Kai transporto priemonės variklio valdymo sistema aptinka turbokompresoriaus arba pripūtimo pripūtimo valdymo grandinės pažeidimų, ji įjungia diagnostikos sutrikimo kodą P0046. Šis gedimas reiškia kritinį elektroninio valdymo ir mechaninių komponentų, reguliuojančių priverstinį įsiurbimą, tikslaus koordinavimo sutrikimą. Dėl atsiradusio disbalanso atsiranda kaskadinių veikimo problemų, kurios toli gražu neapsiriboja paprastu galios sumažėjimu. Supratus sudėtingą padidinto slėgio reguliavimo ir variklio efektyvumo ryšį, paaiškėja, kodėl būtent šis kodas reikalauja neatidėliotino technikų ir transporto priemonių savininkų dėmesio.
P0046 Turbokompresoriaus / pripūtimo pripūtimo reguliatoriaus A grandinės diapazono / veikimo reikšmė ir apibrėžtis
P0046 reiškia padidinto slėgio kontrolės sistemos, reguliuojančios turbokompresoriaus arba pripūtimo kompresoriaus į variklį tiekiamo suslėgto oro kiekį, gedimą. ECM stebi didinimo kontrolės grandinę ir lygina faktinio didinimo slėgio rodmenis su iš anksto nustatytomis vertėmis. Kai sistema nustato, kad padidinto slėgio kontrolės grandinė A neveikia nustatytame diapazone, ji įjungia šį kodą. Šis gedimas gali turėti didelės įtakos variklio veikimui, degalų naudojimo efektyvumui ir išmetamųjų teršalų kiekiui, nes sutrinka tinkamas oro ir degalų mišinys.
Bendrosios P0046 priežastys
- Neveikia wastegate pavaros – mechaninis komponentas, kontroliuojantis turbokompresoriaus padidinimo slėgį, neveikia tinkamai
- Sugedęs padidinto slėgio valdymo solenoidas – elektroninis vožtuvas, atsakingas už padidinto slėgio reguliavimą, užstringa arba neveikia
- Vakuuminių linijų nesandarumas – įtrūkusios arba atjungtos padidinto slėgio reguliavimo sistemos žarnos turi įtakos slėgio reguliavimui
- Laidų rinkinio problemos – surūdijusios, pažeistos ar atsilaisvinusios elektros jungtys padidinto slėgio kontrolės grandinėje
- Defektinis padidinto slėgio jutiklis – grįžtamąjį ryšį su ECM teikiantis jutiklis siunčia neteisingus rodmenis arba visiškai sugenda
- Turbokompresoriaus mechaninės problemos – susidėvėję turbinos komponentai arba pažeistas korpusas, turintis įtakos padidinto slėgio generavimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – akivaizdžiausias rodiklis, kad ECM aptiko padidinto slėgio kontrolės gedimą
- Sumažėjusi variklio galia – važiuojant pastebimai sumažėja pagreitis ir bendras našumas
- Mažesnė degalų ekonomija – dėl netinkamo slėgio didinimo valdymo variklis dirba ne taip efektyviai, tai turi įtakos degalų sąnaudoms
- Neįprasti turbokompresoriaus garsai – priverstinio įsiurbimo sistemos skleidžiami švilpimo, šlifavimo ar barškėjimo garsai
- Juodi dūmai iš išmetamųjų dujų – nepilnas degimas dėl netinkamo oro ir degalų mišinio santykio
- Variklio svyravimai greitėjant – nereguliarus galios perdavimas reikalaujant didesnio našumo
Diagnostika ir bandymai
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų gautas P0046 kodas ir visi papildomi gedimų kodai, kurie gali suteikti papildomų duomenų. Mechanikai paprastai vizualiai apžiūri turbokompresoriaus sistemą, patikrina, ar nėra akivaizdžių vakuuminių linijų, elektros jungčių ir mechaninių komponentų pažeidimų. Naudodami multimetrą, technikai patikrina, ar padidinto slėgio valdymo solenoido įtampa ir įžeminimo signalai yra tinkami, taip pat patikrina, ar varžos vertės atitinka gamintojo specifikacijas. Padidinto slėgio matuokliu matuojamas faktinis padidinto slėgio lygis varikliui veikiant ir lyginamas su numatytomis vertėmis. Dūmų bandymas gali būti naudojamas vakuumo nuotėkiui padidinto slėgio kontrolės sistemoje nustatyti, o oscilografo bandymas gali atskleisti nutrūkstamus elektrinius valdymo grandinių gedimus.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnozės metu nustatytos pagrindinės priežasties, o išlaidos priklauso nuo sudedamųjų dalių sudėtingumo ir darbo jėgos poreikio.
- Pakeiskite padidinto slėgio valdymo elektromagnetą – pakeiskite sugedusį elektroninį vožtuvą nauju komponentu ir patikrinkite, ar tinkamai veikia; kaina: 150-300 €
- Vakuuminių linijų nesandarumo remontas – pakeiskite pažeistas žarnas ir sutvirtinkite atsilaisvinusias padidinto slėgio kontrolės sistemos jungtis; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeiskite išmetamųjų dujų vožtuvo pavarą – sumontuokite naują mechaninę pavarą ir sukalibruokite padidinto slėgio kontrolės nustatymus; kaina: 200 € – 450 €
- Spręsti laidų sistemos problemas – sutvarkykite pažeistus laidus, išvalykite surūdijusias jungtis ir užtikrinkite tinkamą elektros tęstinumą; kaina: 80 € – 200 €
- Pakeiskite padidinto slėgio jutiklį – sumontuokite naują jutiklį ir, jei reikia, suprogramuokite ECM; kaina: 100 € – 250 €
- Turbokompresoriaus remontas arba keitimas – priklausomai nuo pažeidimo masto, atstatykite arba pakeiskite visą turbokompresoriaus mazgą; kaina: 800 € – 2500 €
Atlikę remonto darbus mechanikai turi iš ECM atminties ištrinti diagnostinius kodus ir atlikti bandymus kelyje, kad patikrintų, ar slėgio padidinimo kontrolės sistema tinkamai veikia įvairiomis važiavimo sąlygomis.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 2.0 TFSI 2008-2015 m.
- Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 2006-2014 m.
- BMW 335i N54 2007-2010 m.
- Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 2012-2018 m.
- Volvo S60 T5 2011-2016
- Saab 9-3 2.0T 2003-2011 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu P0046 kodu?
Nors automobilis gali likti važiuojantis, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali sukelti rimtų turbokompresoriaus pažeidimų ir sumažinti variklio našumą. Rekomenduojama kuo greičiau diagnozuoti ir pašalinti šią problemą.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0046 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, nes jis tiesiogiai veikia variklio veikimą ir išmetamųjų teršalų atitiktį. Tinkamai diagnozei atlikti reikia sistemingai išbandyti didinimo kontrolės grandinės komponentus, įskaitant pavaros mechanizmus, jutiklius ir vakuumines linijas. Laiku atliktas remontas užkerta kelią tolesniems variklio pažeidimams ir atkuria idealų turbokompresoriaus veikimą. Transporto priemonių savininkai, pajutę sumažėjusią galią arba įsijungus variklio patikros lemputėms, turėtų kreiptis į profesionalias diagnostikos paslaugas, kad būtų išlaikytas variklio patikimumas ir našumo standartai.