Automobilis su dyzeliniu varikliu dažnai vilioja ekonomiškumu ir dideliu sukimo momentu. Tačiau ne visi dyzeliai yra patikimi. Remiantis autoservisų duomenimis, ekspertų įžvalgomis ir vairuotojų patirtimis, pateikiame dešimtuką dyzelinių variklių, kurie 2025 m. dažniausiai kelia problemų.
Volkswagen 2.0 TDI (EA189, EA288)
Šis variklis išgarsėjo dėl „dyzelgeito“, tačiau ir be skandalo jis turi prastą reputaciją. Dažnos problemos: EGR vožtuvas, turbina, kietųjų dalelių filtras (DPF), purkštukai.
BMW 2.0d (N47)
Viena žinomiausių šio variklio bėdų – paskirstymo grandinė, esanti pavarų dėžės pusėje. Jos keitimas labai brangus. Papildomos išmetimo sistemos problemos paverčia šį variklį nemenku galvos skausmu.
Renault/Nissan 1.6 dCi
Nors populiarus, šis variklis dažnai kenčia nuo turbinos gedimų, EGR vožtuvo problemų ir greito DPF užsikimšimo. Būtinas itin kruopštus techninis aptarnavimas.
Peugeot/Citroen 1.6 HDi
Garsėja greitu turbinos dėvėjimusi, jautrumu degalų kokybei ir dažnais DPF gedimais. Pavojinga rinktis modelius, nuvažiavusius virš 150 000 km be rimtos diagnostikos.
Ford 2.0 TDCi
Būdingos bėdos: EGR vožtuvas, degalų tiekimo sistema, dvimasis smagratis ir brangūs remontai po didesnių ridų. Dažni gedimai žinomi „Mondeo“ ir „Kuga“ savininkams.
Mercedes-Benz 2.2 CDI (OM651)
Šio variklio trūkumai – purkštukai, paskirstymo grandinė, DPF greitas užsikimšimas. Reikalauja kokybiškų degalų ir nuolatinės priežiūros.
Fiat/Alfa Romeo 1.9 JTD
Nors laikomas patvariu, senesni modeliai dažnai genda dėl aukšto slėgio siurblio, turbinos ar purkštukų. Remonto kainos dažnai viršija automobilio vertę.
Opel 2.0 CDTI
Tipinės bėdos: EGR vožtuvas, DPF, smagratis ir turbina. Po 200 000 km dažnai pasitaiko brangių remontų.
Mazda 2.2 Skyactiv-D
Išskirtinė problema – variklio alyvos praskiedimas kuru, sukeliantis spartų variklio dėvėjimąsi. Automobilių be patikrintos serviso istorijos verta vengti.
Jeep 2.0 Multijet
Naudojamas daugelyje „Jeep“ modelių, bet dažni GRM, turbinos gedimai ir aukštos priežiūros kainos verčia susimąstyti prieš perkant.
Išvada
Perkant automobilį su dyzeliniu varikliu, nereikėtų aklai pasitikėti vien prekės ženklu. Visada domėkitės konkrečiu variklio modeliu, reikalaukite serviso istorijos, konsultuokitės su specialistais. Dauguma šio sąrašo variklių gali pareikalauti dažnų vizitų į servisą ir didelių išlaidų.
O ką apie tai manote jūs? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!