Kai pasirodo diagnostikos sutrikimo kodas P000A, jis signalizuoja, kad 1 banko skirstymo veleno padėties jutiklis reaguoja lėčiau, nei tikisi variklio valdymo modulis. Šis iš pažiūros nedidelis vėlavimas sukelia kaskadą eksploatacinių problemų, dėl kurių vairuotojai gali būti suglumę dėl nepastovaus automobilio elgesio. Vangiai reaguojantis jutiklis sutrikdo tikslaus laiko nustatymo orkestrą, nuo kurio priklauso šiuolaikinių variklių veikimas, ir daro įtaką viskam, pradedant degalų tiekimu ir baigiant uždegimo seka, su kuo mechanikai susiduria dažniau, nei dauguma automobilių savininkų įsivaizduoja.
P000A A skirstomojo veleno padėties lėto atsako 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Šis diagnostinis trikties kodas susijęs su skirstymo veleno padėties jutiklio grandine variklio 1 banke, t. y. pusėje, kurioje yra pirmasis cilindras. Skirstymo veleno padėties jutiklis stebi skirstymo veleno sukimosi padėtį ir greitį, teikdamas ECM (variklio valdymo moduliui) svarbiausią informaciją apie laiko nustatymą. Europos transporto priemonėse šią funkciją atlieka ECM, o ne amerikietiškose transporto priemonėse dažniau naudojamas PCM (Powertrain Control Module). Kai jutiklio reakcija tampa vangi, tai gali neigiamai paveikti uždegimo laiko nustatymą, degalų įpurškimo laiką ir bendrą variklio veikimą, dėl to gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir sumažėti degalų sąnaudos.
Bendrosios lėtai reaguojančio skirstymo veleno padėties 1 banko reakcijos priežastys
- Neteisingas skirstymo veleno padėties jutiklis – vidiniai jutiklio komponentai dėl karščio ir vibracijos genda
- Pažeista laidų sistema – surūdijusios, nutrūkusios arba atsilaisvinusios jungtys, turinčios įtakos signalo perdavimui
- Alyvos užterštumas ant jutiklio – Per didelės alyvos sankaupos trukdo aptikti magnetinį lauką
- Gretinimo grandinės ištempimas – susidėvėję laiko nustatymo komponentai, lemiantys nereguliarų paskirstymo veleno judėjimą
- ECM programinės įrangos problemos – Pasenęs arba sugadintas variklio valdymo modulio programavimas
- Nepakankamas elektrinis įžeminimas – netinkamas įžeminimo sujungimas, sukeliantis signalo trukdžius
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – prietaisų skydelyje užsidega įspėjamoji lemputė
- Triukšminga variklio tuščiąja eiga – variklis tuščiąja eiga dirba netolygiai arba nenuosekliai
- Sumažėjęs pagreitis – pastebimas variklio galios sumažėjimas greitėjant
- Variklio svyravimas – trumpas vėlavimas arba užsikirtimas greitėjant
- Padidėjusios degalų sąnaudos – Didesnės degalų sąnaudos nei įprastomis važiavimo sąlygomis
- Sunkus užvedimas – Prieš užvedant variklis sukasi ilgiau nei įprastai
Diagnozė ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų konkretų klaidos kodą ir visus susijusius kodus. Diagnostikos proceso metu skaitmeniniu multimetru patikrinami skirstymo veleno padėties jutiklio laidai, siekiant įsitikinti, ar tinkamai tiekiama įtampa ir įžeminimo jungtys. Naudodamas oscilografą, technikas gali ištirti jutiklio signalo modelį, kad nustatytų lėtą reakcijos laiką arba netaisyklingas bangų formas. Vizualiai apžiūrint jutiklio vietą patikrinama, ar jutiklis nėra užterštas alyva arba fiziškai pažeistas. Mechanikas, naudodamasis specialia diagnostine įranga, taip pat gali atlikti laiko patikros testą, kad įsitikintų, jog paskirstymo veleno laikas tinkamai suderintas su alkūninio veleno padėtimi. Be to, ECM gebėjimo priimti ir apdoroti jutiklių signalus patikrinimas padeda nustatyti, ar valdymo modulį reikia atnaujinti arba pakeisti.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties, o išlaidos skiriasi priklausomai nuo sudedamųjų dalių sudėtingumo ir darbo jėgos poreikio.
- Pakeiskite skirstymo veleno padėties jutiklį – išimkite senąjį jutiklį ir sumontuokite naują įrenginį, laikydamiesi tinkamų sukimo momento specifikacijų; kaina: 45-120 €
- Remontuoti laidų sistemą – sutvarkykite pažeistus laidus, jungtis arba pagerinkite įžeminimo jungtis; kaina: 80 € – 200 €
- Išvalykite jutiklio sritį – pašalinkite alyvos užterštumą ir šiukšles iš jutiklio tvirtinimo vietos; kaina: 30 € – 60 €
- Atnaujinti ECM programinę įrangą – į variklio valdymo modulį įkelkite naujausius kalibravimo failus; kaina: 100 € – 180 €
- Pakeiskite paskirstymo grandinės sudedamąsias dalis – išspręskite ištemptos paskirstymo grandinės arba susidėvėjusių kreipiančiųjų problemą; kaina: 400-800 €
Atlikęs remonto darbus, technikas iš ECM atminties ištrins diagnostinius kodus ir atliks bandymus kelyje, kad patikrintų, ar jutikliai tinkamai reaguoja, ir įsitikintų, kad kodai negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014 m.
- Volkswagen Golf 2009-2015 m.
- Audi A4 2008-2016
- Ford Focus 2011-2018 m.
- Opel Astra 2010-2017
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu A Camshaft Position Slow Response Bank 1 kodu?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, tolesnis jos eksploatavimas gali lemti prastesnes degalų sąnaudas, padidėjusią taršą ir galimus variklio pažeidimus. Rekomenduojama nedelsiant spręsti šią problemą, kad išvengtumėte brangesnio remonto ir užtikrintumėte, jog transporto priemonė praeis techninę apžiūrą Lietuvoje.
Kiek paprastai kainuoja sutaisyti A Camshaft Position Slow Response Bank 1
Remonto kaina svyruoja nuo 45 €, jei keičiamas paprastas jutiklis, iki 800 €, jei reikia keisti paskirstymo grandinės komponentus. Dažniausiai pasitaikantys remonto darbai, susiję su jutiklio keitimu arba laidų problemomis, kainuoja nuo 80 € iki 200 €, įskaitant darbą.
Išvada
Į P000A diagnostikos gedimo kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnio variklio eksploatacinių savybių blogėjimo. Technikai turi sistemingai diagnozuoti galimas priežastis, įskaitant jutiklių gedimus, laidų pažeidimus, alyvos užterštumą arba laiko grandinės problemas. Tinkamai sutaisius skirstymo veleno padėties jutiklio sistemą, ECM vėl gaunami tikslūs laiko nustatymo duomenys, todėl nebelieka netolygios tuščiosios eigos, galios praradimo ir svyravimų, o kartu pagerėja degalų ekonomija ir sumažėja išmetamųjų teršalų kiekis, kad variklis veiktų idealiai.