Didžiojo Mančesterio policija, siekdama kovoti su nerimą keliančiu vairavimo išsiblaškius skaičiumi, pristatė pažangią iniciatyvą: Ji pristatė dirbtiniu intelektu paremtas saugos kameras. Šia technologija siekiama pažaboti pavojingą išmaniųjų telefonų naudojimo vairuojant tendenciją, kuri vis labiau plinta tarp jaunų vairuotojų.
Didėjanti problema
Neseniai kelių eismo saugumo labdaros organizacijos IAM RoadSmart atliktas tyrimas atskleidė nerimą keliančią tendenciją: 31 proc. 18-26 metų amžiaus vairuotojų prisipažino filmavę save vairuodami. Be to, 57% šių asmenų dalijosi tokia filmuota medžiaga socialinėje žiniasklaidoje. Tyrime taip pat pabrėžiama, kad 41% jaunų vairuotojų rašė SMS žinutes vairuodami, o už šį nusižengimą gresia 200 svarų sterlingų bauda ir šeši baudos taškai vairuotojo pažymėjime. Naujiems vairuotojams, sukaupus šešis baudos taškus, gali būti iš karto uždrausta vairuoti ir gali tekti iš naujo laikyti vairavimo egzaminus.
Technologijų sprendimai
Siekdama išspręsti šią problemą, Didžiojo Mančesterio policija diegia pažangiausias dirbtinio intelekto kameras. Šios kameros, sumontuotos ant priekabų arba mikroautobusų, gali fotografuoti transporto priemones, važiuojančias iki 186 mylių per valandą greičiu. Tada dirbtinio intelekto technologija analizuoja filmuotą medžiagą ir nustato, ar vairuotojas naudojasi telefonu.
Ši iniciatyva yra platesnio nacionalinio bandymo dalis ir seka Devono ir Kornvalio policijos, kuri, pasitelkusi dirbtinio intelekto technologiją, vasaros mėnesiais pagavo 109 vaikus, neprisisegusius saugos diržų, panašų metodą.
Tikslai ir lūkesčiai
„Transport for Greater Manchester“ (TfGM) greitkelių tinklo direktorius Peteris Boultonas teigė: “Žinome, kad išsiblaškymas ir saugos diržų nenaudojimas yra pagrindiniai veiksniai, lemiantys daugelį eismo įvykių, kurių metu patiriami sunkūs sužalojimai arba žūsta žmonės. Pasitelkdami šią pažangią technologiją, siekiame geriau suprasti, kaip pažeidžiami įstatymai, ir sumažinti pavojingų vairavimo būdų skaičių, kad mūsų keliai taptų saugesni visiems.“
Asmeninė tragedija
Šių dirbtinio intelekto kamerų paleidimas sutampa su kampanija „Touch.Screen“, kuri vietos gyventojui Calvinui Buckley buvo labai asmeniška. Buckley neteko savo partnerės ir dar negimusios dukters per avariją, į kurią pateko vairuotojas, filmavęs save važiuojant iki 123 mylių per valandą greičiu. Apmąstydamas savo netektį, Buckley pabrėžė: „Tapo gana įprasta, kad žmonės vairuodami naudojasi telefonu… Tačiau užtenka sekundės dalies, kad išsiblaškytumėte, o kai atitraukiate akis nuo kelio, gali nutikti bet kas.“
Žvelgiant į ateitį
Didžiojo Mančesterio policija, diegdama šias dirbtinio intelekto saugos kameras, tikisi, kad ši pažangi technologija ne tik padės nustatyti pažeidėjus, bet ir atgrasys kitus nuo pavojingo vairavimo. Galutinis tikslas – skatinti saugesnius kelius ir užkirsti kelią tragiškiems eismo įvykiams, kuriuos sukelia išsiblaškęs vairavimas.