„Nissan“ planuoja uždaryti Oppama ir Shonan gamyklas Japonijoje kaip dalį didelio restruktūrizacijos plano, praneša „Yomiuri“ laikraštis. Šis žingsnis žymi reikšmingą pokytį gamintojo vietinėje gamybos strategijoje ir gali paveikti tūkstančius darbuotojų.
Ilgai veikusios gamyklos – uždarymo kelyje
Oppama ir Shonan gamyklos buvo neatsiejama „Nissan“ veiklos dalis dešimtmečius. Oppama gamykla veiklą pradėjo dar 1961 m. ir ilgą laiką buvo vienas pagrindinių eksporto centrų. Shonan objektas daugiausia gamino automobilių dalis ir variklius.
Planuojamas uždarymas yra dalis bendro pertvarkymo plano, siekiančio sumažinti sąnaudas ir padidinti efektyvumą Japonijoje. Bendrovė siekia investicijas nukreipti į elektrinių automobilių gamybą ir modernias linijas.
Poveikis darbuotojams ir tiekimo grandinei
Pasak vietos žiniasklaidos, „Nissan“ ketina perkelti ar kitaip paremti darbuotojus, kuriuos paveiks uždarymas, tačiau konkrečios detalės dar neskelbiamos. Tikimasi, kad profsąjungos pradės derybas dėl išeitinių, perkėlimo galimybių ir kitų garantijų.
Šis žingsnis gali paveikti ir regionines tiekimo grandines – daugelis vietinių tiekėjų yra priklausomi nuo šių gamyklų užsakymų.
„Nissan“ strategija ateities augimui
Sprendimas atitinka „Nissan Vision 2030“ planą, orientuotą į elektrifikaciją, dirbtinio intelekto diegimą ir gamybos optimizavimą. Uždarius senas ir mažiau efektyvias gamyklas, bendrovė nori koncentruotis į tvarią gamybą ir elektrinių modelių vystymą.
Pastaraisiais metais „Nissan“ aktyviai investavo į elektromobilių gamybos linijas Jungtinėje Karalystėje, Kinijoje ir kituose rinkose už Japonijos ribų. Tai atspindi bendrą tendenciją persiorientuoti į globalias EV rinkas.
Palyginimas su kitais Japonijos gamintojais
Skirtingai nei „Toyota“ ar „Honda“, kurios išlaiko didelę gamybą Japonijoje, „Nissan“ strategiškai mažina vietinę priklausomybę. Tai gali suteikti lankstumo reaguoti į prekybos įtampas ar paklausos pokyčius tarptautiniu mastu.
Tačiau toks sprendimas gali sulaukti ir vidaus kritikos – gamyklų uždarymas visuomet sukelia socialinių ir ekonominių pasekmių vietos bendruomenėms.
Profsąjungų ir visuomenės reakcija
Reakcijos Japonijoje mišrios. Vieni ekspertai sprendimą laiko būtinu modernizacijos žingsniu, kiti baiminasi darbo vietų praradimo ir regiono nuosmukio. Profsąjungos dar nepateikė oficialių pareiškimų, tačiau tikėtina, kad sieks apsaugoti darbuotojų teises.
„Tai drąsus, bet skausmingas žingsnis“, – cituojamas anoniminis automobilių pramonės analitikas „Yomiuri“ straipsnyje. – „Nissan turi derinti inovacijas su atsakomybe darbuotojams.“
Poveikis globaliai automobilių pramonei
Ekspertai pažymi, kad „Nissan“ veiksmai gali tapti platesnės tendencijos pradžia tarp Japonijos gamintojų – aktyvesnis perėjimas prie elektromobilių ir gamybos iškėlimas į kitus regionus. Vyriausybių spaudimas dėl žaliosios politikos ir auganti EV paklausa verčia gamintojus keisti įprastus veiklos modelius.
Ši taisyklė galioja Japonijoje. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis.
Išvada
„Nissan“ sprendimas uždaryti Oppama ir Shonan gamyklas nėra vien tik lokalus restruktūrizavimas – tai signalas apie bendrovės strateginį krypties pokytį EV eroje. Ar ši strategija pasiteisins, priklausys nuo to, kaip gerai bus valdoma pertvarka ir kaip įtraukiami suinteresuoti asmenys.
Kaip manote jūs? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!