• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Ar variklio „raudonos zonos“ pasiekimas padeda ar kenkia?

pagal Andžej Biaigo
2025.05.16, 16:30
Eksploatacija
A A
0
variklio apsukas raudonoji zona redline
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Mitas apie „itališką remontą“ – stiprų variklio apsukų sukimą, kad jis būtų išvalytas – gyvuoja iš kartos į kartą. Tačiau ar iš tikrųjų yra koks nors mokslas, kuriuo remiantis retkarčiais galima padidinti automobilio variklio apsukas? Džeisono Fenskės iš „Engineering Explained“ dėka dabar turime duomenų, leidžiančių išanalizuoti, ar ši įprasta praktika yra naudinga, žalinga, ar tiesiog sukelia neutralų jaudulį.

Ar dideli sūkių dažniai gali deginti anglies dvideginio nuosėdas?

Fenske išnagrinėjo keletą SAE (Automobilių inžinierių draugijos) tyrimų, skirtų anglies sankaupoms tiesioginio įpurškimo varikliuose, ypač ant įsiurbimo vožtuvų ir stūmoklių. Tyrimais siekta nustatyti, ar karštis, atsirandantis dirbant dideliu sūkių dažniu, gali išsklaidyti arba sudeginti kenksmingas nuosėdas.

Nenuostabu, kad kartais atsakymas yra teigiamas. Varikliai, veikiantys esant nuolatinei aukštai temperatūrai ir dideliam sūkių dažniui, gali išardyti anglies nuosėdas, ypač ant uždegimo žvakių ir stūmoklių. Tačiau tai nėra garantuotas poveikis ir labai priklauso nuo variklio tipo ir konstrukcijos.

Spąstai: Tai priklauso nuo variklio

Vienas SAE tyrimas atskleidė, kad kai kurie turbininiai tiesioginio įpurškimo varikliai iš tikrųjų gali padidinti anglies sankaupas, kai važiuojama dideliais sūkiais. Šį prieštaravimą lemia tai, kaip kiekvienas variklis valdo šilumą ir degimo efektyvumą. Vieni varikliai dirba pakankamai karštai, kad sudegintų nuosėdas, kiti – ne.

Apibendrinant: tai, ar raudonasis sūkių dažnis padeda, ar kenkia, priklauso tik nuo variklio konstrukcijos ir nuo to, kaip jis valdo šilumines apkrovas.

Kas atsitinka, jei dažnai spaudžiate raudonąją liniją?

Fenske atkreipia dėmesį, kad kartą per važiavimą apsukę automobilį iki raudonosios ribos stebuklingai neišvalysite variklio. Tai labai nepadės pašalinti anglies dvideginio, nebent variklis ilgą laiką išlaikytų aukštą temperatūrą. Tačiau gera žinia? Tai taip pat nepakenks varikliui, jei jis bus tinkamai prižiūrimas.

Nepanašu, kad retkarčiais pasiekus raudonąją liniją sveikam varikliui būtų padaryta žala, ypač jei alyva šviežia, aušinimo sistema veikia ir variklis yra pakankamai įkaitęs. Šiuolaikiniuose varikliuose įrengti sūkių ribotuvai, kad būtų išvengta per didelio sūkių skaičiaus ir savęs sugadinimo.

Skaitykite  „Service“ lemputė užsidegė – kiek dar galite važiuoti?

Taigi, ar „itališkas derinimas“ yra mitas?

Ne visiškai. Ši sąvoka turi tam tikrų privalumų, tačiau jos veiksmingumas yra nedidelis. Norint pastebėti kokį nors apčiuopiamą poveikį, reikia ilgai ir nuosekliai važiuoti dideliu sūkių dažniu. Tiesiog kartkartėmis iššokdami iš sūkių ribotuvo daug ko nepadarysite – nei gero, nei blogo.

Antra, jei mėgstate energingą vairavimą, pirmyn. Tik nesitikėkite variklio valymo stebuklų. O jei jūsų transporto priemonė turi su anglies dvideginiu susijusių eksploatacinių problemų, tikslinga techninė priežiūra (pavyzdžiui, riešutų šlifavimas ar cheminis apdorojimas) greičiausiai bus veiksmingesnė.

Ar reguliariai išjudinate savo automobilį? Ar pastebėjote kokį nors našumo ar sklandumo skirtumą? Pasidalykite savo patirtimi toliau!

Žymos: variklis
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz