Kas gali būti baltos spalvos po variklio alyvos bako dangteliu? Apie šią baltą masę sukurta nemažai miesto legendų, todėl paaiškiname, kada jo buvimas kelia nerimą. Kai kuriais atvejais iš tiesų teks giliai įsikišti į piniginę.
„Majonezas“, „sviestas“, „glitimas“. Vairuotojų ir mechanikų žargone yra įvairių bendrinių pavadinimų, tačiau praktiškai jie visi reiškia tą patį – baltai geltoną skystį, primenantį įprastų maisto produktų konsistenciją. Jei tokios medžiagos randama po tepalo dangteliu, tai gali būti vieno iš mažiausiai malonių (nes brangiai kainuojančių!) automobilio gedimų pranašas, tačiau tai gali būti ir… natūralus automobilio eksploatavimo padarinys. Natūralus automobilio eksploatavimo žiemą poveikis.
„Majonezas“ po dangteliu. Blogiausiu atveju, t. y. galvos tarpinė
Po tokio atradimo daugelis vairuotojų išgyvena priešavarinę būseną, pasitikėdami pasakotojų iš automobilių sporto grupių nuomonėmis. „Tikrai perdegė galvutės tarpinė, užjaučiu“ – tai dažniausia „diagnozė“ internete. Su tokiu įsitikinimu būtume atsargūs, nes „majonezas“ gali būti kitų, ne tokių rimtų gedimų simptomas arba…. jų nebuvimą. Be to, vien majonezo nepakanka – problema kyla, kai vienu metu pasireiškia keli simptomai (pvz., balti dūmai iš išmetimo vamzdžio, „burbuliavimas“ arba greitas aušinimo skysčio išsekimas).
Kai horizonte pasirodo išlaidos, kyla panika. Nenuostabu, nes perdegusios galvutės tarpinės keitimas yra viena brangiausių techninės priežiūros operacijų. Nors pati detalė nėra brangi (kaina svyruoja nuo dešimt iki poros šimtų eurų), reikia išardyti daug kitų elementų ir atlikti papildomas operacijas, kurios užtikrins mūsų ramybę ateityje. Neverta ieškoti galimybių sutaupyti – tai remontas, kurį galima atlikti gerai arba… pigiai.
Darbo sąnaudos bus didelės, nes į užduočių sąrašą įtraukti tokie punktai kaip galvos šlifavimas, tikrinimas ir kreipiančiųjų, sandariklių ir vožtuvų lizdų keitimas arba valymas. Taip pat vertėtų investuoti į naujus galvutės varžtus ir, be abejo, į paskirstymo pavarą (nerekomenduojame montuoti iš anksto sugedusių dalių!). Mechanikas pridės aušinimo skysčio ir šviežios alyvos, kuria reikia užpildyti suremontuotą variklį, kainą, todėl galutinė sąskaita padidės ir iki tūkstančio eurų.
Ką dar galėtų reikšti „majonezas“ po alyvos dangteliu?
Jei išsigandote, galite būti tikri, kad majonezas ne visada atsiranda variklio alyvai susimaišius su aušinimo sistemoje cirkuliuojančiu skysčiu (taip nutinka dėl tarpinės arba galvutės tarpinės nesandarumo). Baltos nuosėdos po alyvos dangteliu yra visiškai natūralus reiškinys automobiliuose, naudojamuose trumpoms kelionėms šaltu oru.
„Sviestą“, kuris sukelia tiek daug neigiamų konotacijų, galbūt nesąmoningai nešioja daugelis vairuotojų, kurie žiemą važinėja trumpais atstumais. Važiuojant tokiais trumpais atstumais variklis nuolat per mažai įkaista ir jame kondensuojasi vandens garai, kurie niekaip negali išgaruoti. Problema turėtų išnykti vos po kelių ilgesnių kelionių.
Abejones, ar tai gedimas, galite išsklaidyti patys, naudodami paprastą testerį, kuriuo aušinimo sistemoje nustatomos išmetamosios dujos. Taip pat galite pavesti testą atlikti mechanikui, turinčiam profesionalią įrangą, tačiau tokia paslauga kainuos brangiau. Apibendrinant galima pasakyti, kad liūdnai pagarsėjęs „majonezas“ nebūtinai turi reikšti brangų remontą ir kartais jį galima atmesti atlikus paprastą diagnostiką. Neverta iš karto pulti į paniką!