Automatinė variklio paleidimo-išjungimo sistema, skirta mažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir taupyti degalus, Jungtinėse Amerikos Valstijose gali nustoti veikti. D. Trumpo administracijos EPA administratoriaus Lee Zeldino teigimu, ši prieštaringai vertinama funkcija bus palaipsniui panaikinta, motyvuojant didžiuliu vairuotojų nepasitenkinimu.
Kodėl daugelis nekenčia automatinio užvedimo ir išjungimo sistemos
Ši sistema, išjungianti variklį sustojus, pavyzdžiui, prie šviesoforų, iš pradžių buvo įdiegta siekiant sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamųjų teršalų kiekį. Tačiau daugeliui vairuotojų ši funkcija kelia nepasitenkinimą dėl nenuoseklaus veikimo, oro kondicionavimo sutrikimų ir vėlavimo vėl įjungiant variklį. Kai kurie vairuotojai netgi įsigijo prietaisus, vadinamus „Autostop Eliminator“, kad visam laikui išjungtų sistemą.
Ar ji tikrai tokia naudinga?
Pagal „SAE International“ duomenis, taikant federalinių bandymų procedūras, „Start-stop“ funkcija gali padidinti degalų ekonomiją 7,27 %, o miesto eismo cikluose – iki 26,4 %. Tarptautinė baterijų taryba (Battery Council International) teigia, kad sistema padėjo 10 % sumažinti degalų sąnaudas ir vien 2022 m. JAV užkirto kelią 10 mln. tonų CO₂ išmetimų.
- Pagerina degalų naudojimo efektyvumą miesto eisme
- Sumažina variklio darbo tuščiąja eiga laiką ir išmetamųjų teršalų kiekį
- padeda automobilių gamintojams pasiekti EPA nustatytus degalų taupymo tikslus
Tačiau ši funkcija nėra privaloma – gamintojai ją diegia savanoriškai, daugiausia siekdami padidinti degalų ekonomijos rodiklius ir pelnyti žaliosios rinkodaros taškų.
Ką tai reiškia vairuotojams?
Apsaugos agentūra nepranešė, kada bus oficialiai pradėta šalinti ir kokią įtaką tai turės būsimų transporto priemonių dizainui. Neaišku, ar politikos pakeitimas turės įtakos tik JAV rinkoje parduodamoms transporto priemonėms, ar privers pasaulinius automobilių gamintojus koreguoti savo strategijas. Europoje, įskaitant ir Lietuvą, dėl griežtesnių išmetamųjų teršalų normų vis dar plačiai naudojamos automatinės užvedimo-išjungimo sistemos.
Neaišku, ar šis žingsnis turės įtakos ES įsikūrusiems gamintojams, ar ateityje keisis išmetamųjų teršalų kreditų apskaičiavimo tvarka.
Kokia jūsų nuomonė? Mėgstate ar nekenčiate automatinio paleidimo-išjungimo sistemų? Praneškite mums komentaruose arba socialiniuose tinkluose.