Perkant naudotą automobilį, patikimumas yra vienas svarbiausių veiksnių. Remiantis TÜV 2024 m. ataskaita ir ADAC gedimų statistika, keli modeliai pradeda dažnai rodyti defektus vos po penkerių naudojimo metų. Štai ką atskleidžia duomenys, įskaitant patarimus Lietuvos pirkėjams.
10 mažiausiai patikimų 5 metų senumo transporto priemonių (TÜV 2024)
Šie modeliai turėjo didžiausią defektų rodiklį Vokietijos techninėse apžiūrose po penkerių metų:
- Dacia Logan – ~11 % defektų rodiklis; problemos: rūdys, stabdžiai, išmetimas, pakaba
- Fiat Panda – ~10,5 %; problemos: žibintų suvedimas, stabdžių susidėvėjimas, korozija
- Chevrolet Spark – ~10,2 %; problemos: transmisija, pakaba, duslintuvas
- Dacia Duster (1 karta) – ~9,8 %; problemos: stabdžių žarnelės, elektronika, vairo mechanizmas
- Renault Kangoo – ~9,5 %; problemos: stabdžių diskai, rūdys, pakaba
- Opel Meriva – ~9,3 %; problemos: vairo mechanizmas, elektronika, priekinė ašis
- Peugeot 208 (1 karta) – ~9,2 %; problemos: elektronika, apšvietimas, stabdžiai
- Citroën C4 Cactus – ~9,1 %; problemos: pakaba, izoliacija, elektronika
- Nissan Juke (1 karta) – ~8,9 %; problemos: CVT, pakaba, vairavimas
- Hyundai i20 (2015–2018) – ~8,8 %; problemos: laidų, stabdžių susidėvėjimas
Dažniausios gedimų kategorijos po 5 metų
Visuose modeliuose dažniausiai pasitaikantys gedimų taškai yra šie:
- Stabdžių sistemos (diskai, linijos, ABS jutikliai)
- Pakabos komponentai (amortizatoriai, jungtys, spyruoklės)
- Rūdys (apačia, ratų arkos, slenksčiai)
- Elektros gedimai (langai, žibintai, jutikliai)
- Išmetimo sistemos problemos (duslintuvas, DPF, vamzdžiai)
- Pavarų dėžės problemos – ypač CVT tipo
Kodėl šie automobiliai genda dažniau?
Yra keletas veiksnių:
- Biudžeto kompromisai: Pigesnių prekių ženklų, tokių kaip „Dacia“, „Fiat“ ir „Chevrolet“, automobiliai dažnai naudoja pigesnes medžiagas ir pasižymi silpnesne apsauga nuo korozijos apsauga
- Važiavimo mieste stresas: Dažnos trumpos kelionės greičiau susidėvi stabdžius ir variklius
- Silpnesnė elektronika: Pradinio lygio modeliuose dažnai būna mažiau patikimų komponentų
- Prasta priežiūra: Transporto priemonės, turinčios kelis savininkus, gali būti netinkamai prižiūrimos
Vietinis kontekstas: naudotų automobilių realybė Lietuvoje
Daugelis paminėtų modelių yra įprasti Lietuvoje dėl įperkamumo. Pavyzdžiui:
- „Dacia Logan“ ir „Duster“ – populiarūs Lietuvoje, tačiau žinomi dėl rūdžių problemų po 3–4 metų
- „Renault“ ir „Peugeot“ – dažnai importuojami iš Prancūzijos/Belgijos; Šaltesnėmis Lietuvos žiemomis gali kilti elektros ir transmisijos problemų
- Nissan Juke – CVT problemos dažnai iškyla nuvažiavus 100 000 km, pranešama apie brangius remontus
Patarimai, kaip sumažinti riziką perkant naudotą
- Visada prašykite visos techninės priežiūros istorijos ir oficialių techninės priežiūros įrašų
- Automobilį patikrinkite patikimame servise – ypač CVT ir elektroniką
- Venkite didelės ridos biudžetinių modelių su neaiškia nuosavybės istorija
- Rinkitės modelius, kurių patikimumas įrodytas pagal TÜV arba ADAC (pvz., „Toyota Yaris“, „Mazda 2“, „VW Golf“)
- Patikrinkite paslėptas rūdžių vietas: dugną, ratų arkas, slenksčius
Patikimiausi automobiliai po 5 metų (TÜV TOP)
Šie modeliai turėjo mažiausią defektų skaičių per 5 metų senumo kategorija:
- Porsche 911 – ~2 %; aukšta surinkimo kokybė, labai mažai defektų
- Toyota Yaris (XP13) – ~3,1 %; patikimas variklis ir pakaba
- Mazda CX-3 – ~3,5 %; minimalūs elektronikos gedimai
- VW Golf VII – ~4 %; tvirtas našumo ir kainos balansas
- Audi Q2 – ~4,1 %; patvarūs komponentai ir ilgaamžė važiuoklė
Kokia jūsų nuomonė? Ar turėjote patikimą ar problemišką 5 metų senumo automobilį? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.