• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai

2024 m. eismo statistika: 67 % mažiau žuvusių – ar artėjame prie „Vizija 0“?

pagal Andžej Biaigo
2025.07.03, 11:26
Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
A A
0
vyras vairuoja automobili variklio pravalymas vairavimas vairuotojas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

2024 m. Lietuvoje užfiksuota didelė pažanga kelių eismo saugumo srityje. Palyginti su 2021–2023 m. vidurkiu, eismo įvykiuose žuvusiųjų skaičius sumažėjo įspūdingais 67 %, sužeistųjų skaičius – 9 %, o bendras avarijų skaičius – 8 %. Tačiau po geromis naujienomis slypi nauji iššūkiai, ypač pažeidžiamiems eismo dalyviams, pavyzdžiui, paaugliams ir motociklininkams.

Staigus žuvusiųjų skaičiaus sumažėjimas: rekordinis minimumas

2024 m. eismo įvykiuose žuvusiųjų skaičius sumažėjo iki 6 (pasirinktose kategorijose), palyginti su 18 vidurkiu ankstesniais metais – tai precedento neturintis 67 % sumažėjimas. Visoje šalyje bendras mirčių keliuose skaičius pasiekė 121, tiek pat, kiek ir 2022 m., ir gerokai mažiau nei 159 2023 m. Tai mažiausias mirčių skaičius nuo tada, kai pradėta visapusiška stebėsena.

Mažiau sužalojimų ir avarijų apskritai

Remiantis Transporto kompetencijos agentūros duomenimis:

  • Bendras avarijų skaičius: 164, palyginti su 179 (–8 %);
  • Sužeistųjų skaičius: 201, palyginti su 221 (–9 %);
  • Bendras sužeistųjų skaičius Lietuvoje: 3197 – mažiausias kada nors užfiksuotas skaičius.

Šios tendencijos patvirtina ilgalaikį tobulėjimą ir atspindi sustiprintą teisėsaugos institucijų vykdymą, investicijas į infrastruktūrą ir visuomenės švietimą.

Pažanga siekiant „Vision Zero“

Lietuva laikosi ES „Vision Zero“ tikslo: iki 2030 m. perpus sumažinti mirčių keliuose skaičių (nuo 2020 m. lygiai) ir iki 2050 m. visiškai panaikinti mirtinus atvejus. Palyginti su 2020 m., mirčių skaičius sumažėjo 31 %, o tai patvirtina, kad nuolatinės pastangos duoda rezultatų.

Kaip pažymėjo susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis: „Einame teisinga kryptimi, bet kiekviena gyvybė svarbi. Statistika patvirtina, kad reikia toliau modernizuoti infrastruktūrą ir užtikrinti sąmoningą vairuotojų elgesį.“

Pagrindiniai saugumo iššūkiai 2024 m.

Nepaisant bendro pagerėjimo, išryškėjo penkios kritinės rizikos sritys:

  • 25 % padidėjo sužalojimų skaičius tarp 12–17 metų amžiaus jaunuolių;
  • 30 % padidėjo sužeistų motociklų ir mopedų vairuotojų skaičius – 36 % iš jų yra pradedantieji;
  • Didžiausia mirties rizika dėl vienos transporto priemonės susidūrimų su medžiais;
  • 20 % avarijų nebuvo susijusios (pvz., apvirtimai, susidūrimai su gyvūnais);
  • Dauguma pėsčiųjų mirčių įvyko ne pažymėtose perėjose, o tai rodo infrastruktūros ir informuotumo spraga.

Motociklininkams kyla vis didesnė grėsmė

2024 m. smarkiai išaugo su motociklais ir mopedais susijusių sužalojimų skaičius – 30 % daugiau nei ankstesnių trejų metų vidurkis. Nerimą kelia tai, kad 36 % sužeistų vairuotojų buvo pradedantieji vairuotojai, o tai rodo mokymo, rizikos valdymo ir apsauginių priemonių naudojimo spragas. Tai pabrėžia tikslingo švietimo ir licencijavimo tobulinimo poreikį.

Skaitykite  Avarija sostinėje: „Volkswagen“ smūgis į stotelę baigėsi tragedija

Mažiau su alkoholiu susijusių avarijų: politikos sėkmė

Džiugina tai, kad neblaivių vairuotojų sukeltų avarijų skaičius sumažėjo 8 %, mirčių sumažėjo 67 %, o sužalojimų – 9 %. Tai rodo ilgalaikių kampanijų, griežto policijos vykdymo ir didėjančio vairuotojų sąmoningumo sėkmę.

Kelių eismo saugumas yra bendra atsakomybė

Vien infrastruktūra gyvybių neišgelbėja – tai padeda informuotumas, vykdymo užtikrinimas ir protingas elgesys. Kiekviena išgelbėta gyvybė įrodo, kad ilgalaikės investicijos ir bendruomenės įsitraukimas veikia. Transporto kompetencijų agentūra skatina valdžios institucijas, eismo dalyvius ir vietos bendruomenes bendradarbiauti kuriant kelių eismo kultūrą, kurioje mirtini įvykiai tampa retomis išimtimis.

Kokia jūsų nuomonė? Ar Lietuva gali išlaikyti šį saugumo pagreitį? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Tapote šio įvykio liudininkais? Informaciją, nuotraukas ar filmuotą vaizdo medžiagą prašome siųsti reidasofficiallt@gmail.com
Žymos: avarijaeismo įvykis
Dalintis6DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Geriausi naudoti automobiliai iki 2000 €: ką renkasi lietuviai?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz