„Volvo Cars“ paskelbė apie planus atleisti maždaug 3 000 darbuotojų, daugiausia inžinierių ir programinės įrangos kūrėjų pozicijose. Tokia pertvarka siekiama padidinti efektyvumą ir prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančios automobilių rinkos.
Kodėl „Volvo“ mažina darbuotojų skaičių?
Automobilių pramonėje vykstant intensyviai elektrifikacijai ir skaitmenizacijai, gamintojai susiduria su būtinybe mažinti sąnaudas. „Volvo“ generalinis direktorius Jimas Rowanas pabrėžė, kad bendrovė turi priimti „sudėtingus sprendimus“, siekdama išlikti konkurencinga.
„Turime tapti greitesni, lankstesni ir labiau orientuoti į esmę“, – teigė J. Rowanas. Pasak jo, esama veiklos struktūra nebėra tvari, todėl reikalingi pokyčiai.
Kokios pozicijos bus naikinamos?
Daugiausia atleidimų sulauks biurų darbuotojai, ypač tie, kurie dirba IT, inžinerijos ir skaitmeninės plėtros srityse. Šios pozicijos pastaraisiais metais buvo aktyviai plečiamos, tačiau dabar laikomos perteklinėmis.
- Programinės įrangos kūrėjai
- Sistemų inžinieriai
- Technologijų projektų vadovai
Gamyklose dirbantys darbininkai šiuo metu nėra pagrindinis pertvarkos taikinys.
Pasaulinės pertvarkos pasekmės
Nors „Volvo“ neatskleidė tikslių skaičių pagal šalis, tikėtina, kad daugiausia pokyčių palies Švediją ir kitas Europos šalis. Toks žingsnis atitinka visuotines tendencijas automobilių sektoriuje – mažinamos išlaidos ir ieškoma naujų būdų išlikti pelningiems.
Ši taisyklė galioja Švedijoje. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis.
Ilgalaikė „Volvo“ vizija
Nepaisant atleidimų, „Volvo“ ir toliau siekia iki 2030 m. tapti visiškai elektrinių automobilių gamintoja. Ši pertvarka nėra atsitraukimas nuo tikslų – tai išteklių perkėlimas į svarbiausias sritis: elektromobilių gamybą, baterijų technologijas ir skaitmeninę infrastruktūrą.
Bendrovė taip pat siekia sumažinti dubliuojamą darbą tarp komandų ir pagreitinti produktų kūrimo ciklus.
Ką tai reiškia Lietuvai?
Nors Lietuvoje „Volvo“ neturi gamyklų, ši žinia svarbi mūsų IT ir automobilių tiekimo grandinės įmonėms. Jei tokios bendrovės kaip „Volvo“ peržiūri savo prioritetus, tai gali turėti poveikį ir Lietuvos partneriams – ypač tiems, kurie dirba su programine įranga ar komponentų tiekimu.
Ekspertų įžvalgos
Transporto analitikas Jonas Petraitis pastebi: „Tai signalas visai rinkai – skaitmeninės plėtros euforija baigiasi, prasideda racionalizavimas. Net technologijų sektorius nebėra apsaugotas nuo išlaidų mažinimo.“
Išvada
„Volvo“ sprendimas atleisti 3 000 darbuotojų – tai ženklas, kad automobilių pramonė sparčiai keičiasi. Kad išliktų konkurencingos, net ir pažangiausios įmonės turi prisitaikyti ir mažinti perteklines sąnaudas.
Kaip jūs vertinate tokius pokyčius? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!