Daugelis vairuotojų mėgsta maksimaliai išnaudoti degalų bakus, važiuodami su atsarginėmis degalų atsargomis arba pildydamiesi degalus iki kraštų. Nors tokia praktika gali atrodyti nekenksminga, mechanikai įspėja, kad ji gali lemti brangiai kainuojantį remontą. Štai kodėl šie įpročiai gali kelti pavojų jūsų automobiliui.
Važiavimas rezervu: Kas gresia?
Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengti degalų lygio indikatoriai su įspėjamuoju rezervo signalu. Kai užsidega oranžinė lemputė, tai ženklas, kad reikia kuo greičiau papildyti degalų atsargas. Tačiau kai kurie vairuotojai rizikuoja likusiais degalais, pasikliaudami borto kompiuterio apskaičiuotu nuvažiuojamu atstumu.
Kodėl tai rizikinga?
- Kuro siurblio pažeidimas: Nuolat važiuojant su rezervu gali perkaisti degalų siurblys. Remontas gali kainuoti nuo kelių šimtų iki 400 EUR.
- Kuro filtro nepriežiūra: Važiuojant su rezervu padidėja tikimybė, kad sistema užsikimš šiukšlėmis. Dėl to gali brangiai kainuoti purkštukų arba degalų siurblio pažeidimai.
Mechanikai pabrėžia, kad svarbu laiku papildyti degalų atsargas ir reguliariai prižiūrėti degalų filtrą. Norint išvengti brangiai kainuojančio remonto, būtina naudoti aukštos kokybės filtrą ir jį profesionaliai pakeisti.
Bako perpildymas: Tiesos ir mitai
Dėl degalų bako užpildymo iki kraštų internete susiduriama su įvairiomis nuomonėmis. Nors gali atrodyti, kad tai geras būdas maksimaliai padidinti degalų kiekį, jis turi ir trūkumų:
- Perpildymo rizika: Kuro perteklius gali išsilieti ir sutepti drabužius ar batus. Tai dažniausiai pasitaikanti problema, nes šiuolaikiniai automobiliai yra suprojektuoti taip, kad neleistų perpilti daug degalų.
- Garų talpyklos pažeidimas? Šis teiginys iš esmės yra mitas. Kaip aiškina „ProfiAuto Service“ mechanikas Adamas Lehnortas, mažai tikėtina, kad garų kameros gali būti pažeistos, nebent transporto priemonės sistemos konstrukcija yra labai neįprasta.
Kas gali nutikti?
Pakartotinai pripildžius per daug, ventiliacijos sistema gali būti prisotinta ir susidaryti per didelis vakuumo slėgis. Dėl to variklis gali veikti netolygiai, imituoti užsidegimo sutrikimo simptomus arba laikinai sumažinti galią. Nors šis poveikis išnyksta, kai degalų perteklius sudeginamas, nuolatinis perpildymas teoriškai ilgainiui gali pakenkti įpurškimo sistemai.
Verdiktas: Dėmesys rezervinio vairavimo rizikai
Nors perpildžius baką kyla minimali rizika, važiuojant su rezervu galima patirti kur kas daugiau žalos. Mechanikai rekomenduoja:
- Kai užsidega rezervo lemputė, nedelsdami papildykite degalų atsargas.
- Reguliariai keiskite degalų filtrą aukštos klasės komponentais.
- Venkite „pasidaryk pats“ pakeitimų, kad užtikrintumėte, jog sistema būtų tinkamai prižiūrima ir tvarkoma.
„Degalų filtrai dažnai nepastebimi, tačiau jie yra labai svarbūs transporto priemonės būklei. Patikėkite profesionaliam mechanikui, kad jis rekomenduotų geriausią pakeitimą ir tinkamai atliktų darbą“, – sako Lehnortas.
Laikydamiesi šių rekomendacijų galite išvengti brangiai kainuojančio remonto ir užtikrinti sklandų automobilio veikimą.