Čekijos įmonė sukūrė išradingą sprendimą, kuris sprendžia dvi problemas vienu metu – kelių triukšmą ir senų padangų atliekas. Vietoj to, kad milijonai padangų atsidurtų sąvartynuose ar būtų sudegintos, jos naudojamos statant patvarius triukšmo mažinimo barjerus šalia greitkelių.
Kaip veikia ši sistema?
Sprendimo esmė – naudotas automobilių padangas sudėti į metalinius karkasus, sustiprinti jas betono blokais ir taip suformuoti efektyvią garsą sugeriančią sieną. Šie barjerai padeda sumažinti transporto triukšmą šalia gyvenamųjų teritorijų ir tuo pačiu – prailgina padangų gyvavimo ciklą.
- Kiekvienas barjeras sudarytas iš naudotų padangų.
- Konstrukcijos sustiprintos betonu ir metalo rėmais.
- Gali būti montuojamos greta greitkelių, pramoninių teritorijų ar miestų ribų.
Kodėl padangos tinkamos triukšmo mažinimui?
Padangos turi natūralių garso sugeriamųjų savybių – guma ir jų konstrukcija padeda slopinti vibracijas bei triukšmo bangas. Palyginti su tradicinėmis betoninėmis sienomis, padangų barjerai gali būti lankstesni, atsparūs smūgiams ir net pigesni gamyboje.
„Mes sprendžiame dvi opias problemas iš karto – transporto triukšmą ir padangų atliekas“, – teigia įmonės atstovas. „Užuot deginę ar laidoję padangas, mes jas paverčiame infrastruktūros dalimi.“
Aplinkosauga ir tarptautinis potencialas
Europos padangų ir gumos gamintojų asociacijos (ETRMA) duomenimis, Europoje kasmet susidaro daugiau nei 3,4 mln. tonų naudotų padangų. Toks perdirbimas į triukšmo barjerus suteikia ilgalaikį sprendimą, kuris padeda išvengti deginimo ar neteisėto jų šalinimo gamtoje.
Šis Čekijos projektas gali tapti pavyzdžiu ir kitoms šalims, įskaitant Lietuvą, kur padangų atliekos tebėra opi problema. Naudojimo galimybės apima ne tik automobilių kelius, bet ir geležinkelių, oro uostų ar statybinių teritorijų apsaugą nuo triukšmo.
Ar Lietuva galėtų pritaikyti šį sprendimą?
Nors sprendimas sugalvotas Čekijoje, Lietuvoje jis taip pat galėtų būti įgyvendinamas. Atsižvelgiant į augančius miestų triukšmo lygius ir ES aplinkosaugos tikslus, tokie barjerai taptų ne tik naudingi, bet ir politiškai aktualūs.
Lietuvos savivaldybės ir Aplinkos apsaugos agentūra galėtų išbandyti bandomuosius projektus šalia triukšmingų kelių ar naujų gyvenviečių. Tokia iniciatyva galėtų prisidėti prie žiedinės ekonomikos tikslų ir padangų atliekų mažinimo.
Diskusija skaitytojams
Ar tokie sprendimai galėtų veikti ir Lietuvoje? Pasidalinkite nuomone komentaruose!