Daugelyje „Toyota“ ir „Lexus“ modelių už galios perdavimą atsakingos CVT (Continuously Variable Transmission) pavarų dėžės. Ką apie jas mano vairuotojai? Ar šios pavarų dėžės patvarios? Kaip dažnai reikėtų keisti alyvą?
Aptariant „Toyota“ CVT pavarų dėžes, svarbu pripažinti, kad ne visos CVT yra vienodos. Nors vairuotojams gali atrodyti, kad šių pavarų dėžių veikimo principas panašus, jos sukurtos naudojant skirtingus techninius sprendimus. CVT buvo sukurtos siekiant optimizuoti variklio veikimą, išlaikant idealias variklio apsukas bet kurioje situacijoje. Tai lemia sklandesnį vairavimą ir didesnį degalų naudojimo efektyvumą.
Aptariant „Toyota“ CVT pavarų dėžes, svarbu pripažinti, kad ne visos CVT yra vienodos. Nors vairuotojams gali atrodyti, kad šių pavarų dėžių veikimo principas panašus, jos sukurtos naudojant skirtingus techninius sprendimus. CVT buvo sukurtos siekiant optimizuoti variklio veikimą, išlaikant idealias variklio apsukas bet kurioje situacijoje. Tai lemia sklandesnį vairavimą ir efektyvesnį degalų naudojimą.
Tikrasis „Toyota“ CVT serijos išskirtinumas yra E-CVT – planetinė pavarų dėžė, naudojama „Toyota“ ir „Lexus“ hibridiniuose modeliuose. Šios pavarų dėžės pasižymi patikimumu, dažnai be didesnių problemų nuvažiuoja šimtus tūkstančių kilometrų. Tiesą sakant, jos yra tokios patvarios, kad pavarų dėžės gedimo tikimybė yra mažesnė nei variklio ar hibridinio akumuliatoriaus. Net ir įvykus gedimui, naudotos E-CVT transmisijos yra įperkamos, kainuoja daug mažiau nei kitos rinkoje esančios transmisijos.
Daugelis vairuotojų nekreipia dėmesio į alyvos keitimą, nes „Toyota“ nerekomenduoja reguliariai keisti pavarų dėžės skysčio, o pataria jį tikrinti kas 60 000 km arba 4 metus. Tačiau skysčio keitimas kas 90 000-100 000 km yra gera praktika. Hibridinėms E-CVT transmisijoms „Toyota“ rekomenduoja naudoti savo originalią ATF WS alyvą, o kitoms CVT transmisijoms, pavyzdžiui, „Aisin P410“, reikia 3,4 l alyvos. Keičiant alyvą paprastai reikia išpilti seną alyvą ir įpilti naujos – tai yra gana paprastas procesas.
Kitas žymus „Toyota“ CVT modelis – K serijos, kurį nuo 2000 m. gamina „Aisin“. K110 modelyje, kuris naudojamas tokiuose modeliuose kaip „Yaris“ ir „Auris“, pavarų santykiams reguliuoti naudojamas metalinis diržas. Laikui bėgant šios CVT buvo tobulinamos, įskaitant 2018 m. pristatytą „Direct Shift-CVT“ (K120), kuri užtikrina jautresnę vairavimo patirtį. K serijos CVT pasižymi mažu gedimų skaičiumi, dauguma problemų susijusios su diržo nusidėvėjimu arba gedimais didesniuose ir sunkesniuose modeliuose, pavyzdžiui, RAV4.
Nors buvo pranešta apie kai kurias nedideles problemas, pavyzdžiui, trūkčiojantį judėjimą ir sūkių dažnio svyravimus, K serijos ir kitos „Toyota“ CVT buvo giriamos už patikimumą ir sklandų veikimą, ypač kai jos sujungtos su mažesniais varikliais.
Apibendrinant galima teigti, kad „Toyota“ CVT transmisijos yra patvarios ir efektyvios, ypač reguliariai tikrinant ar keičiant alyvą. Galbūt jos nesuteikia tokių pat vairavimo įspūdžių kaip tradicinės mechaninės ar sportiškesnės automatinės pavarų dėžės, tačiau kasdieniam vairavimui jos užtikrina puikias degalų sąnaudas ir patikimumą.