Silpnas arba išsikrovęs akumuliatorius yra viena iš dažniausių priežasčių, dėl kurių vairuotojai kreipiasi pagalbos kelyje. Žinodami, kada ir kaip įkrauti akumuliatorių, galite sutaupyti laiko, pinigų ir nusivylimo.
Daugiau nei pusė transporto priemonių gedimų, įskaitant elektrinius ir hibridinius modelius, įvyksta dėl išsikrovusio 12 V akumuliatoriaus. Gera žinia ta, kad patikrinti ir įkrauti akumuliatorių nesudėtinga. Aptarsime, kada būtina įkrauti automobilio akumuliatorių ir kaip palaikyti gerą jo būklę.
Kada reikia įkrauti akumuliatorių?
Štai keletas dažniausiai pasitaikančių atvejų, kai reikia įkrauti akumuliatorių:
Po ilgo neveiklumo laikotarpio: Jei automobilis ilgą laiką nenaudojamas, akumuliatorius ilgainiui gali išsikrauti. Tokiu atveju prieš vėl važiuojant automobiliu vertėtų jį įkrauti.
Patarimas: Ilgai laikant automobilį, kas tris mėnesius patikrinkite akumuliatorių. Atjungę neigiamąjį gnybtą galite sulėtinti akumuliatoriaus išsikrovimą ir išsaugoti pakankamai įkrovos, kad vėliau būtų galima užvesti variklį.
Dažnos trumpos kelionės: Važiuojant tik trumpus atstumus gali išsikrauti akumuliatorius, nes jis nespėja visiškai įkrauti.
Patarimas: Kad akumuliatorius būtų geriausios būklės, ypač jei automobilyje yra daug energijos naudojančių funkcijų, pavyzdžiui, šildomos sėdynės ar atitirpinimo įtaisai, naudokite įkroviklį arba kartais važiuokite į ilgesnes keliones.
Susirūpinimas šaltuoju metų laiku: Šaltas oras gali padidinti akumuliatoriaus savaiminį išsikrovimą, todėl sunkiau užvesti variklį. Jei po žiemos akumuliatorius sunkiai užsiveda, gali reikėti jį įkrauti.
Ženklai, kad akumuliatorių reikia įkrauti
Atkreipkite dėmesį į šiuos išsikrovusio akumuliatoriaus simptomus:
- Starteris sukasi lėtai arba užvedimas trunka ilgiau nei įprastai.
- Prietaisų skydelio įspėjamoji lemputė: Jei akumuliatoriaus arba įkrovimo sistemos įspėjamoji lemputė šviečia nuolat, tai gali reikšti, kad akumuliatoriaus įkrovos lygis yra žemas arba kad įkrovimo sistemoje yra rimtesnių problemų.
Reguliariai tikrinkite akumuliatorių naudodami paprastą multimetrą – tai nebrangus būdas stebėti automobilio maitinimą. Nuolatiniai žemi rodmenys gali reikšti, kad akumuliatoriaus tarnavimo laikas artėja prie pabaigos ir jį gali tekti pakeisti.
Akumuliatoriaus įtampos tikrinimas
Greitas įtampos testas gali daug pasakyti apie akumuliatoriaus būklę. Štai į ką atkreipti dėmesį:
- Visiškai įkrautas: 12,5-12,8 V
- Iš dalies įkrautas: 12,0-12,5 V
- Nepakankamai įkrautas: mažiau nei 12 V.
- Sugedęs: Žemesnė nei 10 V
Norėdami atlikti bandymą, nustatykite multimetrą į nuolatinės įtampos (DCV) režimą, kai įtampa yra 20 V, ir uždėkite laidus ant akumuliatoriaus gnybtų. Jei netyčia juos apkeisite vietomis, nesijaudinkite – rodmenys tiesiog rodys neigiamą ženklą.
Svarbi pastaba: akumuliatoriaus kalibravimas „Start-Stop“ sistemoms
Jei jūsų automobilyje įdiegta „Start-stop“ funkcija, pakeitus akumuliatorių gali prireikti jį sukalibruoti iš naujo, kad jis veiktų optimaliai. Pasikonsultuokite su mechaniku arba vadovaukitės automobilio instrukcijomis, kad teisingai nustatytumėte akumuliatorių.
Aktyviai rūpindamiesi savo akumuliatoriaus įkrova, galėsite džiaugtis patikimu užvedimu ir išvengti netikėtų problemų kelyje.