Automatinės pavarų dėžės vis dažniau tampa standartine automobilių įranga, tačiau jų remontas – vienas brangiausių. Dauguma gedimų kyla ne iš niekur, o dėl vairuotojų klaidų. Šiame straipsnyje aptarsime šešis blogus įpročius, kurie gali sugadinti jūsų automatinę pavarų dėžę – ir ką reikėtų daryti kitaip.
1. Alyvos nekeitimas
Skirtingai nei variklio alyva, transmisijos alyva nesudega, tačiau praranda savybes dėl aukštos temperatūros. Net jei alyvos spalva nesikeičia, tai nereiškia, kad ji dar gera. Pradeda vėluoti pavarų perjungimas, atsiranda smūgiai, triukšmai ir vibracijos. Lietuvoje rekomenduojamas keitimo intervalas dažniausiai siekia apie 60 000 km, tačiau jei dažnai važiuojate miestais ar tempiate priekabą – keiskite dažniau.

2. Netinkama sustojimo seka: pirmiausia „P“, paskui rankinis
Dauguma vairuotojų iš pradžių įjungia režimą „P“, o tik po to – rankinį stabdį. Tai klaida. Ypač stovint ant šlaito, transmisija patiria milžinišką apkrovą, kuri galiausiai gali sugadinti pavarų dėžę. Teisinga tvarka: pirmiausia – rankinis stabdis, tada – režimas „P“.

3. Perjungimas iš D į R važiuojant
Jei keičiate režimus iš „Drive“ į „Reverse“ arba atvirkščiai, kol dar riedate – žalojate transmisiją. Net jei automobilis atrodo sustojęs, įsitikinkite, kad ratai visiškai nejuda. Tik tada keiskite kryptį.

4. Dėžės perkaitinimas
Ilgalaikis sunkių priekabų tempimas, greita važiavimas autostradoje ar išvažiavimas iš vandens su valtimi – visa tai gali perkaisti transmisiją. Ypač jei dėžė neturi atskiros alyvos aušinimo sistemos. Tokiu atveju alyva greičiau praranda savybes, atsiranda nuotėkiai ir sugadinami sandarikliai. Reguliariai tikrinkite alyvos būklę, o jei ji atrodo „pridegusi“ – keiskite nedelsiant.

5. DSG ir slystantis sankabos diskas
DSG dėžės iš esmės yra automatizuotos mechaninės dėžės su elektroniniu valdymu. Jei lėtai važiuojate į kalną arba tempiate sunkią priekabą, sankaba gali slysti ilgiau nei reikia. Taip ją „sudeginsite“. Tokiose situacijose geriau pajudėti tvirtai, o ne šliaužti 2 km/h greičiu.

6. Įspėjamųjų ženklų ignoravimas
Trūkčiojimai, vėluojantis pavaros įjungimas, vibracijos, variklio apsukų šuoliai ar raudonos dėmės po automobiliu – visa tai signalizuoja apie galimus transmisijos sutrikimus. Negalvokite, kad „praeis savaime“. Dažnai užtenka tik pakeisti alyvą, bet jei ignoruosite – remontas gali kainuoti kelis tūkstančius eurų.

Ar ir jums teko susidurti su šiomis problemomis? Pasidalinkite patirtimi komentaruose!