Lenkija neseniai priėmė griežtesnius kelių eismo įstatymus, įvesdama iki 5 metų laisvės atėmimo bausmę už pavojingą vairavimo elgesį, pvz., greičio viršijimą, nelegalias lenktynes ar vairavimą driftinant. Lietuvos vairuotojams, kurie dažnai keliauja per Lenkiją atostogauti ar dirbti, labai svarbu suprasti šiuos pakeitimus.
Kas pasikeitė Lenkijos kelių eismo įstatymuose?
Lenkijos vyriausybė iš dalies pakeitė baudžiamąjį kodeksą, įtraukdama griežtesnes bausmes už neatsargų elgesį viešuosiuose keliuose. Šie pakeitimai taikomi vairavimui dideliu greičiu, lenktynėms gatvėse ir kitiems pavojingiems manevrams, keliantiems pavojų kitiems.
Pagrindiniai nusikaltimai, už kuriuos dabar baudžiama laisvės atėmimu:
- Greičio viršijimas daugiau nei 50 km/h apgyvendintose vietovėse
- Dalyvavimas nelegaliose lenktynėse viešuosiuose keliuose
- Triukų atlikimas ar vairavimas dreifuojant eisme
Bauda gali būti nuo baudų ir vairuotojo pažymėjimo atėmimo iki laisvės atėmimo iki 5 metų. Kai kuriais atvejais gali būti taikomas ir transporto priemonės konfiskavimas.
Svarbus kontekstas Lietuvos vairuotojams
Šis reglamentas taikomas Lenkijoje. Lietuvos kelių eismo taisyklės, palyginti, išlieka ne tokios griežtos, tačiau keliautojai privalo laikytis šalies, kurioje vairuoja, įstatymų.
Kodėl tai svarbu lietuviams?
- Tūkstančiai lietuvių kasmet keliauja per Lenkiją
- Lenkijos policija sustiprino kontrolę, ypač netoli sienų
- Baudos ar areštai užsienyje gali apsunkinti kelionių planus ar darbą
Kaip tai palyginama su Lietuvos baudomis?
Lietuvoje už pavojingą vairavimą taip pat baudžiama, bet ne taip griežtai:
- Greičio viršijimas virš 50 km/h: 200–550 eurų bauda ir 1–6 mėnesių vairuotojo pažymėjimo atėmimas
- Neteisėtos lenktynės: baudos ir vairavimo draudimas, bet be laisvės atėmimo
- Dreifavimas viešuosiuose keliuose: taikomos administracinės nuobaudos
Šiuo metu Lietuva už tokius dalykus netaiko laisvės atėmimo bausmių pažeidimų, nebent pakartotiniai pažeidimai ar avarijos įvyktų. Tačiau saugumas keliuose kelia vis didesnį susirūpinimą, ir ateityje galimi pokyčiai.
Ar Lietuva galėtų pasekti Lenkijos pavyzdžiu?
Nors oficialių planų kol kas nėra, griežtesni kelių eismo taisyklės visoje Europoje gali turėti įtakos politikos pokyčiams Lietuvoje. Kelių eismo saugumo organizacijos jau seniai pasisako už griežtesnes bausmes už šiurkščius pažeidimus.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.