mercedes“ automobilyje. Automobilis sudegė, tiksliau, sprogo vienoje iš Seulo automobilių stovėjimo aikštelių. Galiausiai per incidentą nukentėjo dar 880 transporto priemonių, o 1 600 namų ūkių patyrė savaitę trukusį elektros energijos ir vandens tiekimo sutrikimą.
Sunkūs gaisro padariniai paskatino Seulo valdžios institucijas imtis griežtų, tačiau prieštaringai vertinamų veiksmų, kurie, kai kurių ekspertų manymu, nepadidins saugumo, o tik suerzins elektromobilių naudotojus.
Norintys naudotis požeminėmis automobilių stovėjimo aikštelėmis turės įsitikinti, kad jų automobilio akumuliatoriaus įkrovimo lygis neviršija 90 proc. Rekomendacijos taip pat turės įtakos požeminių įkrovimo stotelių operatoriams, kurie priversti nustatyti 80 proc. ribą.
Šis sprendimas yra netikėtas. Ypač turint omenyje, kad rugpjūčio 1 d. Seule sudegęs „Mercedes“ nebuvo prijungtas prie įkroviklio. Taip pat nėra įrodymų, kad automobilio įkrovos lygis sprogimo metu viršijo 90 proc. akumuliatoriaus talpos.
Ekspertai teigia, kad nėra jokio ryšio tarp didelio įkrovimo lygio ir gaisro tikimybės. „Per didelis įkrovimas nėra pagrindinė gaisro priežastis. Be to, elektromobiliai nuo pat pradžių suprojektuoti taip, kad niekada nebūtų visiškai įkrauti, net jei prietaisų skydelis rodo, kad jie įkrauti 100 proc.“, – interviu dienraščiui „Korea JongAng Daily“ sakė Sungkyunkwan universiteto energetikos dėstytojas Yoon Won-sub.“
Be to, iš 139 per pastaruosius trejus metus Korėjoje kilusių gaisrų tik 26 kilo įkrovimo metu. Nacionalinės priešgaisrinės agentūros duomenimis, 68 atvejai įvyko važiuojant automobiliu, o 36 – stovint.
Pasak Yoon Won-sub, Seulo valdžios institucijų sprendimas primena „raganų medžioklę“, o prieš imantis tinkamų atsakomųjų priemonių reikėtų atlikti išsamius tyrimus ir pasikonsultuoti su ekspertais.