Nors pastaraisiais metais automatinės pavarų dėžės tampa vis populiaresnės – iš dalies dėl elektrifikacijos – rankinės pavarų dėžės toli gražu neišnyko. Daugelis automobilių entuziastų vis dar vertina mechaninės pavarų dėžės teikiamą valdymo galimybę, ir nors rinkoje dominuoja automatinės pavarų dėžės, vis dar yra daug modelių su mechanine pavarų dėže.
Automatinės pavarų dėžės: Nuo prabangos iki standarto
Anksčiau automatinės pavarų dėžės buvo laikomos prabangos dalyku, tačiau šiandien jos tapo beveik standartine įranga. Daugumoje automobilių modelių automatinė pavarų dėžė siūloma bent jau kaip papildoma galimybė. Tačiau kai kurie vis dar teigia, kad automatinės transmisijos yra lėtesnės, naudoja daugiau degalų ir jų priežiūra yra brangesnė. Šios nuomonės jau prarado aktualumą, nes dabar automatinės pavarų dėžės dažnai užtikrina geresnes eksploatacines charakteristikas, ypač sportiniuose automobiliuose, ir prisideda prie didesnio komforto, ypač važiuojant mieste, kur nuolatinis pavarų perjungimas gali varginti.
O ką daryti tiems, kurie mėgsta valdyti automobilį ir renkasi mechaninę pavarų dėžę? Nepaisant didėjančios automatinių pavarų dėžių tendencijos, mechanines pavarų dėžes vis dar galima įsigyti įvairiuose automobiliuose, įskaitant kai kuriuos sportinius modelius.
Mechaninės pavarų dėžės sportiniuose automobiliuose
Įdomu tai, kad, nepaisant vis didėjančio automatinių pavarų dėžių dominavimo, tam tikruose aukštos klasės modeliuose vis dar siūlomos mechaninės pavarų dėžės. Pavyzdžiui, BMW ir toliau siūlo mechanines pavarų dėžes savo M2, M3 ir M4 modeliuose, o Z4 modelis mechaninę pavarų dėžę gavo tik praėjusiais metais. Daugelis kitų markių taip pat siūlo mechanines pavarų dėžes sportiniuose automobiliuose, o tai įrodo, kad ši galimybė nėra visiškai išnykusi iš sportinių automobilių pasaulio.
Mažėjantis pasirinkimo galimybės asortimentas
Tačiau automobilių su mechanine pavarų dėže įvairovė mažėja. Kai kuriuose kompaktiniuose automobiliuose, pavyzdžiui, „Citroën C4“, nebėra mechaninės pavarų dėžės, o kai kuriuose kasdien naudojamuose modeliuose vis sunkiau rasti mechaninę pavarų dėžę. Vis dėlto, jei esate mechaninių pavarų dėžių gerbėjas, vis dar yra daugiau kaip 80 modelių su šia galimybe – nors dažnai jie suporuoti su mažesniais arba baziniais varikliais.
Pateikiame sąrašą automobilių, kuriuos vis dar galima įsigyti su mechaninėmis pavarų dėžėmis:
- Audi: A1, A3, Q2, Q3
- BMW: M2, M3 Sedan, M4, Z4
- Citroën: C3, C3 Aircross
- Cupra: Leon, Formentor
- Dacia: Duster, Sandero, Jogger
- Fiat: Panda
- Ford: Puma, Kuga, Focus, Focus ST, Mustang, Tourneo
- Honda: Civic Type R
- Hyundai: i10, i20, i30, Bayon, Kona, Tucson
- Jeep: Avenger
- Kia: Picanto, Ceed, Xceed, Stonic, Sportage
- Mazda: Mazda 3, MX-5
- MG: ZS, HS
- Mitsubishi: Space Star, Colt, ASX
- Nissan: Juke, Qashqai, Townstar Combi
- Opel: Astra, Corsa, Mokka
- Peugeot: 208, 2008
- Porsche: 911 Carrera T, 911 GT3
- Renault: Clio, Captur, Megane Grand Coupe
- Seat: Arona, Ibiza, Leon
- Škoda: Octavia, Scala, Fabia, Karoq
- SsangYong: Actyon, Torres, Tivoli, Korando
- Suzuki: Ignis, Swift, Vitara, S-Cross
- Toyota: Aygo X, GR Yaris, Corolla Sedan
- Volkswagen: Taigo, T-Cross, T-Roc, Polo, Golf, Touran
Mechaninės pavarų dėžės vis dar gyvos
Nepaisant perėjimo prie automatinių pavarų dėžių, rankinės pavarų dėžės vis dar naudojamos daugelyje automobilių modelių. Rankinės pavarų dėžės toli gražu nėra atgyvena, nesvarbu, ar tai susiję su našumu, vairavimo malonumu, ar tiesiog su kontrolės palaikymu. Taigi, jei mėgstate patys perjunginėti pavaras, galite būti tikri, kad vis dar yra daugybė galimybių.