• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

pagal Michal Kovalčiuk
2025.07.05, 8:00
Apžvalgos
A A
0
variklio alyvos keitimas variklio alyva variklis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Reguliarus variklio alyvos keitimas – viena dažniausiai kartojamų automobilių priežiūros taisyklių. Tačiau ar tikrai būtina ją keisti kas 10 tūkst. kilometrų? Nauja analizė, paskelbta SlashGear portale, verčia iš naujo įvertinti įprastus patarimus.

Įprasta taisyklė: kas 5 000–10 000 km

Daugelis Lietuvos vairuotojų įpratę keisti alyvą kas 5–10 tūkst. km, remdamiesi serviso rekomendacijomis ar automobilio instrukcija. Tačiau šis intervalas ne visada pagrįstas – ypač naudojant šiuolaikines sintetines alyvas.

Dabartiniai varikliai ir pažangesnės alyvos leidžia saugiai važiuoti 15 000, o kai kuriais atvejais net 30 000 kilometrų iki kito keitimo. Svarbu atsižvelgti į realų automobilio naudojimą ir gamintojo nurodymus.

alyva automobiliu varikliams

Per dažnas alyvos keitimas – ne visada gerai

SlashGear analizė rodo, kad per dažnas alyvos keitimas ne tik nenaudingas, bet ir:

  • didina nereikalingas išlaidas
  • dar labiau apkrauna aplinką alyvos atliekomis
  • švaisto laiką tiek vairuotojui, tiek servisams

Nors alyvos keitimo atidėliojimas gali būti pavojingas, aklas laikymasis senų intervalų – taip pat nėra geriausias sprendimas.

Ką sako automobilių ekspertai?

„Dauguma šiuolaikinių variklių sukurti taip, kad galėtų dirbti daug ilgiau be alyvos keitimo“, – teigia SlashGear cituojamas nepriklausomas mechanikas. „Prieš 30 metų alyvą reikėjo keisti dažniau, bet dabar situacija pasikeitė.“

Specializuotų laboratorijų alyvos analizės rodo, kad alyva dažnai išlieka tinkama naudoti ir po 15 000 km, jei variklis veikia normaliomis sąlygomis.

Kaip žinoti, kada tikrai laikas keisti alyvą?

Geriausia – vadovautis automobilio gamintojo nustatytu grafiku ir atsižvelgti į važiavimo sąlygas:

  • Mieste: dažnas stabdymas ir trumpi atstumai greičiau išsenkina alyvą.
  • Užmiestyje: ilgi, tolygūs važiavimai alyvai nekenkia taip greitai.
  • Ekstremalios oro sąlygos: Lietuvos žiemos ir karštos vasaros turi įtakos alyvos kokybei.

Daugelis naujesnių automobilių turi alyvos keitimo indikatorių – šie sensoriai analizuoja važiavimo sąlygas ir rekomenduoja tikslų keitimo laiką. Tokiu atveju galima pasitikėti kompiuterine sistema labiau nei bendrinėmis taisyklėmis.

Ką svarbu žinoti Lietuvos vairuotojams?

Šalyje vis dar įprasta keisti alyvą kartą per metus arba kas 10 000 km. Tačiau reikėtų įvertinti, ar tokie intervalai tinka būtent jūsų automobiliui. Ne mažiau svarbu – naudoti gamintojo nurodytą alyvos tipą (pvz., 5W-30, 0W-40), nes netinkama alyva gali pakenkti varikliui.

Skaitykite  Pavojingos oro pagalvės VW automobiliuose: prasidėjo masinis atšaukimas

Ekologinis aspektas

Dažnas alyvos keitimas reiškia daugiau atliekų – panaudota alyva turi būti utilizuota pagal griežtus reikalavimus. Mažindami perteklinius keitimus, vairuotojai gali prisidėti prie tvaresnės aplinkos kūrimo.

Išvada

Variklio alyvos keitimo dažnumas – ne visiems vienodas. Technologijos pasikeitė, o kartu turėtų keistis ir mūsų įpročiai. Vadovaukitės oficialiomis rekomendacijomis, atsižvelkite į savo vairavimo pobūdį ir naudokitės technologijomis – taip ne tik sutaupysite, bet ir būsite atsakingi aplinkai.

O kaip jūs – kaip dažnai keičiate alyvą? Pasidalinkite komentaruose!

Žymos: alyvaalyvos keitimasvariklio alyva
Dalintis97DalintisSiųstiDalintis17
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
1 Komentuoti
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz