Hibridinių automobilių savininkai dažnai pamiršta vieną iš svarbiausių priežiūros aspektų: variklio alyvą. Netinkamo tipo alyvos naudojimas gali lemti greitesnį variklio susidėvėjimą, ypač hibridinėse jėgos agregatuose, turinčiuose unikalius veikimo modelius. Štai ką reikia žinoti.
Kodėl hibridams reikalingos specialios variklio alyvos
Hibridinėse transporto priemonėse derinami vidaus degimo varikliai (VDV) su elektros varikliais, todėl važiavimo modeliai skiriasi. Variklis dažnai užsiveda ir išsijungia, dažnai nepasiekęs optimalios darbinės temperatūros. Dėl to degimas nepilnas, padidėja kondensatas ir gali susidaryti nuosėdos.
Standartinės variklinės alyvos, skirtos nuolat veikiantiems varikliams, tokiomis sąlygomis gali nepakankamai apsaugoti. Todėl labai svarbu laikytis gamintojo alyvos specifikacijų.
Hibridinių sistemų tipai ir jų poveikis tepimui
Yra keletas hibridų tipų:
- Lengvasis hibridas (MHEV) – vidaus degimo variklis visada veikia, o nedidelį elektros variklio palaikymą suteikia nedidelis elektros variklis. Alyva turi atlaikyti dažnus užvedimus.
- Pilnas hibridas (HEV) – variklis veikia su pertrūkiais; elektrinis variklis gali maitinti automobilį vienas. Alyva turi gerai veikti šaltomis, trumpo ciklo sąlygomis.
- Įkraunamas hibridas (PHEV) – gali nuvažiuoti daug kilometrų vien tik elektriniu režimu; Variklis gali ilgai išlikti šaltas, taip sumažindamas alyvos ilgaamžiškumą.
Kuo skiriasi hibridinė alyva?
Pasak „TotalEnergies“ ekspertų, su hibridinėmis varikliais suderinamos alyvos yra sukurtos su:
- Mažo lakumo bazinėmis alyvomis, siekiant sumažinti sąnaudas ir išmetamųjų teršalų kiekį.
- Dideliu plovikliu, kad būtų galima valdyti šalto užvedimo metu susidarančias nuosėdas ir nuosėdas.
- Padidintu oksidacijos stabilumu, kad būtų ilgesnis tarnavimo laikas naudojant su pertrūkiais.
- Mažo klampumo (pvz., 0W-16, 0W-20), kad būtų užtikrintas greitas tekėjimas ir apsauga dažnai užvedant.
Eksperto įžvalga
„Hibridiniams varikliams reikia alyvų, kurios išliktų stabilios esant labai dinamiškoms sąlygoms“, – sako „TotalEnergies Poland“ atstovas. „Mažas klampumas ir puikios plovimo savybės yra variklio ilgaamžiškumo raktas.“
Nepraleiskite naudotojo vadovo
Viena vairuotojų klaida – manyti, kad visos 0W-20 alyvos yra vienodos. Kiekvienas gamintojas („Toyota“, „Honda“, „Kia“ ir kt.) turi konkrečius API/ACEA standartus ir patvirtinimo kodus hibridinėms sistemoms suderinamoms alyvoms. Visada patikrinkite naudotojo vadovą arba kreipkitės į techninės priežiūros centrą.
Hibridinių automobilių alyvos keitimo intervalai
Nors hibridams gali atrodyti, kad jiems nereikia daug priežiūros, alyvos keitimas vis tiek būtinas. Dauguma gamintojų rekomenduoja keisti alyvą kas 10 000–15 000 km arba kartą per metus, atsižvelgiant į tai, kas įvyksta anksčiau.
Daugiausia elektriniu režimu naudojamiems įkraunamiems hibridams alyva vis tiek gali senėti dėl drėgmės ir degalų praskiedimo retų variklio užvedimų metu.
Išvada: laikykitės specifikacijų arba rizikuojate sugadinti variklį
Hibridiniams automobiliams reikia ne tik taupyti degalus – jiems reikia griežtai laikytis priežiūros taisyklių. Tinkamos variklio alyvos pasirinkimas nėra neprivalomas. Svarbu užtikrinti, kad jūsų hibrido vidaus degimo variklis išliktų švarus, efektyvus ir patikimas.
Ar patikrinote, kokios alyvos reikia jūsų hibridui? Pasidalykite savo patirtimi ir padėkite kitiems vairuotojams gauti informacijos.