Geltonoji variklio patikros lemputė užsidega, kai transporto priemonės diagnostikos sistema nustato variklio veikimo sutrikimą. Paprastai tai būna susiję su išmetamųjų teršalų kontrolės sistema. Tačiau kartais ji gali signalizuoti apie rimtesnį gedimą. Laimei, kontrolinę variklio lemputę galima išjungti nesikreipiant į mechaniką.
Tačiau kartais variklio patikros lemputė užsidega, nors rimto variklio gedimo nebuvo – dėl nedidelių gedimų. Tokiais atvejais verta ją išjungti, kad išvengtumėte nereikalingo streso.
Kada geriau pačiam nepanaikinti variklio patikrinimo simbolio?
Geriau to nedaryti, jei žinome, kad priežastis nėra paprastas defektas ar klaida, kuri nebuvo „išvalyta“ iš sistemos atminties. Tokiu atveju būtina kreiptis į mechaniką ir pašalinti pavaros bloke atsiradusį gedimą.
Kaip be kompiuterio pačiam ištrinti „check engine“ klaidą?
Jei esame tikri, kad variklio problema išspręsta arba priežastis yra labai nereikšminga, kontrolinę lemputę galima išjungti patiems. Tiesa, anksčiau tai būdavo paprasčiau. Tereikėjo prieiti prie akumuliatoriaus. Tada reikėjo nuimti neigiamo akumuliatoriaus gnybto gnybtus. Po to sistema pati iš naujo nustatydavo gedimo kodą. Variklio patikros lemputė užgesdavo be kompiuterio.
Deja, daugiau ar mažiau nuo dešimtojo dešimtmečio pabaigos įsigaliojo EOBD taisyklė, pagal kurios reikalavimą klaidų kodai įsimenami nutrūkus elektros energijos tiekimui, t. y. atjungus akumuliatorių. Tai reiškia, kad paprasčiausiai atjungus akumuliatorių problema neišsprendžiama. Tačiau klaidos kodą vis tiek galite ištrinti patys – tam reikia prisijungti prie automobilio.
Kaip išsiaiškinti „check engine“ lemputės priežastį?
Norint prisijungti prie automobilio diagnostikos sistemos, kuri stebi įvairių komponentų veikimą, reikia turėti prietaisą, kurio įvestis suderinama su OBD2 lizdu. Vienas iš paprasčiausių ir pigiausių prietaisų „ELM327“. Tai prietaisas, kurį galite įkišti į automobilio OBD2 lizdą ir prisijungti prie jo išmaniuoju telefonu per Bluetooth. Taip pat būtina turėti tinkamą programą, pavyzdžiui, „Piston“ (Android ir iOS), „SDProg“ (Android ir iOS) arba „Smart Control Free“ (Android).
Naudojant įrenginį ir atitinkamą programinę įrangą galima prisijungti prie transporto priemonės. Naudojant minėtas programas galima nustatyti variklio patikrinimo lemputės priežastį (patikrinus „Google“ rodomą klaidos kodą). Be to, klaidos pranešimą galima ištrinti.