Kol visas pasaulis veržiasi į elektrifikavimą ir vandenilio alternatyvas, Vokietija laikosi visiškai kitokio požiūrio. Dėl šio žingsnio, kuris sukėlė diskusijas visoje automobilių pramonėje, „Volkswagen“ ir kiti didieji Vokietijos gamintojai investuoja apie 60 mlrd. dolerių (55 mlrd. eurų), kad pratęstų vidaus degimo variklių (VDV) transporto priemonių tarnavimo laiką, aiškiai nusigręždami nuo vandenilio, kaip perspektyvaus ateities kuro.
Prieštaringa Vokietijos pozicija?
Vokietija jau kelis dešimtmečius yra elektrinių transporto priemonių (EV) kūrimo pradininkė. Tačiau naujausiame „Volkswagen“ pranešime, atrodo, kad šis palikimas jau nebegalioja. Kodėl ši šalis ir jos galingiausi automobilių gamintojai atsisako vandenilio ir dvigubai daugiau dėmesio skiria vidaus degimo variklių kūrimui, nors artėja ES taisyklės, pagal kurias iki 2035 m. turi būti atsisakyta vidaus degimo variklių?
Pasak „Volkswagen“ finansų direktoriaus ir veiklos vadovo Arno Antlico (Arno Antlitz):
„Įmonė ketina investuoti apie 60 mlrd. eurų, kad mūsų vidaus degimo automobiliai išliktų konkurencingi.“
Tai nėra prieš elektromobilius ar vandenilį nukreiptas pareiškimas, tvirtina Antlitzas. Tai veikiau strateginis žingsnis, kuriuo siekiama laimėti laiko nestabiliu pereinamuoju laikotarpiu, kuriam būdingos didėjančios sąnaudos, tiekimo grandinės apribojimai ir spaudimas išlaikyti darbo vietas bei klientų lojalumą.
Kodėl ne vandenilis?
Vandenilis kadaise buvo reklamuojamas kaip švarus, neribotas transporto priemonių degalų šaltinis, tačiau jo diegimas nebuvo sklandus. Infrastruktūros kūrimas yra brangus, efektyvumas kelia abejonių, o vartotojų paklausa geriausiu atveju yra vangi. Vokietijos automobilių gamintojai dabar teigia, kad vandenilis paprasčiausiai nėra pakankamai lankstus ar pritaikomas trumpuoju laikotarpiu, kad pakeistų vidaus degalų variklį ar net elektromobilius.
Pagrindinės priežastys, kodėl Vokietija atmeta vandenilį:
Pagrindinės priežastys:
- Didelės vandenilio gamybos ir platinimo sąnaudos
- Lėta infrastruktūros plėtra visoje Europoje
- Neaiški vandeniliu varomų automobilių paklausa rinkoje
- Didėjanti konkurencija su Kinijos elektromobilių gamintojais, dominuojančiais pasaulinėse rinkose
Vokietijos tikrasis tikslas: Tikslas – atidėti, o ne paneigti
Ši didžiulė 60 mlrd. dolerių investicija nėra bandymas sužlugdyti elektrifikaciją, o veikiau apskaičiuotas delsimas. Vokietijos automobilių gamintojai, ypač „Volkswagen“, „Mercedes-Benz“ ir BMW, stengiasi konkuruoti su sparčia Kinijos elektromobilių plėtra. Jie mano, kad išlikę vidaus degalų variklių pasiūlymai gali padėti sumažinti atotrūkį, kol elektromobilių ir hibridinių automobilių technologijos taps ekonomiškai efektyvesnės ir visuotinai pripažintos.
Antlitzas pabrėžė:
„Ateitis yra elektrinė, bet praeitis dar nesibaigė.“
Europos ir kitų šalių spaudimas
Nepaisant 2035 m. ES draudimo parduoti naujus vidaus degimo variklius, vis dar diskutuojama apie spragas ir hibridų išimtis. Tiesą sakant, keletas prabangių prekių ženklų, tokių kaip „Lamborghini“, ‚Bentley‘ ir „Aston Martin“, tyliai atšaukė savo įsipareigojimus dėl visiško elektromobilių naudojimo, vietoj to pasirinkdami iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius ir VDV plėtrą.
Taigi „Mercedes-Benz“, kadaise siekusi iki 2030 m. visiškai elektrifikuoti savo automobilius, persvarstė savo tikslą, motyvuodama „nuo rinkos priklausančiu lankstumu“. Atsižvelgiant į šiuos besikeičiančius tikslus, Vokietijos sprendimas pasilikti VDV technologiją neatrodo panašus į pasipriešinimą, o labiau į realizmą.
Ar tai atsigręš priešinga kryptimi?
Aplinkosaugos šalininkai nerimauja, kad Vokietijos žingsnis gali pakenkti ES klimato kaitos tikslams. Tačiau ekonominiu ir pramoniniu požiūriu 60 mlrd. dolerių vertės rizika siekiama apsaugoti kertinį Vokietijos ekonomikos akmenį – automobilių sektorių. Ant kortos pastatyti milijonai darbo vietų ir milijardai eksporto, todėl Vokietija kol kas renkasi pramonės stabilumą, o ne idealizmą.
Kokia jūsų nuomonė? Ar Vokietija turėtų investuoti į VDV technologijas, ar sutelkti dėmesį į švarios energijos alternatyvas, pavyzdžiui, elektromobilius ir vandenilį? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba internete.