Važiuojant jaučiami trūkčiojimai ar smūgiai yra aiškus ženklas, kad su jūsų automobiliu kažkas negerai. Tai gali atsirasti dėl įvairių priežasčių – nuo nedidelių degalų tiekimo problemų iki rimtesnių variklio ar pavarų dėžės gedimų. Ignoruodami tai galite patirti didesnes remonto išlaidas arba net kelti pavojų kelyje.
1. Užsikimšęs degalų filtras
Viena iš dažniausiai pasitaikančių priežasčių. Užsikimšęs filtras riboja degalų srautą į variklį, todėl jo veikimas tampa nenuoseklus, o judesiai trūkčioja, ypač greitėjant ar važiuojant į kalną.
Taisymas: Pakeiskite degalų filtrą. Tai nebrangus ir greitas remontas, galintis užkirsti kelią tolesnei žalai.
2. Sugedę degalų purkštukai
Jei purkštukai netolygiai purškia degalus (ypač dyzeliniuose varikliuose), variklis gali blogai užsidegti ir trūkčioti. Dažnai taip nutinka dėl susikaupusių šiukšlių arba laikui bėgant susidėvėjusių medžiagų.
Taisymas: Tinkamai atlikus diagnostiką, išvalykite arba pakeiskite degalų purkštukus.
3. Susidėvėjusios uždegimo žvakės arba uždegimo laidai
Benzininiuose varikliuose uždegimo žvakės sukuria degimui reikalingą kibirkštį. Jei jos susidėvėjusios arba pažeisti laidai, atsiranda netinkamas uždegimas, dėl kurio automobilis trūkčioja.
Sprendimas: Patikrinkite ir prireikus pakeiskite uždegimo žvakes ir laidus.
4. Sugedęs deguonies jutiklis (Lambda jutiklis)
Deguonies jutiklis stebi išmetamąsias dujas, kad sureguliuotų degalų ir oro mišinį. Dėl sugedusio jutiklio mišinys tampa per sodrus arba per liesas, todėl sutrinka variklio veikimas.
Taisymas: Diagnostikos įrankiais patikrinkite jutiklį ir, jei reikia, jį pakeiskite.
5. Oro srauto arba EGR vožtuvo problemos
Dėl netinkamai veikiančio masinio oro srauto jutiklio arba užsikimšusio EGR vožtuvo gali sutrikti variklio gebėjimas tinkamai sumaišyti orą ir degalus, todėl akceleruojant variklis ima svyruoti arba trūkčioti.
Taisymas: Paveskite mechanikui patikrinti ir išvalyti arba pakeisti atitinkamus komponentus.
6. Pavarų dėžės problemos
Atskirai automatiniuose automobiliuose trūkčiojimas gali atsirasti dėl transmisijos skysčio problemų arba vidinio nusidėvėjimo. Jį galite pastebėti perjungdami pavaras arba greitėdami iš vietos.
Ištaisymas: Patikrinkite transmisijos skysčio lygį ir būklę. Jei reikia, pakeiskite jį arba kreipkitės į specialistus, jei simptomai išlieka.
7. Užsikimšęs katalizatorius
Jei katalizatorius užsikimšęs, išmetamosios dujos negali laisvai tekėti, todėl susidaro priešslėgis ir variklis ima blogai dirbti, ypač važiuojant didesniu greičiu.
Sprendimas: Atlikus priešslėgio bandymą autoservise bus patvirtinta problema. Paprastai būtina išvalyti arba pakeisti konverterį.
Kada nedelsiant kreiptis pagalbos
- Automobilis nuolat trūkčioja važiuojant pastoviu greičiu
- Jerkšnojimas dažniausiai pasireiškia greitėjant
- Pasirodo „Check Engine“ lemputė
- Trūkčiojimą lydi neįprasti garsai arba vibracija
Važiuojant trūkčiojantis variklis niekada nėra geras ženklas. Nesvarbu, ar tai paprastas uždegimo žvakės pakeitimas, ar rimtesnė pavarų dėžės problema, labai svarbu anksti diagnozuoti pagrindinę priežastį. Vėluojant atlikti remonto darbus gali padidėti išlaidos ir nukentėti jūsų saugumas.
Ar jau esate susidūrę su šia problema? Pasidalykite savo istorija komentaruose ir leiskite kitiems pasimokyti iš jūsų sprendimo!