Pasirodžius diagnostikos trikties kodui P0020, transporto priemonių savininkai susiduria su potencialiai sudėtinga variklio laiko nustatymo problema, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Šis gedimas signalizuoja apie 2 banko skirstomojo veleno padėties pavaros valdymo grandinės gedimą, kuris turi įtakos tiksliam įsiurbimo vožtuvų ir variklio veikimo koordinavimui. Priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų elektrinių gedimų iki sudėtingesnių mechaninių problemų kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemoje. Norint nustatyti, ar tai nedidelis remontas, ar rimta variklio problema, labai svarbu suprasti konkrečius simptomus ir diagnostikos metodus.
P0020 A skirstomojo veleno padėties valdiklio A valdymo grandinės / atvirojo banko 2 reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas reiškia 2 banko (cilindrų banko, kuriame nėra cilindro Nr. 1) skirstymo veleno padėties pavaros valdymo grandinės gedimą. Skirstymo veleno padėties pavaros, dar vadinamos VVT (Variable Valve Timing) solenoidu arba fazatoriumi, reguliuoja įsiurbimo arba išmetimo vožtuvų laiką, kad optimizuotų variklio veikimą įvairiuose sūkių dažnių diapazonuose. Kai ši sistema sugenda, tai gali turėti didelės įtakos variklio veikimui, degalų ekonomijai ir išmetamųjų teršalų kiekiui. Daugumoje europietiškų transporto priemonių šią funkciją valdo ECM (variklio valdymo modulis), o ne amerikietiškose transporto priemonėse dažniau naudojama PCM (transmisijos valdymo modulio) terminologija.
Bendrosios skirstymo veleno padėties nustatymo mechanizmo A valdymo grandinės / atviro 2 banko priežastys
- Neteisingai veikiantis skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetas – vidinis elektros gedimas, neleidžiantis tinkamai veikti
- Pažeista laidų sistema arba jungtys – Pažeistos, nutrūkusios arba atsilaisvinusios elektrinės jungtys
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – Nepakankamas alyvos srautas hidraulinei pavarai veikti
- Usikimšę alyvos kanalai – dumblas arba šiukšlės blokuoja alyvos srautą į VVT sistemą
- Neveikiantis ECM – variklio valdymo modulis negali siųsti tinkamų valdymo signalų
- Trimavimo grandinės ištempimas arba pažeidimas – Mechaninės laiko nustatymo problemos, turinčios įtakos pavaros veikimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – netaisyklingas variklio veikimas tuščiąja eiga arba greitėjant
- Sumažėjusios degalų sąnaudos – dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo padidėja degalų sąnaudos
- Variklio stuksenimas arba barškėjimas – Nenormalus degimo procesas arba laiko grandinės problemos
- Galios sumažėjimas greitėjant – Sumažėjęs variklio našumas, ypač esant aukštesniems sūkių dažniams
- Variklio užstrigimas arba sunkus užvedimas – Sunkūs atvejai gali turėti įtakos variklio veikimui
Diagnozė ir bandymai
Kvalifikuotas technikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų konkretų gedimo kodą ir visus susijusius kodus. Tada mechanikas apžiūrės skirstymo veleno padėties pavaros solenoidą ir jo elektrines jungtis, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, jis patikrins solenoido varžą (paprastai 6-12 omų) ir patikrins, ar ECM tiekia tinkamą įtampą. PWM (impulsų pločio moduliacijos) valdymo signalui patikrinti gali būti naudojamas oscilografas. Technikas taip pat patikrins variklio alyvos lygį ir būklę, nes dėl užterštos ar mažai alyvos gali sutrikti VVT sistemos veikimas. Galiausiai gali atlikti rankinį pavaros bandymą naudodamasis skenavimo įrankio dvikrypčiais valdikliais, kad patikrintų mechaninį veikimą.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeisti skirstymo veleno padėties pavaros solenoidą – dažniausiai pasitaikantis pataisymas, apimantis naujo VVT solenoido nuėmimą ir sumontavimą; kaina: 120-280 €
- Sutvarkyti pažeistus laidus arba jungtis – Išvalykite, sutvarkykite arba pakeiskite surūdijusias elektros jungtis; kaina: 80 € – 150 €
- Variklio alyvos keitimas ir sistemos plovimas – Pakeiskite užterštą alyvą ir išvalykite VVT kanalus; kaina: 60 € – 120 €
- Alyvos kanalų ir sietų valymas – pašalinkite iš VVT sistemos komponentų susikaupusias nuosėdas; kaina: 150 € – 300 €
- Pakeiskite paskirstymo grandinės komponentus – ištemptų arba pažeistų paskirstymo grandinės komponentų kapitalinis remontas; kaina: 800 € – 1500 €
Atlikęs remontą, technikas ištrins diagnostinius kodus ir atliks bandomąjį važiavimą, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir įsitikintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2013 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Ford Focus 2012-2018 m.
- Toyota Camry 2007-2017
- Honda Accord 2008-2017
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai aktyvus A skirstomojo veleno padėties nustatymo mechanizmo A valdymo grandinės / atviro banko 2 kodas?
Nors transporto priemonė gali likti važiuojanti, tolesnis jos eksploatavimas gali sukelti variklio pažeidimus ir padidinti išmetamųjų teršalų kiekį. Dėl sugedusios VVT sistemos gali blogai degti degalai, gali būti pažeistas katalizinis konverteris ir padidėti variklio komponentų nusidėvėjimas. Apribokite vairavimą tik būtiniausiomis kelionėmis, kol bus atliktas remontas.
Išvada
Į diagnostikos trikties kodą P0020 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnio variklio pažeidimo ir veikimo pablogėjimo. Technikas turėtų sistemingai patikrinti VVT solenoidą, laidų pynę ir alyvos sistemos komponentus antrajame krante. Reguliari techninė priežiūra, įskaitant savalaikį alyvos keitimą ir gamintojo nurodytų tepalų naudojimą, padeda išvengti šios problemos. Tinkama diagnostika ir remontas atkuria idealų variklio laiko nustatymą, pagerina degalų naudojimo efektyvumą, atitiktį išmetamųjų teršalų reikalavimams ir bendrą automobilio veikimą, kartu užkirsdami kelią brangiai kainuojančiai ilgalaikei žalai.