Jūsų akys jūsų neapgaudinėja. „Ford“ iš tikrųjų užpatentavo sistemą, kuri skirta transliuoti reklamą į automobilio informacijos ir pramogų ekraną arba garsiakalbius. Viskas vyksta automatiškai ir, priklausomai nuo vairuotojo ar keleivio reakcijos, sistema gali nuspręsti groti daugiau ar mažiau reklamų.
Patente, kuris Jungtinių Valstijų patentų ir prekių ženklų biurui (USPTO) buvo pateiktas 2023 m. vasarį, bet paskelbtas praėjusio mėnesio pabaigoje, išsamiai aprašoma, kaip veikia reklamos tuneliavimo sistema, ir tai nėra gražu.
Tačiau prieš pradėdamas gilintis į detales, noriu pastebėti, kad nors „Ford“ turi šį patentą, tai dar nereiškia, kad jį iš tikrųjų panaudos. Kaip ir daugelis kitų automobilių gamintojų, mėlynojo ovalo automobilių bendrovė šį patentą greičiausiai pridės prie savo intelektinę nuosavybę saugančių dokumentų stalčiaus.
Prieš paleisdama vaizdo arba garso skelbimą, sistema surenka tokią informaciją kaip transporto priemonės greitis, GPS padėtis ir navigacijos sistemoje nustatytas kelionės tikslas. Tada ji sudeda du ir du kartu ir internetu pateikia paslaugų teikėjo reklamą.
Tačiau čia į pokalbį įsitraukia kambario dramblys, vadinamas privatumu. Sistema taip pat gali stebėti garso lygį automobilyje ir pokalbio ritmą, kad nuspręstų, ar galima leisti garsinę reklamą, kai kalbama su pertrauka, ar vaizdo reklamą, kai žmonės kalbasi automobilyje.
Be to, reklamų rodymo greitis gali keistis priklausomai nuo automobilio buvimo vietos, pvz., kai važiuojate per mokyklos zoną, arba nuo važiavimo režimo. Važiuojant bekele arba sportiniu režimu, sistema gali apriboti skelbimų skaičių, nes ji daro prielaidą, kad vairuotojas nori daugiau dėmesio skirti keliui.
Gerai yra tai, kad sistema išmoksta rodyti daugiau arba mažiau reklamų, priklausomai nuo to, kaip vartotojai reaguoja bakstelėdami į informacijos ir pramogų ekraną arba išreikšdami nepasitenkinimą.
Sunku tikėti, kad tokia sistema greitai bus įdiegta serijinės gamybos automobilyje, ir „Ford“ tai žino. Patento aprašyme bendrovė teigia, kad „tokios sistemos ir metodai dar labiau skatina priešingą jėgą natūraliam naudotojo polinkiui siekti minimalių reklamų arba jų visai nesiekti“.
Tai ne pirmas „Ford“ patentas, susijęs su automobilio reklama. Dar 2019 m. JAV automobilių gamintojas pateikė patento paraišką dėl sistemos, kuri atpažintų lauko reklaminius stendus ir jų skaitmenines kopijas perkeltų į automobilio informacijos ir pramogų ekraną, kad vairuotojas ar keleivis galėtų su jais sąveikauti, pavyzdžiui, užsisakyti maisto išsinešimui ar užsirašyti pas gydytoją. Nereikia nė sakyti, kad tai niekada netapo realybe.