Patogumo suteikia beraktė sistema. Tačiau ji apriboja galimybę apsaugoti transporto priemonę nuo vagystės. Nors yra sprendimas, galintis apsunkinti vagių darbą. Pateikiame sąrašą transporto priemonių, kuriose jis aptinkamas.
21-asis amžius – tai automobilių patogumas. Vairuotojas gali naudotis automatiniu oro kondicionieriumi, automobilio parkavimo sistema, aklosios zonos stebėjimo žibintais arba sistema „Keyless-go“. Pastaroji yra pagrindinė funkcija. Nes neišimdamas raktelio iš kišenės vairuotojas gali atrakinti automobilį ir užvesti variklį mygtuku.
Kaip vagiami automobiliai su beraktėmis sistemomis?
„Keyless-go“ sistemos principas yra paprastas. Raktas tampa belaidžiu atsakikliu, kuris bendrauja su automobilyje esančiu imtuvu. Įrenginiai vienas kitam perduoda kodus. Jei jie sutampa, automobilis atidaromas ir išjungiamas imobilizatoriaus užraktas. Tačiau šiuo metu svarbiausias klausimas yra toks: „Kiek saugi yra beraktė sistema?“. Būtent tai ADAC nusprendė patikrinti. Vokietijos automobilių klubo inžinieriai išnagrinėjo 700 transporto priemonių naudojamas sistemas. Išvados? Automobilių savininkai nebus laimingi….
ADAC, atlikusi keletą bandymų, padarė išvadą, kad, nors norint nulaužti automobilio su berakte sistema apsaugos priemones reikia įdėti šiek tiek pastangų, tai nėra įsilaužimo ar pažangių žinių reikalaujanti užduotis. Viskas, ko reikia, – tai plačiai prieinamas ir visiškai legalus diapazono ilgintuvas. Arba, tiesą sakant, dviejų. Vienas toks įrenginys kainuoja apie 12 eurų. Vienas ilgintuvas dedamas šalia rakto (pavyzdžiui, kad savininkas jį turėtų kišenėje), o kitas naudojamas prie automobilio. Palietus durų rankeną, spynos atrakinamos. Užvedus variklį, šis važiuojant savaime neišsijungia. Jis to negali padaryti. Europos tipo patvirtinimo taisyklės to neleidžia.
„Keyless-go“ su UWB lustu. Naujas saugumo metodas
Ar pirkdamas automobilį su „Keyless-go“ sistema vairuotojas atsisako saugumo už patogumo kainą? Taip ir ne. Gamintojai žino šios sistemos trūkumus. Todėl jie stengiasi, kad jos būtų papildomai saugios. Naujausias sprendimas – skaitmeninis šifravimas naudojant radijo technologiją. Tam naudojami kompiuteriniai lustai su itin plačios juostos technologija. Šiuo atveju kompiuteris žino radijo signalo perdavimo laiką. Pagal tai jis nustato rakto padėtį transporto priemonės atžvilgiu. Tikras raktas, o ne signalo ilgintuvas. Šiuo atveju ilgintuvas gali apskritai neleisti atidaryti transporto priemonės.
Ši konkreti technologija naudojama nuo 2018 m. Pirmoji ją pradėjo naudoti „Land Rover“. Laikui bėgant ji paplito ir kitose markėse. ADAC duomenimis, šiandien ją galima rasti tokiuose automobilių modeliuose, pvz:
- „Audi A3“ (nuo 2020 m. liepos 7 d.)
- Audi Q4 E-Tron (nuo 2021 m. 4 d.)
- BMW iX1 (nuo 2023 m. sausio 1 d.)
- BMW 740d (nuo 2022 m. lapkričio 11 d.)
- BMW 520d (nuo 8/2023 m.)
- BMW i5 (nuo 7/2023 m.)
- BMW iX xDrive (nuo 9/2021 m.)
- Cupra Born (nuo 8/2021 m.)
- Cupra Formentor (nuo 2/2021 m.)
- Jaguar E-Pace (nuo 9/2018 m.)
- Jaguar I-Pace (nuo 4/2018)
- Kia Niro (nuo 6/2022 m.)
- Kia Sorento (nuo 4/2024 m.)
- Land Rover Defender (nuo 9/2021 m.)
- Land Rover Discovery (nuo 3/2018)
- Range Rover (nuo 2/2018)
- Mazda CX-60 (nuo 2023 m. sausio 1 d.)
- Mercedes S-Class (nuo 2020 m. lapkričio 11 d.)
- Mini Countryman (nuo 1/2024 m.)
- Seat Leon (nuo 2020 m. vasario 2 d.)
- Skoda Enyaq (nuo 3/2021 m.)
- Skoda Octavia (nuo 2020 m. rugpjūčio 8 d.)
- Skoda Superb (nuo 2/2024 m.)
- Skoda Kodiaq (nuo 3/2024 m.)
- Suzuki Swace (nuo 2020 m. spalio 10 d.)
- Suzuki Swift (nuo 4/2024 m.)
- VW Polo (nuo 9/2021 m.)
- VW Caddy (nuo 2020 m. gruodžio 12 d.)
- VW Golf VIII (nuo 11/2019)
- VW Arteon (nuo 10/2021 m.)
- VW ID.3 (nuo 7/2020 m.)
- VW ID.4 GTX (nuo 7/2021 m.)
- VW ID.5 (nuo 3/2022 m.)
- VW ID.7 (nuo 10/2023 m.)
- VW ID.Buzz (nuo 7/2022 m.)
Kaip apsaugoti „keyless-go“ raktą nuo signalo vagystės?
Vairuotojas neturi pirmiau pateiktame sąraše nurodyto automobilio. Tačiau jo automobilyje įrengta beraktė sistema. Kaip jis gali apsaugoti savo automobilį nuo lengvos vagystės? Iš tikrųjų yra keletas būdų. Visi jie susiję su vienu dalyku. Tai – rakto signalo užrakinimas. Reikėtų:
- įdėkite raktą į specialų metalinį dėklą. Tai blokuoja signalo perdavimą ir neleidžia jo priimti signalo ilgintuvui. Tokių dėklų galima įsigyti internete.
- Suvyniokite raktą į aliuminio foliją. Tai veiks identiškai kaip ir anksčiau. Norėdami atrakinti automobilio spynelę į foliją įvyniotu raktu, turite labai priartėti prie durelių arba nuimti apsaugą.
- Paslėpkite raktą, pavyzdžiui, per naktį puode ir uždenkite jį dangčiu. Čia principas bus identiškas. Nuotolinio valdymo pulto signalas bus blokuojamas.