Europos Sąjunga ketina iki 2035 m. uždrausti visas CO₂ išmetančias transporto priemones, įskaitant tradicinius hibridinius automobilius. Tačiau 2025 m. pradžioje Europos Komisijoje prasidėjo diskusijos dėl galimų išimčių įkraunamiems hibridams (PHEV) ir nuvažiuojamo atstumo didinimo sistemoms. Šis galimas politikos lankstumas yra labai svarbus automobilių pirkėjams visoje ES.
Ką reiškia 2035 m. draudimas?
ES siekia nuo 2035 m. 100 % sumažinti naujų automobilių CO₂ išmetimą, palyginti su 2021 m. lygiu. Tai iš esmės uždraudžia vidaus degimo variklius (VDV), įskaitant daugumą hibridinių automobilių. Tačiau dėl lobizmo ir pereinamojo laikotarpio poreikių PHEV gali būti persvarstytos.
Kodėl tai svarbu automobilių pirkėjams
Nors oficiali linija yra visiškas draudimas, netikrumas gresia:
- Perpardavimo rizika: Hibridų vertė gali sumažėti, jei miestai apribos prieigą arba jei bus nutrauktos subsidijos.
- Politikos skirtumai: BEV (visiškai elektriniai) yra labai remiami visoje Europoje. Tokiose šalyse kaip Lietuva hibridai dažnai visai negauna jokios paramos.
- Hibridų tipai skiriasi: PHEV gali išlikti priimtinesni dėl mažo išmetamųjų teršalų kiekio, skirtingai nei MHEV ir HEV modeliai.
Rinkos tendencijos ir PHEV perspektyvos
2024 m. MHEV ir HEV hibridai sudarė 30,9 % ES rinkos – tai didžiausia jų dalis iki šiol. Tuo tarpu įkraunamų elektromobilių (PHEV) populiarumas sumažėjo dėl subsidijų sumažinimo Vakarų Europoje. Vis dėlto, įkraunamiems elektromobiliams (PHEV) taikomos pereinamojo laikotarpio lengvatos ir jie gali gauti išimtis, jei tai bus patvirtinta 2026 m. atnaujintuose teisės aktuose.
Elektriniai elektromobiliai (BEV) toliau populiarėja, daugelis Vakarų Europos pirkėjų renkasi visiškai elektrinius modelius. Didžiuosiuose miestuose, tokiuose kaip Vokietija ir Nyderlandai, ruošiamos „nulinės emisijos zonos“, kurios gali apriboti net hibridus.
Patarimai dabartiniams ir būsimiems hibridinių automobilių pirkėjams
- Teikite pirmenybę įkraunamiems hibridams: Jei pirksite dabar, rinkitės įkraunamus hibridus, kurie turi didesnę tikimybę būti leidžiami po 2035 m.
- Perpardavimo aspektai: Dominuojant akumuliatoriniams automobiliams, hibridinių automobilių perpardavimo vertė per ateinančius 5–10 metų gali smarkiai sumažėti.
- Patikrinkite infrastruktūrą: Įkrovimo infrastruktūra palanki akumuliatoriniams automobiliams, o ne hibridams.
- Būkite informuoti: ES reglamentų atnaujinimai iki 2026 m. paaiškins įkraunamų hibridinių automobilių statusą.
Ką planuoja gamintojai?
„Toyota“ ir „Honda“ vis dar investuoja į hibridus, tačiau Europos automobilių gamintojai, tokie kaip „Renault“, „Volkswagen“ ir „Ford“, pereina prie Strategijos, skirtos tik akumuliatorinėms transporto priemonėms (BEV). Kai kurie prekių ženklai pereinamuoju laikotarpiu (iki 2035 m.) gali ir toliau siūlyti įkraunamus elektromobilius (PHEV).
Naudoti akumuliatoriniai elektromobiliai – stipresnė alternatyva?
Tikimasi, kad iki 2027 m. Europoje išaugs naudotų elektromobilių skaičius, todėl jie taps prieinama ir tvaria alternatyva naujiems hibridiniams automobiliams. Pirkėjai turėtų atsižvelgti į bendras eksploatavimo išlaidas, kurios vis labiau palankios akumuliatoriniams automobiliams dėl mažesnių priežiūros ir įkrovimo išlaidų.
Ilgalaikės išlaidos ir reglamentai
Hibridiniai automobiliai sujungia dvi sistemas – vidaus degimo variklį ir elektrinę – todėl juos prižiūrėti yra sudėtingiau ir brangiau. Akumuliatoriniai elektromobiliai pasižymi paprastesnėmis pavaros sistemomis ir mažiau komponentų, tokių kaip alyva ar stabdžių sistemos priežiūra.
Nors įkraunami elektromobiliai gali būti leidžiami ir po 2035 m., jiems vis tiek gali būti taikomi apribojimai mažos taršos zonose visoje ES.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.