Elektromobiliai kadaise bijojo žiemos labiau nei patys vairuotojai. Tačiau šiandien vis daugiau Lietuvos įmonių pereina prie elektrinio mobilumo. Kas pasikeitė ir kokių pamokų galime pasimokyti? Štai „Telia“ pavyzdys – viena iš didžiausių organizacijų šalyje.
Kai elektromobiliai bijojo šalčio labiau nei vairuotojai
Prieš penkerius metus sprendimas elektrifikuoti įmonės automobilių parką buvo rizikingas. Akumuliatoriai buvo silpni, realus nuvažiuojamas atstumas – perpus mažesnis nei deklaruojamas, o įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje – menkai išplėtota. Pasak Vytauto Bučinsko, „Telia Lietuva“ Verslo užtikrinimo, atsparumo ir tvarumo vadovo, tuo metu net trumpa kelionė elektromobiliu įmonei galėjo kainuoti iki 1 € už kilometrą.
Tačiau šiandien situacija visiškai pasikeitusi – nuo 2020 m. elektromobilių skaičius Lietuvoje išaugo net 7 kartus ir siekia beveik 34 tūkstančius. Tvarumo spaudimas, technologinė pažanga ir valstybės skatinamosios priemonės ženkliai pakeitė rinką.
Telia žingsnis link elektrifikacijos: nuo skeptikų iki entuziastų
„Telia“ elektrifikacijos kelias prasidėjo 2019 m. pabaigoje, kai įmonė išsikėlė tikslą iki 2030-ųjų pasiekti nulines veiklos emisijas. Tuo metu daugiau nei trečdalis transporto parko sudarė senesni nei 5 metų dyzeliniai ar benzininiai automobiliai.
Pradžia nebuvo lengva – elektromobilių pasirinkimas buvo ribotas, įkrovimas – lėtas, o darbuotojų požiūris – atsargus. Įmonė greitai suprato, kad reikia mišraus sprendimo: trumpiems atstumams naudoti elektromobilius, o ilgesnėms kelionėms – įkraunamus hibridus.
Masinis įsisavinimas prasideda nuo pasitikėjimo ir infrastruktūros
Didelis lūžis įvyko, kai buvo nupirkta net 71 visiškai elektrinis hečbekas. Tuo metu jau buvo išplėtota patikima įkrovimo infrastruktūra – įkrovimo stotelės buvo įrengtos prie biurų, padalinių ir net darbuotojų namų. Buvo diegiama programinė įranga, padedanti stebėti ir valdyti įkrovimo procesus.
Modernūs elektromobiliai jau galėjo realiomis sąlygomis nuvažiuoti iki 450 km net ir žiemą. Darbuotojai pradėjo vertinti elektromobilių tylą, komfortą ir draugiškumą aplinkai. Įmonės kultūra pamažu ėmė keistis.
Norite realių rezultatų? Reikia kompleksiško planavimo
2024 m. pabaigoje „Telia“ buvo sumažinusi savo veiklos emisijas net 54 %. Tai – nuoseklaus planavimo ir partnerystės rezultatas. Įmonė bendradarbiauja su tokiais partneriais kaip „Ignitis“, kurie užtikrina patikimą įkrovimą kelionių metu, bei diegia centralizuotą įkrovimo stebėsenos sistemą.
„Elektrinis mobilumas tampa praktišku sprendimu ir didelėms organizacijoms. Svarbu matyti ne tik technologiją, bet ir žmones, kurie su tuo dirba kasdien. Jei sprendimai derinami prie realių poreikių – pokytis tampa įmanomas“, – sako V. Bučinskas.
5 pamokos įmonėms, kurios nori elektrifikuotis
- Per 5 metus elektromobilių galimybės išaugo dramatiškai.
- Mišrus parkas (elektromobiliai + hibridai) leidžia lankstiai planuoti.
- Įkrovimo infrastruktūra – būtina tiek biure, tiek darbuotojų namuose.
- Darbuotojų įtraukimas ir mokymai padeda užtikrinti sėkmę.
- Reikia ilgo laikotarpio planavimo ir patikimų partnerių.
O kaip jūsų įmonėje? Ar jau planuojate perėjimą prie elektromobilių? Papasakokite komentaruose!