Prieš techninę apžiūrą pamatę bauginančią „Check Engine“ lemputę galite patirti stresą. Daugeliui vairuotojų kyla klausimas, ar ši įspėjamoji lemputė automatiškai reiškia nepraeitą techninę apžiūrą. Trumpas atsakymas: taip, gali – jei gedimas yra aktyvus ir užfiksuotas borto diagnostikos (OBD) sistemoje.
Ką rodo lemputė „Check Engine“ (variklio patikra)?
„Check Engine“ arba MIL (angl.: Malfunction Indicator Lamp, liet.: gedimų indikatoriaus lemputė) signalizuoja, kad variklio valdymo blokas aptiko problemą, paprastai susijusią su išmetamosiomis dujomis arba variklio veikimu. Net jei atrodo, kad transporto priemonė veikia gerai, aktyvus sistemos gedimas laikomas rimta problema pagal Lietuvos techninės apžiūros taisykles.
Pagal galiojančias Lietuvos techninės apžiūros taisykles:
- Jeigu OBD sistema aptinka gedimą ir užsidega MIL lemputė, tai priskiriama prie svarbių gedimų (DT).
- Tai taikoma neatsižvelgiant į variklio veikimą – išmetamųjų teršalų kontrolė yra pagrindinė techninės apžiūros dalis.
- Dideliais defektais taip pat laikomi trūkstami arba neveikiantys MIL indikatoriai (pvz., išimtos lemputės)
Ar galite praeiti TA su degančia lempute?
Ne. Jei MIL lemputė šviečia, o diagnostika užfiksuoja aktyvią klaidą, transporto priemonė neišlaikys patikros. Tai ypač pasakytina apie automobilius su išmetamųjų teršalų kontrolės sistemomis, tokiomis kaip EGR vožtuvai, katalizatoriai ir DPF filtrai.
Ką daryti prieš techninę apžiūrą?
- Atvykite į remonto dirbtuves ir atlikite pilną OBD diagnostikos nuskaitymą.
- Jeigu nustatomas gedimas, šalinkite pagrindinę priežastį, o ne tiesiog ištrinkite kodą.
- Po remonto automobilis turi būti varomas pilnu važiavimo ciklu, kad sistema galėtų patvirtinti tinkamą išmetamųjų teršalų komponentų veikimą.
Mėginimas apeiti problemą (pavyzdžiui, nuimti lemputę arba užmaskuoti įspėjamąjį signalą) laikomas pažeidimu ir taip pat baigsis nesėkminga patikra.
Eksperto įžvalgos
„Daugelis vairuotojų nežino, kad gedimo pašalinimas neužbaigus sistemos parengties važiavimo ciklo vis tiek sukels nesėkmingą patikrą“, – aiškina Aurimas P., sertifikuotas automobilių diagnostikos specialistas Vilniuje. „Dažnai matome atvejų, kai lemputė nedega, bet parengties monitoriai neužbaigti, o tai yra automatinis raudonas signalas TA metu.”.
Mitai ir tikrovė
Mitas: Automobilis važiuoja gerai, todėl jis praeis.
Melas. OBD sistema susijusi ne tik su veikimu – ji stebi išmetamųjų teršalų kiekį ir saugai svarbius komponentus.
Mitas: MIL lemputė yra tik jutiklio gedimas.
Taigi sugedęs jutiklis turi būti diagnozuotas ir suremontuotas. Jei jis turi įtakos išmetamųjų teršalų stebėsenai, transporto priemonė bus sugadinta.
Mitas: ištrynus kodą problema išsprendžiama.
Kodo ištrynimas nevažiuojant pakankamai, kad sistema būtų patvirtinta, nepadės. Parengties monitoriai turi rodyti visas būsenas.
Kaip tai palyginti su kitomis ES šalimis?
Lietuva laikosi visoje ES galiojančių standartų, tačiau jų interpretacijos gali skirtis. Pavyzdžiui, Vokietijoje arba Nyderlanduose MIL lemputė taip pat lemia automatinį gedimą. Tačiau kai kuriose pietinėse ES šalyse gali būti leidžiama atlikti ribotus pakartotinius bandymus su laikinais leidimais. Lietuvoje taisyklės griežtesnės – aktyvi MIL lemputė = nepatenkinama.
Jeigu jūsų automobilyje užsidega „Check Engine“ lemputė, geriau ją išspręsti prieš vykstant į TA centrą. Gaukite išsamią diagnozę, pašalinkite pagrindinę priežastį ir atlikite važiavimo ciklą. Tik tada jūsų transporto priemonė bus pasirengusi sėkmingai atlikti techninę apžiūrą.
Ar kada nors nepraėjote TA dėl mažos prietaisų skydelio lemputės? Pasidalykite savo istorija toliau esančiuose komentaruose!