Diagnostikos trikties kodas P0006 signalizuoja apie kritinį gedimą degalų uždaromojo vožtuvo valdymo grandinėje, kai įtampos lygis nukrenta žemiau gamintojo specifikacijų. Ši iš pirmo žvilgsnio nedidelė elektrinė problema gali sukelti rimtų variklio veikimo problemų – nuo netolygaus veikimo tuščiąja eiga iki visiško variklio užvedimo sutrikimo. Transporto priemonių savininkai dažnai atmeta ankstyvuosius įspėjamuosius ženklus kaip laikinus trikdžius, nežinodami, kad pagrindinė priežastis gali būti bet kokia – nuo surūdijusių jungčių iki visiško ECM gedimo. Suprasti pagrindinę priežastį tampa labai svarbu, kol brangiai kainuojantis remontas dar neišėjo iš kontrolės.
P0006 Degalų uždaromojo vožtuvo A valdymo grandinės žema reikšmė ir apibrėžtis
P0006 reiškia gedimą degalų uždaromojo vožtuvo valdymo grandinėje, kai ECM aptinka įtampos lygį, mažesnį už numatytą ribą. Degalų uždaromasis vožtuvas, dar vadinamas degalų tiekimo valdymo vožtuvu, reguliuoja degalų srautą į variklį ir yra labai svarbus tinkamam degalų sistemos valdymui. Kai šioje grandinėje atsiranda žema įtampa, gali sutrikti degalų tiekimas, o tai turi įtakos variklio veikimui ir gali sukelti užstrigimą arba neužsivedimą. Europos transporto priemonėse šią funkciją paprastai valdo ECM, o ne amerikietiško tipo PCM (Powertrain Control Module), kuris sujungia variklio ir transmisijos valdymo funkcijas.
Bendrosios P0006 Degalų uždaromojo vožtuvo A valdymo grandinės žemo lygio priežastys
- Pažeista arba surūdijusi laidų grandinė – dėl to sumažėja įtampa ir nutrūksta signalas
- Neveikiantis degalų uždaromasis vožtuvas – vidinis elektrinio komponento gedimas arba mechaninis gedimas
- Nekokybiškos elektrinės jungtys – atsilaisvinusios, surūdijusios arba pažeistos jungtys, mažinančios grandinės vientisumą
- ECM gedimas – vidinis valdymo modulio gedimas, turintis įtakos grandinės stebėjimui ir valdymui
- Kratas į žemę – pažeista izoliacija, sukelianti nenumatytą elektros kelią
- Perdegęs saugiklis arba relė – nutrauktas elektros energijos tiekimas į degalų uždaromojo vožtuvo grandinę
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia kontrolinė variklio lemputė – pagrindinis įspėjamasis diagnostinių trikčių kodų indikatorius
- Didelis variklio užstrigimas arba netolygi tuščia eiga – nereguliarus degalų tiekimas, turintis įtakos degimo stabilumui
- Sunkus variklio užvedimas – sutrikęs degalų sistemos veikimas, neleidžiantis tinkamai užsidegti
- Sumažėjęs variklio našumas – sumažėjusi galia dėl netinkamo degalų tiekimo
- Variklio svyravimas greitėjant – nenuoseklus degalų tiekimas, turintis įtakos reakcijai į akceleratoriaus sklendę
Diagnozė ir bandymas
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus trikčių kodus ir „freeze frame” duomenis. Vėliau vizualiai apžiūrima degalų uždaromojo vožtuvo laidų sistema ir jungtys, tikrinama, ar nėra akivaizdžių pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodami skaitmeninį multimetrą, technikai matuoja įtampą degalų uždarymo vožtuvo jungtyje, kai uždegimas įjungtas, tikėdamiesi rasti akumuliatoriaus įtampą (paprastai 12 V). Vožtuvo ritės varžos bandymas padeda nustatyti, ar sugedęs pats komponentas. Atliekant grandinės tarp ECM ir degalų uždaromojo vožtuvo vientisumo bandymą nustatomi galimi laidų nutraukimai arba trumpieji jungimai. Kai kuriais atvejais gali prireikti atlikti osciloskopo bandymus, kad būtų galima išanalizuoti ECM valdymo signalą ir užtikrinti tinkamą impulsų pločio moduliaciją arba perjungimo charakteristikas.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros skiriasi priklausomai nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Laidų sistemos remontas arba keitimas – pažeistų laidininkų sutvirtinimas ir tinkamų jungčių užtikrinimas; kaina: 80-200 €
- Degalų uždaromojo vožtuvo keitimas – naujo vožtuvo mazgo, atitinkančio tinkamas elektrines specifikacijas, įrengimas; kaina: 150 € – 400 €
- Konektorių valymas ir remontas – korozijos šalinimas ir saugaus elektrinio kontakto užtikrinimas; kaina: 30 € – 80 €
- Saugiklių arba relių keitimas – elektros energijos tiekimo degalų uždaromojo vožtuvo grandinei atkūrimas; kaina: 10 € – 30 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – valdymo modulio gedimų šalinimas, kai kitų komponentų testai yra tinkami; kaina: 500 € – 1200 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostikos sutrikimo kodą ir atlieka bandymus kelyje, kad patvirtintų tinkamą sistemos veikimą ir užkirstų kelią kodo sugrįžimui.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Mercedes-Benz C klasės 2008-2014 m.
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- Volkswagen Passat 2010-2015
- Ford Focus 2012-2018 m.
- Opel Astra 2009-2015 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai kodas P0006 yra aktyvus?
Važiuoti su šiuo kodu nerekomenduojama, nes jis turi įtakos degalų sistemos valdymui ir gali sukelti netikėtą variklio užgesimą. Nors galima trumpam nuvažiuoti į remonto įmonę, ilgesnis važiavimas gali sukelti rimtesnių variklio pažeidimų arba dėl degalų tiekimo problemų galite įstrigti.
Kiek paprastai kainuoja P0006 remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 30 € už paprastą jungčių valymą iki 1200 € už ECM pakeitimą. Dažniausiai pasitaikantys remonto darbai, susiję su laidų ar vožtuvų keitimu, kainuoja nuo 150 € iki 400 €, įskaitant 40-60 € diagnostikos mokestį.
Išvada
Diagnostikos kodas P0006 signalizuoja apie rimtą degalų sistemos gedimą, į kurį reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Nors remonto išlaidos labai skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties – nuo paprastų laidų pataisymų iki visiško ECM pakeitimo, norint veiksmingai išspręsti problemą, būtina tinkamai nustatyti diagnozę. Vairuotojai, kuriems pasireiškia simptomai, turėtų nedelsdami kreiptis į specialistus, kad būtų išvengta galimų variklio pažeidimų ir atkurtos idealios automobilio eksploatacinės savybės. Ignoruojant šį kodą, gali tekti atlikti didesnius ir brangesnius remonto darbus.